آشنایی با قوانین عجیب و ممنوعه در کانادا - ویزموندو
موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)
دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو
آشنایی با قوانین عجیب کانادا

آشنایی با قوانین عجیب کانادا

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت، آشنایی با فرهنگ کشور مقصد است. بسیاری از افراد ممکن است در سال¬های ابتدایی مهاجرتشان به کشوری که آداب و رسوم مشترکی با آن ندارند؛ با مشکلات زیاد و گاه خنده‌داری مواجه شوند. به همین علت، خوب است که اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید؛ ابتدا با فرهنگ، قوانین و آداب و رسوم آنجا آشنا شوید. کانادا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت شناخته می‌شود و بسیاری از ایرانیان، متقاضی مهاجرت به این کشور هستند تا بتوانند از شرایط ویژه و امکانات آنجا برای پیشرفت استفاده کنند. شما با استفاده از خدمات ویزموندو، می‌توانید با این امکانات و شرایط مهاجرت به این کشور آشنا شوید. در ادامه، به بررسی قوانین عجیب کشور کانادا می‌پردازیم که خوب است پیش از مهاجرت، افراد با آن‌ها آشنا باشند.
آشنایی با قوانین عجیب کانادا
Picture of نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

مدت زمان مطالعه مقاله 11 دقیقه میباشد
از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

قوانین عجیب و غریب کشور کانادا

https://vismondo.org/

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که بسیاری از این قوانین در سال­های اخیر منسوخ شده­اند و دیگر ممنوعیتی بابت انجام آن‌ها در قانون در نظر گرفته نمی­شود. اما ممکن است در برخی از شهرها یا استان­های کشور کانادا، این قوانین منسوخ شده نیز هم­چنان اجرا شوند. به همین علت، لازم است با آن‌ها آشنایی کافی داشته باشید تا در آینده، مجبور به پرداخت جریمه نشوید. برای سفر به کشور کانادا با قوانین عجیب می‌توانید از مشاوران و کارشناسان موسسه ویزموندو کمک بگیرید.

عذرخواهی پس از عذرخواهی

ادب و احترام بیش از اندازه کانادایی­ها، تا حدی شبیه به تعارف­های ایرانیان است و از این‌رو، شاید برای این دسته از مهاجران شگفتی خاصی نداشته باشد. اما سایر مهاجران ممکن است بابت این آداب و رسوم، تا حدی معذب شوند. ادب و احترام در کانادایی­ها تا حدی زیاد است که گاهی به علت عذرخواهی کردن بیش از اندازه، فرد مقابل آزرده خاطر شود.

ترساندن ملکه ممنوع

این قانون پس از این به وجود آمد که در سال 1842 در بریتانیا، مردی اسلحه­ای که در دست داشت را به سمت ملکه ویکتوریا نشانه رفت. مجازات این قانون تا حدی شدید است و انجام همچین عملی در کانادا، خیانت به کشور محسوب می­شود که در صورت انجام دادن آن، فرد ممکن است تا 14 سال به زندان برده شود.

ممنوعیت پرداخت هزینه با سکه

ممنوعیت پرداخت هزینه با سکه

شاید یکی از عجیب­ترین قوانین کشور کانادا، ممنوعیت پرداخت با سکه باشد. شما نمی­توانید بیش از حد معینی از مبلغ، خرید خود را با سکه پرداخت کنید؛ این موضوع ممکن است برای برخی از افراد، سختی­هایی داشته باشد. طبق قوانین کانادا، شما تنها می­توانید تا سقف 5 سکه 25 سنتی یا 25 سکه یک دلاری کانادایی از مبلغ نهایی خرید خود را با سکه پرداخت کنید. البته ممکن است در برخی از شهرها یا استان­ها، این قانون به صورت جدی اجرا نشود اما در هر صورت، این موضوع در لیست ممنوعیت­های کشور کانادا قرار دارید.

ممنوعیت کمیک­های جنایی در کانادا

این قانون شاید مانند بسیاری از دیگر قوانین کانادا، آنچنان غیرمنطقی و عجیب به نظر نرسد. در دهه 40 میلادی، دو پسر که در نقش راهزنان بزرگراه ظاهر شدند،  با شلیک مستقیم، یک مرد را به قتل رساندند. پس از این اتفاق، اعتراض به خشونتی که توسط کمیک­های جنایی به وجود می­آیند تا حدی زیاد شد که امروزه طبق قوانین کانادا، اگر فردی به ساخت، چاپ، فروش یا انتشار کمیک­های جنایی مشغول باشد با مجازات روبه­رو می­شود.

ممنوعیت برای پوشش رانندگان تاکسی

ممنوعیت برای پوشش رانندگان تاکسی

کانادا به پوشش رانندگان تاکسی تا حدی زیادی اهمیت می­دهد و قوانین خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته است. شهر هلیفکس به عنوان یکی از شهرهایی شناخته می­شود که بسیار برای این موضوع اهمیت قائل شده است و قوانین زیادی را برای آن در نظر می­گیرد. به طور مثال، رانندگان تاکسی در سراسر کشور کانادا اجازه ندارند که با پوشش غیرمعمول ظاهر شوند. همچنین تمامی آن‌ها باید کفش و جوراب رسمی بپوشند و ممنوعیت­هایی نیز بابت پوشیدن تی­شرت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین گفته می­شود که برای رانندگان نیز ممنوعیت­هایی وضع شده­اند که طبق آن، این افراد تنها می­توانند شلوار تا مچ پا یا دامن به این اندازه بپوشند.

ممنوعیت شنا در بندرگاه

بنادر کانادا نیز مانند اکثر کشورهای جهان، ممنوعیت­هایی را برای شنا در نظر گرفته­اند و افراد فقط می­توانند در بخش­های مجاز شنا کنند. شنا در بنادری نظیر بندر تورنتو نیز به صورت کامل ممنوع است و تبعات قانونی مخصوصی دارد. همچنین دقت داشته باشید که شنا در این مناطق معمولا به این دلیل ممنوع اعلام شده­اند که ممکن است با خطرات جانی زیادی برای شناگران به همراه باشند.

ممنوعیت دعوت یا پذیرش دوئل

قوانین کانادا اکثرا به خاطر سلامت حفظ شهروندان تعیین شده­اند و به همین علت، برای آن‌ها مجازات­های سنگینی در نظر گرفته شده است. این قانون در قرن 19 میلادی و پس از کشته شدن یک فرد جوان در دوئل با فردی دیگر، تصویب شد و افرادی که از آن سرپیچی کنند؛ ممکن است با مجازات 2 سال حبس و یا معادل آن روبه­رو شوند. همچنین اگر فردی در این دوئل آسیب دیده یا کشته شده باشد نیز ممکن است شدت مجازات تا حد زیادی بالاتر رود.

ممنوعیت استفاده از رنگ بنفش

استفاده از رنگ بنفش برای نما کلی ساختمان نیز یکی دیگر از ممنوعیت­هایی است که توسط شهرداری شهر اتاوا به تصویب رسیده است. طبق قوانین این شهر، استفاده از رنگ بنفش برای رنگ­آمیزی نما، در و دیوارهای ساختمان­های شهر جزو کارهای ممنوعه به شمار می­رود و فرد خاطی ممکن است با مجازات­های نقدی روبه­رو شود.

ممنوعیت کشیدن جنازه اسب در خیابان

ممنوع بودن کشیدن جنازه اسب در خیابان یکی دیگر از قوانین بسیار عجیب کشور کانادا است. البته باید بدانید که این قانون تنها برای روزهای یکشنبه حساب می­شود و در سایر روزهای هفته، افراد می­توانند به راحتی جنازه اسب خود را در خیابان روی زمین بکشند و هیچ مجازاتی برای این عمل عجیب وجود ندارد!

حفظ زیبایی ظاهری شهر

تلاش و کوشش شهروندان برای حفظ زیبایی ظاهری شهر به عنوان یکی از مهم­ترین قوانین کشور کانادا برای شهرداری محسوب می­شود. این موضوع به بخش مهمی از فرهنگ مردم این کشور تبدیل شده است و افراد حق ندارند با ساختن ظاهر غیرمعمول خانه یا آویزان کردن بند رخت در حیاط خود از این قانون سرپیچی کنند. تلاش تمامی شهروندان باید در راستای حفظ زیبایی و یکدست بودن شهر باشد و به همین علت هرگونه عملی که در این راستا صورت نپذیرد؛ با مجازات روبه­رو می­شود.

ممنوعیت استفاده از سورتمه سگ در پیاده‌رو

ممنوعیت استفاده از سورتمه سگ در پیاده ­رو

این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد اما برای کشور کانادا که در اکثر مواقع سال، آب و هوا بسیار سردی دارد؛ زیاد هم غیرمعمول نیست. البته این قانون به شهر هی ریور اختصاص دارد و در شهرهای دیگر نظیر آلبرتا و انتاریو شما می­توانید حتی در پیاده­رو نیز با استفاده از سورتمه­ به سمت مقصد خود بروید. در مناطق شمال غربی کشور کانادا به علت بارش زیاد برف مشهور است؛ افراد برای رفت و آمد از سورتمه سگ استفاده می­کنند و به همین علت، دولت قوانینی را در این راستا تعیین کرده است تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

سرود ملی دو زبانه

یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا نیز در سرود ملی این کشور منعکس شده است. سرود ملی در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی خوانده می­شود؛ یعنی بخشی از آن به زبان انگلیسی و بخش دیگر آن به زبان فرانسوی سروده شده است. از آنجا که هر دو این زبان­ها به عنوان زبان اصلی کشور کانادا شناخته می­شوند؛ سرود ملی این کشور نیز از فرانسوی و انگلیسی به صورت یکسان استفاده کرده است.

ممنوعیت باز کردن پانسمان زخم

شاید بتوان گفت که تنها کشوری که ممکن است افراد را برای باز کردن پانسمان زخم به عنوان مجرم شناسایی کند؛ کشور کانادا است. البته این ممنوعیت تنها برای افرادی است که پانسمان زخم­های خود را در مکان­های عمومی نظیر پیاده­رو یا پارک باز می­کنند. این قانون به این علت به تصویب رسیده است که شهروندان با دیدن چنین منظره­ای آزرده نشوند و همچنین بهداشت عمومی نیز به خطر نیفتد.

ممنوعیت داشتن موش خانگی

به سرپرستی گرفتن برخی از حیوانات در کشور کانادا ممنوع است. داشتن موش خانگی نیز یکی از این محدودیت­ها به شمار می­رود که توسط مسئولین کشور به تصویب رسیده است. نگرانی از این موضوع پس از سال 1950 میلادی و هم­زمان با شیوع طاعون به علت خرید و فروش موش­های خانگی به وجود آمد و به همین علت، دولت کانادا ممنوعیت­هایی را برای کنترل این بیماری و بالا بردن بهداشت عمومی در نظر گرفت.

ممنوعیت حمل مار در مکان ­های عمومی

حمل خزندگان و به ویژه مارها، یکی از ممنوعیت­های عجیب کشور کانادا محسوب می­شود. این قانون به علت جلوگیری از ترساندن شهروندان و از بین بردن آرامش شهر به تصویب رسیده است و حمل هرگونه خزنده به صورت آزاد را ممنوع اعلام می­کند. البته باید بدانید که در صورت قرار دادن مار و یا هر خزنده دیگر در قفس مخصوص، می­توانید به راحتی آن‌ها را در مکان­های عمومی حمل کنید.

غیرقانونی بودن رنگ­آمیزی نردبان چوبی

سنجیدن وضعیت نردبان، به خصوص برای انجام عملیات­های ساختمانی به عنوان یکی از مهم­ترین تدابیر امنیتی در قوانین کشور کانادا محسوب می­شود و به همین علت، رنگ­آمیزی نردبان­های چوبی به عنوان یکی از ممنوعیت­های رایج در کشور کانادا شناخته شده است. البته برای این قانون یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که افراد می­توانند با داشتن پوشش محافظ به رنگ­آمیزی نردبان­های چوبی بپردازند تا هنگامی‌که مشکلی برای شناسایی و سنجیدن وضعیت آن‌ها ایجاد نشود.

عدم داشتن بیش از دو حراجی خانگی در سال

یکی از مرسوم­ترین روش­هایی که در کشورهای خارجی برای فروش وسایل اضافه منزل استفاده می­شود؛ حراجی­های خانگی هستند که به صورت معمول در گاراژ خانه افراد برگزار می­شوند. البته طبق قوانین کشور کانادا، شما تنها مجاز به داشتن دو حراجی خانگی در سال هستید. این موضوع به این علت مورد توجه قرار گرفته است که افراد نتوانند محل سکونت خود را تبدیل به یک فروشگاه کنند و کسانی که تمایل به فروش لوازم دست دوم دارند؛ باید یک مکان مخصوص را برای این کار تهیه کنند و از دولت نیز مجوز لازم را بگیرند.

ممنوعیت فحاشی در اماکن عمومی

این قانون کشور کانادا شاید تا حدی عجیب و بسیار سختگیرانه به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن این موضوع که فحاشی باعث آزرده کردن شهروندان می­شود حتی ممکن است به حوادث ناگواری ختم شود؛ متوجه دلیلی که پشت این قانون قرار دارد، می­شویم. این قانون ببشتر برای تورنتو صدق می­کند و در لیست ممنوعیت­های این شهر که توسط شهرداری تنظیم و تصویب شده است؛ فحاشی در اماکن عمومی نظیر پارک­های تورنتو با مجازاتی معادل با 200 دلار برابری می­کند.

ممنوعیت چیدن گل در کانادا

یکی از قوانین سفت و سخت کشور کانادا که به ویژه در استان انتاریو مورد توجه قرار می­گیرد؛ چیدن گل تریلیوم است. این گل بسیار زیبا به عنوان نماد این استان شناخته می­شود و برای حفظ آن، قوانین سختگیرانه­ای تعیین شده­اند تا از چیده شدن این گل توسط شهروندان جلوگیری شود. با توجه به این قانون، افراد نمی­توانند از اماکن عمومی نظیر پارک­های این استان، گل تریلیوم را بچینند. البته در صورت داشتن این گل در ملک شخصی، طبیعتا هیچ قانون و مجازاتی متوجه عمل چیدن آن نخواهد بود.

ممنوع بودن ترساندن افراد آسیب­پذیر

ترساندن افراد آسیب­پذیر نیز یکی دیگر از قوانین کانادا به شمار می­رود که برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان در لیست ممنوعیت­های این کشور قرار گرفته است. طبق قوانین، شوخی بیش از حد و ترساندن کودکان و افراد مریض که گاه ممکن است تا حد مرگ پیش رود؛ ممنوع محسوب می­شود. افراد در صورت ارتکاب آن باید با مجازات قانونی بسیار زیادی روبه­رو شوند.

منع بالا رفتن از درخت

ممنوعیت بالا رفتن از درخت که توسط شهرداری اوشاوا تصویب شده است، نیز یکی دیگر از قوانین عجیب کشور کانادا به شمار می­رود؛ دلیل آن، حفظ امنیت و ایمنی شهروندان است. در این شهر ساحلی که به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور کانادا محسوب می­شود؛ بالا رفتن از درختانی که در اماکن عمومی قرار دارند یا میخ کوبیدن به آن‌ها، با مجازات قانونی شدید برای افراد همراه است.

ممنوعیت قانونی لاماها

یکی دیگر از قوانین عجیب کشور کانادا، ممنوعیت حضور حیواناتی نظیر لاما، گوسفند، خوک، پرندگان زنده یا بز در اماکن عمومی است. پارک­های ملی این کشور، قوانینی در این جهت وضع کرده­اند تا افرادی که این حیوانات را به همراه خود می­آورند؛ با مجازات توسط شهرداری روبه ­رو شوند.

ممنوعیت قانونی لاماها

ممنوعیت سوت زدن

کارهایی نظیر سوت زدن، فریاد کشیدن، جیغ زدن یا آهنگ خواندن در اماکن عمومی پس از ساعت 11 شب و تا 7 صبح ممنوع است؛ افرادی که این فعالیت­ها را انجام دهند با مجازات قانونی مواجه می­شوند. این قانون برای جلوگیری از ایجاد شلوغی، هرج و مرج و سروصدای اضافی در این ساعات در نظر گرفته شده است تا شهروندان بتوانند بدون مشکل به استراحت بپردازند.

ممنوعیت تظاهر به جادوگری

کانادا یکی از کشورهایی به شمار می­رود که در آن تظاهر به جادوگری و سایر کارهای مشابه ممنوع است. این قانون به صورت مشترک در بریتانیا و بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی نیز وجود دارد و برای جلوگیری از حضور شیادان در جامعه و حفظ امنیت شهروندان تصویب شده است. طبق این قانون، هرگونه ادعا برای جادوگری، شفا بیماران با استفاده از علم غیب یا سایر کارهای مشابه ممنوع است و افراد ممکن است تا حداکثر 6 ماه به حبس برای انجام این اعمال محکوم شوند.

عدم نصب آژیر روی دوچرخه

در کانادا، شما می­توانید وسایلی نظیر بوق یا زنگوله را بر روی دوچرخه خود نصب کنید. اما نصب آژیر روی دوچرخه با مجازات قانونی همراه است. تصویب این قانون نیز برای حفظ امنیت شهروندان صورت گرفت تا افراد بتوانند به سادگی آژیرهای پلیس، آمبولانس و یا ماشین آتش­نشانی را تشخیص دهند.

غیرقانونی بودن کافئین

شاید یکی دیگر از قوانین عجیب کانادا، غیرقانونی بودن استفاده از کافئین در نوشیدنی­های ملایم است که به soft drink نیز مشهور هستند. البته باید بدانید که امروزه و با تولید نوشیدنی­های انرژی­زا این قانون تغییر کرده است و در کافه­ها، نوشیدنی­هایی مانند آب پرتقال یا سایر نوشیدنی­های مشابه به همراه مقدار اندکی از کافئین سرو می­شوند. البته برای حفظ سلامت شهروندان، میزان این ماده در نوشیدنی­ها کنترل می­شود تا بسیار کمتر از مقدار آن در نوشابه باشد.

ممنوعیت حضور کودکان در خیابان

در استان آلبرتا، هیچ فرد کوچک­تر از 15 سال حق ندارد که بدون حضور قیم و یا والدین خود از ساعت 12 شب تا 6 صبح در خیابان حضور داشته باشد. این موضوع توسط شهرداری برای حفظ امنیت خیابان­ها و همچنین شهروندان در این ساعات از شبانه­روز مورد توجه قرار گرفته است و به همین منظور، ممنوعیت­هایی برای حضور افراد وضع کرده­اند.

لغو ممنوعیت­‌های کانادا در سال 2018

بسیاری از قوانین عجیب کانادا نظیر ممنوع بودن تظاهر به جادوگری تا سال 2018 با تبعات قانونی همراه بودند؛ اما از این سال تا کنون، ممنوعیت این فعالیت­ها برداشته شده است و افراد مرتکب به آنها نیازی با مواجهه به مجازات­های قانونی ندارند. همچنین خوب است بدانید که در دعوت و یا شرکت در دوئل نیز تا سال 2017 بخشی از ممنوعیت­های کشور کانادا بود و پس از آن، دیگر قانونی برای منع افراد از این کار در نظر گرفته نشده است.

سخن پایانی

همانطور که بررسی شد؛ قوانین یک کشور برخواسته از آداب و رسوم مردم آنجا و بخشی از فرهنگ آن هستند و به همین منظور، آشنایی با این قوانین برای مهاجران یک امر ضروری محسوب می­شود تا به صورت ناخواسته مجبور به پرداخت جریمه­های سنگین نشوند. کانادا نیز یکی از کشورهایی است که قوانین بسیار زیادی وضع کرده است و ممنوعیت­های فراوانی برای برخی از اعمال مشخص­شده در نظر می­گیرد. شاید این قوانین در نگاه اول عجیب به نظر برسند اما باید در ذهن داشته باشید که بسیاری از آنها برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان وضع شده­اند.

این کشور اهمیت زیادی برای شهروندان قائل است و به همین علت، به عنوان مقصد مهاجرتی بسیاری از افراد شناخته می­شود. شما می­توانید با استفاده از خدمات ویزموندو، از شرایط این کشور برای مهاجران و همچنین فرآیند گرفتن ویزا آگاهی پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا تمام ممنوعیت­های کانادا با مجازات­های مالی همراه هستند؟

خیر؛ بسیاری از این ممنوعیت­ها مجازات­هایی نظیر زندان را به همراه دارند.

ممنوعیت­های کانادا برای سراسر کشور صدق می­کنند؟

خیر؛ بسیاری از این ممنوعیت­ها تنها برای شهر یا استان خاصی در نظر گرفته شده­اند.

آیا ساخت آدم­برفی در کانادا ممنوع است؟

بله؛ در برخی از استان­های این کشور ممنوعیت­هایی برای ساخت آدم­برفی­هایی با ارتفاع بیش از حد معین وضع شده­اند.

تبعات قانونی انجام این ممنوعیت­ها چگونه هستند؟

در صورت انجام دادن این ممنوعیت­ها، افراد ممکن است با مجازات مالی و یا حبس در زندان روبه­رو شوند.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *