اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا - ویزموندو
موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)
دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو
اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا

اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که تسهیلاتی مانند اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا را برای دور هم بودن اعضای خانواده در نظر گرفته است. با اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا مهاجرت به این کشور برای تمام اعضای خانواده مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند و همسر بسیار آسان می‌شود. البته اخذ این ویزا فقط به داشتن نسبت‌های فامیلی منوط نمی‌شود و باید مشمول شرایط خاص این ویزا شوید.‌ موسسه ویزموندو می‌تواند کمک بسیاری به شما در این حوزه کند.
اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا
Picture of نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

مدت زمان مطالعه مقاله 9 دقیقه میباشد
از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

ویزای اسپانسرشیپ کانادا چیست؟

امروزه راه و روش‌های بسیاری برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که هر یک از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارد. بدیهی است اغلب افراد در پی یک راه کم‌ هزینه، سریع و راحت برای اخذ ویزای کانادا هستند. ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا یکی از انواع ویزای بسیار پر‌طرفدار و کم هزینه است، که بسیاری افراد برای گرفتن اقامت کانادا از طریق این ویزا اقدام می‌کنند.
 
ویزای اسپانسرشیپ از لحاظ لغوی به معنای ویزای حمایتی است. برای برخی اشخاص که نخستین بار است با روش‌هاي مختلف مهاجرت به کانادا آشنا می‌شوند، درک ویزای اسپانسرشیپ کانادا و نحوه اخذ آن آسان نیست، مشاوران موسسه خدمات مهاجرتی ویزموندو شما را با این روش مهاجرتی آشنا می‌کنند.

 

معرفی ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ به ویزایی گفته می‌شود که فرد مهاجر از طریق حمایت مالی شخص واجد شرایط در کشور مقصد اقامت موقت یا دائم بگیرد. به بیان دیگر فرد حامی همه هزینه‌های فرد مهاجر را تا زمان اقامت در کشور کانادا برعهده می‌گیرد. به بیان ساده اگر فردی تمکن مالی را برای مهاجرت به کشور کانادا ندارد، می‌تواند با پشتیبانی مالی یک از اعضای خانواده تحت عنوان اسپانسر، اقامت دائم یا موقت کانادا را دریافت کند.

برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا فردی که به عنوان حامی مالی قرار است یک نفر را به کشور مقصد دعوت کند، باید مدارک خود را به دولت کشور کانادا تحویل دهد و در صورتی که تمکن مالی او تایید شود، می‌تواند اسپانسر شخص دیگری شود.‌ شخص اسپانسر باید قادر به تامین هزینه‌های زندگی، تحصیل، شغلی و … فرد حمایت شونده، باشد.‌

شرایط فرد اسپانسر برای درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا ​

شرایط فرد اسپانسر برای درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا

فردی که به عنوان اسپانسر خود را معرفی می‌کند باید دارای شرایط سنی و مالی باشد. فرد مذکور باید ۱۸ سال تمام و یک درآمد ثابت داشته باشد، این شخص نباید در مرحله ورشکستگی مالی یا تحت تکلف فرد دیگر باشد.‌

برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ شرایط فرد مهاجر اهمیت زیادی ندارد، دارا بودن شرایط کلی اخذ ویزای اقامت موقت کفایت می کند. پیش از هرگونه اقدامی برای مهاجرت از طریق ویزای اسپانسرشیپ باید به خوبی شرایط اخذ این ویزا را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشمول این شرایط می‌شوید.‌

برای دریافت فوری ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا این کار را به موسسه ویزموندو واگذار کنید تا بر اساس شرایط اسپانسر و رابطه فامیلی شما و فرد حمایت کننده پرونده مهاجرت را در مدت زمان کوتاهی تکمیل کنند.‌ مشاورین موسسه مهاجرتی ویزموندو تجربه و سابقه بالایی در زمینه اخذ ویزا دارند و با کمک آن‌ها می‌توانید بهترین روش را برای مهاجرت خود و عزیزان‌تان برگزینید.‌

 

آیا می‌توان برای خواهر و برادر ویزای اسپانسرشیپ گرفت؟

مطابق با قوانین ویزای اسپانسرشیپ کانادا افرادی که در این کشور اقامت دائم را دریافت کرده‌اند ، قادر به دعوت اعضای خانواده خود از جمله خواهر یا برادر خود به عنوان یک حامی مالی هستند. البته در مفاد قانون مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ مستقیما به نام خواهر یا برادر اشاره نشده است.

همسر رسمی، پدر یا مادر ( در صورت فوت یا جدایی همسر فعلی آن‌ها)، پدر‌بزرگ و مادربزرگ و همسر فعلی آن‌ها، فرزند وابسته یا تحت تکفل شامل این قانون می‌شوند.
پس در قوانین بند واضحی به نام خواهر یا برادر وجود ندارد، البته می توان از بند فرزندان وابسته برای اسپانسر شیپ خواهر کانادا یا اسپانسرشیپ برادر کانادا بهره گرفت.

ویزای اسپانسرشیپ

دریافت ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر بر اساس قوانین کانادا

مطابق با قوانین کانادا شما می‌توانید برای فرزندان خود یا فرزندان اشخاصی مانند همسر، پدر یا مادر که حامی مالی آن‌ها شده‌اید، درخواست ویزای اسپانسر شیپ کنید. پس دریافت ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا به صورت غیر مستقیم و منوط به شرایطی است.

نخستین شرط در قوانین کانادا این است که پدر یا مادر شما حتما در زمان پذیرش اسپانسری خواهر یا برادر در کشور کانادا اقامت داشته باشند‌. البته اگر پدر و مادر‌تان در قید حیات نباشند و خواهر یا برادر شما شرایط سنی یا وضعیت خاصی دارند، تحت تکفل شما قرار می‌گیرند و می توانند اقامت دائم کانادا را از طریق روش اسپانسرشیپ خواهر و برادر با قبول شرایط دریافت کنند.

شرایط فرد حمایت شونده و حمایت کننده بر اساس قوانین اسپانسرشیپ کانادا

مطابق قوانین اسپانسرشیپ خواهر کانادا هم فرد حمایت‌کننده و فرد حمایت شونده باید شرایط ویژه‌ای را داشته باشند. این شرایط عبارتند از:

  • فرد اسپانسر شونده در صورت زنده بودن پدر و مادر باید کمتر از 18 سال سن داشته و والدینش فوت شده باشند.
  • فرد اسپانسر کننده باید حداقل ۱۸ ساله باشد، قصد اقامت دائم را در کانادا داشته باشد، از تمکن مالی بر‌خوردار بوده، در زندان نباشد، اگر پیش از این اسپانسر شخص دیگری بوده به تعهدات خود عمل کرده و مقروض دولت نباش. هنچنین حداکثر ۵ سال از آخرین باری که اسپانسر شخصی شده گذشته باشد، ورشکسته نباشد و از دولت کمک‌های مالی دریافت نکند.

موسسه ویزموندو با این قوانین بسیار آشنا بوده و می‌تواند به شما در این زمینه مشاوره رایگان بدهد.

چگونگی درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا

برای درخواست ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • نخست فرم‌های درخواست و فهرست مدارک را از سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا اخذ کنید.
  • قبل از پر کردن فرم‌ها نخست تمام بندها و شرایط را با دقت مطالعه کنید تا اطمینان یابید که شرایط اسپانسر شدن را دارید؛ زیرا هزینه اپلای تحت هیچ شرایطی به شما پس داده نمی‌شود.‌
  • نخست فرم اعلام آمادگی را پر کنید، اگر اداره مهاجرت شرایط شما را برای اسپانسری بپذیرد، آنگاه درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا را بدهید.
  • در مرحله بعد باید هزینه‌های مربوط به پردازش پرونده، هزینه حق اقامت دائم و هزینه اسپانسرشیپ را پرداخت کنید.‌ البته افراد اسپانسر شونده نیز همزمان با شما باید فرم درخواست خود را به اداره مهاجرت بفرستند.
  • پس از تایید درخواست، نامه برای حضور در دفاتر بیومتریک برای فرد اسپانسر شونده ارسال می‌شود. پس باید برای انجام بیومتریک و عکس دیجیتال از سفارت کانادا وقت قبلی بگیرند.‌
  • فرد دعوت شونده در زمان مشخص شده، به یکی از دفاتر وک ( VAC) مراجعه کند و انگشت‌نگاری و عکس‌برداری را در این دفاتر انجام دهد.‌
  • ویزای اسپانسرشیپ کانادا مصاحبه ندارد، اما امکان دارد با توجه به درخواست افسر پرونده، فرد اسپانسر شونده به مصاحبه دعوت شود که باید خود را برای مصاحبه آماده کند و توضیحات قانع کننده‌ای برای مهاجرت داشته باشد.

افراد واجد شرایط ویزای اسپانسرشیپ کانادا

بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر فامیلی کانادا شما می‌توانید برای افراد زیر درخواست ویزای اسپانسرشیپ را بدهید: 
 
  • همسر
  • پدر و مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ و همسر فعلی هر یک از آن‌ها 
  • فرزندان وابسته و فرزندان به سرپرستی گرفته شده
 
مطابق با قوانین اداره مهاجرت و شهروندی کانادا هر یک از این افراد اگر توسط شخصی که در کانادا اقامت دائم دارند حمایت مالی شوند، می‌توانند به صورت موقت یا دائم در این کشور سکونت کنند و امکان تحصیل و کار برای آن‌ها نیز با این ویزا وجود دارد. فرد حمایت‌کننده نیز باید با امضای قرارداد به تامین هزینه‌های سکونت، خوراک و درمانی آن‌ها در مدت زمان معین متعهد شود.‌
 
در این تعهد‌نامه یک بند وجود دارد که شخص اسپانسرشونده تحت هیچ‌گونه شرایطی نباید از دولت کانادا درخواست کمک مالی کند و در صورت گرفتن کمک هزینه، فرد اسپانسرکننده باید این مبلغ را به دولت پرداخت کند.‌ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از موسسه ویزموندو کمک بخواهید.

مسئولیت های اسپانسرشیپ خواهر و برادر

مسئولیت‌های اسپانسرشیپ کانادا بر طبق تعهداتی میان فرد حمایت‌کننده و دولت کانادا تعیین می‌شود. این مسئولیت‌ها اغلب شامل موارد زیر می‌شود: 

 

  • باید به تمام تعهدات از زمان ورود فرد اسپانسر شونده به کشور کانادا مقید باشد. 
  • فرد اسپانسر کننده باید حداقل درآمدی که اداره مهاجرت کانادا برای اسپانسر شدن معین کرده، را در طول ماه یا سال کسب کند. 
  • فرد اسپانسر کننده باید تمام مایحتاج فرد اسپانسر شونده را تامین کند. 
  • مدت زمان تعهد فرد به دولت کانادا حدود ۲۰ سال است. البته اين مدت بر اساس سن خواهر یا برادر و شرایط خاص آن‌ها تعیین می شود. 
  • فردی که از طریق ویزای اسپانسرشیپ به کانادا مهاجرت کرده نیز باید متعهد شود که پس از ۱۸ سالگی استقلال مالی داشته باشد.‌
  • تعداد افرادی که بتوانید برای آن‌ها درخواست ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا را بدهید با تمکن مالی و درآمد شما رابطه مستقیمی دارد.‌

مدت زمان صدور ویزای اسپانسرشیپ خواهر کانادا

پس از انجام تمامی مراحل درخواست ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا و مورد تایید قرار گرفتن آن‌ها توسط اداره مهاجرت این کشور باید تا صادر شدن ویزا منتظر بمانید. مدت زمان صدور ویزا برای هر فردی و با توجه به نسبت فرد اسپانسرکننده و اسپانسر شونده متفاوت است.

مدت زمان صدور این ویزا اغلب حدود یک تا دو سال به طول می‌انجامد. البته سکونت یا عدم سکونت خواهر یا برادر در کشور مقصد نیز روی طولانی‌تر یا کوتاه‌مدت‌تر شدن این دوره زمانی تاثیر گذارد. همچنین وضعیت پرونده و افسر ناظر بر پرونده نیز بر مدت زمان صدور ویزای اسپانسرشیپ خواهر و برادر اثر می‌گذارد.

شرایط اسپانسر والدین در کانادا

اگر قصد اسپانسر کردن والدین خود را برای سکونت در کانادا دارید، حتما باید شرایط لازم را برای حمایت کردن آن‌ها داشته باشید. دو شرط اصلی دریافت ویزای اسپانسرشیپ والدین برای اقامت در کانادا داشتن سن بالای ۱۸ سال و دارا بودن اقامت دائم در این کشور است.
 
همینطور برای دریافت ویزای اسپانسرشیپ والدین حتما باید تمکن مالی داشته باشید، تا بتوانید از عهده تامین هزینه‌های والدین خود بربیایید‌‌. شرط دیگر این است که فرد متقاضی نیز باید حتما در کشور کانادا سکونت داشته باشد و سایر شروطی مانند عدم زندانی بودن، عدم ورشکستگی، عدم مقروض بودن به دولت را فرد اسپانسر کننده باید داشته باشد.‌
 
اگر با قوانین دریافت ویزای اسپانسرشیپ والدین آشنا نیستید و به دنبال صدور سریع این ویزا هستید، می‌توانید از موسسه مهاجرتی ویزموندو کمک بگیرید. این موسسه سابقه و تجربه بالایی در امور مهاجرتی دارد و با بررسی وضعیت و تکمیل مدارک‌تان به شما در دریافت ویزای اسپانسرشیپ کانادا در مدت زمان کوتاهی کمک خواهد کرد.

تاریخ اعتبار اقامت اسپانسرشیپ کانادا

مدت زمان اقامت اسپانسرشیپ کانادا تا تاریخ اعتبار ویزای فرد مهاجر اعتبار دارد. امکان تمدید ویزا پس از صدور ویزای اقامت دائم در کشور کانادا وجود ندارد و در صورتی که فرد در خواست کننده در مدت زمان اعتبار به کشور خود مهاجرت نکند، باید تمام مراحل اخذ ویزای اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا را انجام دهد و هزینه‌های اپلای نیز به وی بازگردانده نمی‌شود و باید تمام هزینه‌ها را دوباره پرداخت کند.‌

هزینه ویزای اسپانسرشیپ کانادا

یکی از مراحل مهم برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا پرداخت هزینه‌های بررسی فرم درخواست، هزینه اقامت دائم و هزینه بیومتریک و معاینات پزشکی است. این هزینه با توجه به درخواست کنندگان متغیر است و افراد بالای ۱۸ سال باید هزینه بیشتری بپردازند. هزینه در نظر گرفته شده برای افراد زیر ۱۸ سال معادل ۱۵۰ دلار و برای افراد بالای ۱۸ سال ۱۰۵۰ دلار است.

گرفتن اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا با ویزموندو

خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان اجتماعی است، که در تمام کشور‌های جهان به کنار هم بودن افراد یک خانواده اهمیت زیادی داده می‌شود. قوانین مهاجرتی بسیاری از کشورها مانند کانادا به نحوی تنظیم شده است تا بتوانید به راحتی یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را به این کشور دعوت کنید.
 
اخذ اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا شرایطی دارد که باید از آن‌ها اطلاع داشت. شما می‌توانید از موسسه ویزموندو برای اخذ اسپانسرشیپ خواهر یا برادر کانادا کمک گرفته و آز آن مشورت بگیرید.

سوالات متداول

بله در صورتی‌که تمکن مالی لازم را داشته باشید، برای هر فرد به صورت جداگانه درخواست ویزای اسپانسرشیپ بدهید.‌

بله اگر تمکن مالی لازم را داشته باشید و با توجه با وضعیت پدر و مادر خود که در این مقاله عنوان کردیم، می‌توانید خواهر و برادر خود را تحت حمایت مالی در کشور کانادا بگیرید.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *