موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

بیمه مسافرتی کانادا

 بیمه مسافرتی کانادا

بیمه مسافرتی کانادا چیست؟ این بیمه از مسافرینی که به این کشور سفر می‌کنند در مقابل هزینه‌های بیماری‌های غیر اورژانسی و اورژانسی و همچنین حوادث غیر مترقبه حمایت می‌کند. از آنجایی‌که هزینه‌های درمان در کشورهای انگلیسی زبان بسیار بیشتر از کشور ما است، با خرید بیمه مسافرتی نگرانی بابت تامین هزینه‌های درمان و حتی حوادث غیر مترقبه مانند گم شدن چمدان یا مدارک ندارید. بیمه مسافرتی کانادا همانند سایر بیمه‌ها از افراد تحت پوشش خود مطابق با آیین‌نامه بیمه و کشور مقصد حمایت می‌کند‌. موسسه ویزموندو می‌تواند شما را در خصوص گرفتن بیمه مسافرتی کانادا راهنمایی کند. در مقاله پیش رو به راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی کانادا می‌پردازیم.
بیمه مسافرتی کانادا
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

زمان مطالعه : 5 دقیقه

از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

انواع بیمه مسافرتی کانادا

بیمه مسافرتی کانادا با توجه به نوع ویزا و نحوه اقامت فرد در این کشور به سه گروه تقسیم می‌شود. این سه گروه شامل مسافرتی توریستی و گردشگری، بیمه درمانی والدین و بیمه نامه دانشجویی می‌شود که هر یک از آن‌ها افراد و خانواده همراه او بر اساس شرایط بیمه نامه حمایت می کند.
 
  • بیمه نامه مسافرتی توریستی

بیمه مسافرتی توریستی در مقایسه با دو نوع دیگر کوتاه مدت‌تر است و شامل بیمه حوادث ناگهانی و پزشکی در یک مدت زمان محدود می‌شود. مدت این بیمه نامه تا زمانی است که فرد در کشور کانادا اقامت دارد. از آنجایی‌که ویزای توریستی در کشور کانادا حداکثر ۶ ماه است، پس بیشترین مدت زمان این نوع ویزا نیز ۶ ماه است.
 
  • بیمه نامه سوپر ویزا یا بیمه درمانی والدین

بیمه سوپر ویزا بیشتر به والدین شهروند کانادا پیشنهاد می‌شود. این بیمه در دسته بیمه نامه‌های بلند مدت قرار دارد؛ زیرا افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند می‌توانند به طور متوالی حداقل تا دو سال در کشور کانادا بدون خروج اقامت داشته باشند.‌
 
  • بیمه نامه دانشجویی

کسانی که با ویزای تحصیلی وارد کشور کانادا شده‌اند باید تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار گیرند. مدت زمان بیمه دانشجویی یک ساله است که بر اساس برنامه تحصیلی فرد هر سال تمدید می‌شود. تا مادامی که فرد در کشور کانادا مشغول به تحصیل است امکان تمدید این بیمه و پوشش هزینه‌های درمانی وجود دارد.

نحوه دریافت بیمه مسافرتی کانادا

دریافت بیمه مسافرتی کانادا به دو طریق آنلاین یا حضوری برای همه افراد امکان‌پذیر است. کسانی که دریافت بیمه آنلاین را ترجیح می‌دهند نخست باید به سایت بیمه کننده مراجعه کنند و فرم مد نظر را با توجه به مبدا و مقصد سفر، تعیین مدت بیمه مورد نظر، سن و نوع ویزا را پر کنند. یک نوع بیمه نامه را بر اساس شرایط بیمه نامه و قیمت آن انتخاب کرده و در ادامه شماره تماس خود را وارد کنند. سپس وارد درگاه پرداخت می شوند، پس از پرداخت بیمه نامه مسافرتی را دریافت می‌کنند. 
 
برای دریافت حضوری بیمه نامه نیز به یکی از شرکت‌های بیمه با در دست داشتن اصل پاسپورت و مدارک شناسایی مراجعه کنید و بیمه‌گذار با توجه به شرایط  سفر و مالی شما را تحت پوشش یک بیمه قرار می‌دهد و در همان روز بیمه‌نامه را دریافت می‌کنید.‌ ویزموندو می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان برای شما بیمه مسافرتی کانادا دریافت کند. 
 

مزایای خریدن بیمه مسافرتی کانادا

در تکمیل همه آنچه که باید در مورد بیمه مسافرتی کانادا بدانید، شما را با مزیت‌های این بیمه آشنا می‌کنیم. با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه مسافرتی کانادا از مزایای زیر بهره می‌گیرد؛ 
 
  • تامین برخی از هزینه‌های درمانی و بیمارستان
  • تامین برخی از هزینه‌های فوت ناگهانی در طول سفر به کانادا
  • برگرداندن مبلغ خسارت به فرد بیمه شونده در صورت سرقت مدارک
  • پرداخت غرامت در صورت گم شدن یا تاخیر در دریافت چمدان‌ها
  • پوشش بخشی از هزینه‌های لغو شدن سفر
  • حمایت مالی از افراد در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه 
 
برای یادآوری باید بگوییم که شرکت‌ها و طرح‌های بیمه نامه شرایط مختلفی دارند و متناسب با آیین نامه بیمه موارد متفاوتی را از تحت پوشش قرار می‌دهند.‌ پس پیش از خرید حتما آیین نامه بیمه را به دقت مطالعه کنید و بیمه‌ای را که بیشتر از مشتری حمایت می‌کند را انتخاب کنید، حتی اگر گران‌تر باشد! 
 

هزینه بیمه مسافرتی کانادا

در زمان برنامه‌ریزی برای سفر به کشور کانادا، نخست باید هزینه‌های خود را برآورد کنید. هزینه بیمه مسافرتی کانادا نیز یکی از هزینه‌های بسیار مهم است که باید در چک لیست مبالغ سفر قرار دهید.‌ قیمت بیمه مسافرتی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک مبلغ واحد را برای تمام بیمه نامه‌ها ذکر کرد. به طور کلی عوامل زیر در هزینه بیمه نامه مسافرتی کانادا تاثیر می‌گذارند: 
 
  • سن: نخستین عامل سن فرد و یا اعضای یک خانواده است، با توجه به سن فرد درخواست دهنده و همراهان او مبلغ متغیر است.
  • مدت اقامت: عامل مهم دیگر دوره زمانی است که در این کشور اقامت دارد، قطعا هر چه مدت اقامت شما طولانی‌تر باشد، هزینه بیشتری نیز برای بیمه باید بپردازید.‌ 
  • مقصد: در نهایت مقصد سفر شما در قیمت بیمه نامه مسافرتی تاثیر دارد. با توجه به تعرفه‌های هر ایالت مبلغ بیمه نیز متفاوت است.‌
 

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه مسافرتی کانادا

برای دریافت بیمه مسافرتی کانادا باید اصل پاسپورت، اصل مدارک شناسایی، اطلاعات سفر و تماس را به همراه داشته باشید. در صورتی که قصد خرید آنلاین بیمه نامه را از مراکز معتبر دارید، باید اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی را در اختیار داشته باشید و در بخش درخواست مدارک، اسکن پاسپورت و کارت شناسایی را در حجم معین آپلود کنید.
 
اگر درخواست شما حضوری است، به همراه داشتن اصل مدارک کافی است.‌ شما می‌توانید مدارک خود را برای موسسه ویزموندو بفرستید تا این بیمه برای شما را دریافت کند.
 

پوشش بیمه‌ مسافرتی کانادا شامل چه مواردی است؟

بیمه مسافرتی کانادا با توجه به نوع قرارداد و شرایط بیمه نامه هزینه‌ها و موارد متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهند. مواردی که بیمه نامه مسافرتی کانادا تحت پوشش قرار می‌دهد، شامل موارد زیر می‌شود:

 

  •  هزینه‌های اورژانسی داندان پزشکی را تا سقف معین پوشش می‌دهد.
  •  هزینه‌های ویزیت پزشک و بستری شدن در بیمارستان را پوشش می‌دهد. 
  • در صورت تاخیر در پرواز غرامت را پرداخت می‌کند. 
  •  در صورت گم شدن چمدان ها یا تاخیر در تحویل آنها میزان خسارت را می‌پردازد.‌
  •  در صورت مواجه شدن با مشکلات حقوقی مسائل قانونی را پیگیری می‌کند و با ارایه مشاوره از فرد بیمه شونده حمایت می‌کند.‌
  • در صورتی که فرد امکان  یافتن داروهای خود را نداشته باشد، شرکت بیمه داروهای او را در کشور تهیه و برای او ارسال می‌کند‌.
  • در صورت فوت برخی از هزینه بازگشت جسد را پرداخت خواهد کرد. 
  • انتقال یکی از افراد خانواده فرد بیمه شونده را در صورت فوت یا بستری شدن در بیمارستان را به کشور کانادا با تامین هزینه‌های سفر فراهم می‌کند.   
 

زمان فعال شدن بیمه مسافرتی کانادا

هنگامی‌که مهر خروج بر روی پاسپورت فرد بیمه شونده بخورد، تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار خواهد گرفت.‌ در این مدت تا مدت زمانی که بر اساس اقامت شما بیمه نامه اعتبار دارد، فرد می‌تواند از تمام خدماتی که بیمه تحت پوشش خود قرار داده است، بهره بگیرید. 
 

اگر در سفر مریض بشوم چه می‌شود؟

اگر در طول سفر در کانادا بیمار شوید، بیمه مسافرتی کانادا با توجه به بیمه نامه‌ای که خریداری کرده و شرایط بیمه نامه بیماری شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
اگر طبق آیین نامه بیمه نامه فقط موارد اورژانسی شامل بیمه می‌شود، پس بیماری‌هایی مثل سرما خوردگی شامل بیمه نمی‌شود و برای بیماری‌های غیر اورژانسی باید خودتان هزینه‌های درمان را پرداخت کنید یا اینکه بیمه خدمات درمانی مجزا تهیه کنید.‌
 
در صورتی که بیمه نامه شما بیماری‌های غیر اورژانسی را نیز پوشش می‌دهد، با توجه به شرایط بیمه نامه مبلغی از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد.‌
 

بیمه مسافرتی کانادا چه مواردی را تحت پوشش قرار نمی دهد؟

بیمه مسافرتی کانادا تمام خدمات درمانی فرد را در کشور کانادا حمایت نمی‌کند و بر اساس آیین‌نامه بیمه هیچ‌گونه تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. البته این موارد نیز در هر شرکت و نوع بیمه نامه متفاوت است. اما به طور کلی این موارد عبارتند از:

 

  • خدمات و درمانی غیر اورژانسی تحت پوشش بیمه نیستند. 
  • زایمان در طول سفر مورد دیگر است، البته اگر بیمه مسافرتی مخصوص زنان باردار و زایمان باشد، این مورد را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • چکاب غیر ضروری را بیمه پشتیبانی نمی‌کند. 
  • صدماتی که فرد عمدی به خود وارد کرده است. 
  • مشکلات ناشی از مصرف مواد سمی، الکل و مواد مخدر تحت پوشش بیمه مسافرتی نیست. 
  • صدماتی که در پی تمرینات ورزشی خطرناک ایجاد می‌شوند. 
  • هزینه درمان بیماری‌هایی که فرد قبل از سفر به آن مبتلا بوده است. 
  • اگر در طول سفر در پی ناامنی‌های سیاسی یا شهر به فرد صدماتی وارد شود، بیمه هزینه درمانی را پرداخت نخواهد کرد.‌ 
 

اگر کسی از قبل بیماری داشته باشد، بیمه مسافرتی آن را پوشش می‌دهد؟

تحت پوشش قرار دادن بیمه فردی که از قبل بیماری دارد به شرایط کنترل بیماری بستگی دارد. فرد باید برای برخی از بیماری‌های مزمن حدود ۹۰ روز و برای برخی حدود ۱۸۰ روز وضعیت ثابتی داشته باشد، در این شرایط اگر مشکلی ناشی از بیماری قبلی برای او به وجود بیاید، بیمه آن را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
در غیر این صورت بیمه نامه‌ها شرایط خاص خود را دارند که باید به خوبی آیین نامه آن را راجع به بیماری‌های قبلی بررسی کنید. 
 

آیا داشتن بیمه مسافرتی کانادا، ضروری است؟

بیمه مسافرتی کانادا یک پشتوانه مالی برای فرد در برابر حوادث ناگواری است که در طول سفر با آن روبرو می‌شوید، پس خرید بیمه مسافرتی برای تمامی مسافرین که قصد اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت دارند، الزامی است.
 
در سفرهای خارجی امکان دارد هواپیما تاخیر کند، چمدان یا مدارک شما گم شود، مجبور به استفاده از خدمات دندان پزشکی یا درمانی شوید و هزاران حادثه غیر مترقبه دیگر برای شما پیش بیاید؛ اگر تحت پوشش بیمه مسافرتی نباشید تمام مبالغ را باید خودتان پرداخت کنید.
 
از آنجایی‌که هزینه درمان در کشور کانادا بالاتر از کشور خودمان است، بخش زیادی از هزینه سفر شما صرف درمان و حوادث ناگهانی می‌شود. برای اینکه از سفر خود لذت ببرید و نگرانی بابت حوادث اورژانسی و غیر اورژانسی نداشته باشید، پیش از سفر تحت پوشش یک بیمه مسافرتی داخلی یا خارجی قرار گیرید.
 

 بهترین بیمه مسافرتی برای کانادا

امروزه شرکت‌های زیادی در داخل کشور وجود دارد که بیمه‌های مسافرتی را به مسافران ارایه می‌دهند. هر یک از این شرکت‌ها شرایط متفاوت و چندین نوع بیمه‌نامه دارند.‌ در واقع نمی‌توان یک شرکت بیمه را به عنوان بهترین معرفی کرد؛ زیرا باید با توجه به شرایط هر فرد بررسی کرد که کدام بیمه نامه برای او بهتر است.
 
پیش از خرید بیمه نخست شرایط خود و بندهای بیمه نامه هر شرکت را به خوبی بررسی کنید تا خود را تحت پوشش بهترین بیمه مسافرتی کانادا قرار دهید.‌
 

از کجا بیمه مسافرتی کانادا بگیرم؟

برای دریافت بیمه مسافرتی کشور کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. یک راه دریافت بیمه از شرکت‌های کانادایی و دیگری شرکت‌های داخلی است. موسسه ویزموندو یکی از شرکت‌هایی است که بیمه مسافرتی را با توجه به شرایط فرد با هزینه مناسب دریافت می‌کند.
 

دریافت بیمه مسافرتی کانادا از شرکت‌های کانادایی 

دریافت بیمه مسافرتی کانادا از شرکت‌های کانادایی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. برای دریافت بیمه نامه باید تمام مدارک خود را به صورت ترجمه شده در سایت شرکت بیمه آپلود کنید و بر اساس نحوه اقامت شما، نوع بیمه نامه نیز معین می‌شود. هزینه بیمه نیز با توجه به نوع و مدت زمان تحت پوشش متفاوت است. 
 

 دریافت بیمه مسافرتی کانادا از شرکت‌های داخلی

 دریافت بیمه نامه مسافرتی کانادا از شرکت‌های داخلی هم به صورت حضوری و هم آنلاین امکان‌پذیر است. با تحویل مدارک و پر کردن فرم‌های مربوطه بر اساس نوع ویزا، نوع بیمه مشخص خواهد شد و بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرید.  
 

چطور بهترین بیمه مسافرتی کانادا را انتخاب کنیم؟

شرایط حمایت بیمه‌ها در اکثر شرکت‌ها با هم یکسان است، ولی در بسیاری موارد این شرکت‌ها باید از شرایط خاصی که کشور مقصد برای بیمه‌ نامه ها در نظر گرفته است، پیروی کنند. برای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی کانادا حتما شرایط بیمه نامه های مختلف را بررسی و با یک دیگر بسنجید، از تجربیات افراد دیگری که قبلاً از این بیمه استفاده کردهاند،بهره بگیرید تا خود و عزیزان تان را تحت پوشش بهترین بیمه مسافرتی کانادا قرار دهید.
 

نحوه گرفتن هزینه حادثه از بیمه مسافرتی کانادا

اگر در طول سفر در کانادا برای شما حادثه‌ای پیش آمد برای گرفتن خسارت باید با شماره‌ای که روی بیمه نامه قید شده است، فورا تماس بگیرید. این شماره شرکت بیمه‌ در کشور مقصد است، که تحت پوشش آن قرار گرفته‌اید.‌ اگر در هر موقعیت اورژانسی یا غیر اورژانسی مطابق با آیین نامه بیمه هستید، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید تا فورا به کمک شما بیایند.
 

استرداد بیمه مسافرتی کانادا

مطابق با قوانین بیمه مسافرتی کانادا قابل استرداد است و اگر به هر دلیل مجبور به کنسل کردن سفر خود هستید، می‌توانید بیمه را لغو کرده و هزینه را دریافت کنید. البته باید تا شش ماه نسبت به استرداد بیمه خود اقدام کنید و همچنین تا شش ماه اول مدت زمان بیمه از کشور خارج نشوید.  
 

سوالات متداول

بله. اشخاص تحت پوشش بیمه سوپر ویزا باید تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیز باشند.

برای اقامت کوتاه یا بلند مدت در کانادا برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های پزشکی، اموال گم شده و تاخیر یا لغو سفر، بیمه مسافرتی را انتخاب کنید.‌

هیچ مانعی برای تحت پوشش بودن دو بیمه مسافرتی وجود ندارد. ولی برای دریافت خسارت بیمه به مشکل می‌خورید. پرداخت خسارات و هزینه‌ها اغلب بین دو شرکت تقسیم می‌شود.‌

مهلت زمانی دریافت خسارت به نوع بیمه و شرکت بیمه کننده بستگی دارد. ولی در اغلب موارد باید حدود ۲۰ تا ۹۰ روز پس از خسارت دیدن، برای دریافت هزینه خود اقدام کنید.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *