موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

کانادا، اغلب در اول لیست کشورهای محبوب و پرطرفدار برای مهاجران جای می‌گیرد. می‌توان گفت این کشور با ایجاد مزایای بسیار زیادی که برای مهاجرین خود فراهم می‌کند، بهترین انتخاب برای همه مهاجرین در سنین مختلف جهت تحصیل یا کار، خواهد بود. این کشور با زیر‌ساخت‌های تحقیقاتی، شغلی و همچنین پذیرش دانشجوهای بین المللی در عموم رشته‌ها، امکان مهاجرت را بسیار راحت نموده است. اینکه بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان چیست؟ باید گفت که اکثر ایرانیان که کانادا را برای زندگی انتخاب می‌کنند در شهرهای تورنتو، ونکوور و مونتریال سکونت دارند. استان‌های انتاریو و کبک، منتخب مهاجرین ایرانی و به گونه‌ای بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان به حساب می‌آیند. این شهرها با کیفیت بالای خود در لیست بهترین شهرهای دنیا، با کیفیت زندگی عالی هستند. از ویژگی‌های مهم و قابل ذکر این شهرها می‌توان به اقتصاد توان‌مند، فناوری‌های مدرن و پیشرفته، رفاه، آموزش، فرصت‌های متعدد شغلی و دیگر موارد اشاره کرد. برای انتخاب بهترین شهر در کانادا می‌توانید از کارشناسان موسسه ویزموندو مشورت بگیرید.
بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

زمان مطالعه : 5 دقیقه

از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

معرفی محبوب ترین شهرهای منتخب مهاجران در کشور کانادا

کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا، منتخب بسیاری از افراد برای مهاجرت است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان و مهاجران، به این کشور نقل مکان می‌کنند. مهاجران بسیاری به دلیل تحصیل، کار، ازدواج یا دیگر دلایل، کشور کانادا را برای ادامه زندگی خود برمی‌گزینند.
تورنتو به عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا، شاخص کیفیت زندگی بیشتری نسبت به دیگر شهرهای آمریکا دارد. این شهر که به صورت تخمینی، نیمی از آن را مهاجران تشکیل دادند، جایگاه بسیار بالایی از نظر اقتصادی و فناوری اطلاعات دارد.
 
بهتر است اشاره کنیم که ونکوور هم، شهری مناسب جهت تحصیل و زندگی است. این شهر فرصت‌های شغلی عالی و موسسه‌های آموزشی بسیار معتبری دارد که آن را به یک قطب عالی جهت ادامه زندگی تبدیل می‌کند. این شهر بسیار زیبا و خوش آب‌ و هوا است و حاوی مناظر دل‌انگیزی بسیاری می‌شود. شهر مونتریال به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا، از جمله محبوب‌ترین شهرهای مهاجران شناخته شده است و به عبارتی یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت ایرانیان به حساب می‌آید. 
 
این شهر فرانسوی زبان، شهری آرام ‌و پیش‌رو در عرصه‌های مختلفی چون هوا فضا، دارو سازی، حمل و نقل سایر عرصه‌ها محسوب می‌شود. با وجود بررسی برخی از محبوب‌ترین شهرهای منتخب مهاجران در کشور کانادا، انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت، ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر اطلاعات کافی برای ارزیابی شرایط خود و انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت ندارید، با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. 
 
 

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل 

معیارهای مختلفی برای انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل وجود دارد. این معیارها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی معیارهایی از قبیل خرج و مخارج زندگی، دسترسی آسان به دانشگاه، شرایط کار حین تحصیل، شرایط شغلی مساعد و مناسب و در ادامه اعتبار مدرک دانشگاهی، در انتخاب بهترین شهر برای تحصیل در کشور کانادا تاثیرگذار هستند. 
 
هر کدام از معیارهای ذکر شده حائز اهمیت هستند و ممکن است ترتیب الویت بندی آن‌ها برای هر مهاجر، تفاوت داشته باشد. لیست بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان جهت تحصیل شامل مونترال، تورنتو، ونکوور، ادمونتون، وینپیگ و کلگری می‌شود. دانشگاه مک گیل که یکی از سه دانشگاه برتر در سطح جهانی است، در شهر مونترال قرار دارد. مونترال جمعیت دانشجویی بسیار زیادی دارد و شما با استفاده از زبان انگلیسی و کمی زبان فرانسه، می‌توانید به راحتی مشغول درس خواندن شوید و در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوید.
 
تمامی شهرهای ذکر شده با امکاناتی که در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار می‌دهند و تنوع فرهنگی بالای خود، بسیار برای تحصیل و زندگی مناسب به حساب می‌آیند. تمامی این شهرها از دانشجویان و متقاضیانی که برای کار یا تحصیل به آنجا مهاجرت می‌کنند، استقبال می‌کنند و مزایای بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهند. برای اطلاع و انتخاب بهترین شهر کانادا برای تحصیل با موسسه ویزموندو تماس بگیرید.

بهترین شهرهای کانادا برای کار

شهرهای مختلفی از قبیل تورنتو، اوک ویل، ونکوور، کلگری، اوتاوا، مونترال، ادمونتون، کبک، کیچنر واترلو، هالیفکاس، ساسکاتون و شهرهای دیگر، از بهترین شهرهای کانادا برای کار محسوب می‌شوند.

در ادامه برای چند مورد از بهترین شهرهای کانادا برای کار، توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. شما با بررسی دقیق در مورد هر کدام از شهرها و مشورت با متخصصان حاضر در این زمینه، می‌توانید مناسب‌ترین شهر را با توجه به نیازها و الویت‌های خود، انتخاب کنید:

  • اوک ویل

اوک ویل میان دو شهر تورنتو و همیلتون، واقع شده است. این شهر با قرارگیری در کنار دریاچه انتاریو، منظره‌های چشم نوازی را برای ساکنانش فراهم می‌کند. اگر در دسته افرادی هستید که قصد دارید در شرکت‌های داروسازی یا صنایع علوم زیستی مشغول کار شوید، شهر اوک ویل بهترین گزینه برای مهاجرت شما خواهد بود. این شهر با میانگین درآمد خانوار، %66 بالاتر از مقدار متوسط ملی برآورد شده است. با وجود نرخ بیکاری 37% و میانگین حقوق 81,800 دلار، انتخاب مناسبی برای کار محسوب می‌شود.

  • ونکوور

شهر ونکوور به دلیل وجود شرکت‌های فراوان و معتبر در حوزه‌های مختلفی همچون کشتیرانی، املاک و فناوری مقصد مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی و البته مهاجرانی که به دنبال کار هستند، به حساب می‌آید. صنعت فیلم سازی و تولید برنامه‌های تلویزیونی بین افراد ماهری که به این حوزه‌ها علاقه دارند، بسیار محبوب است. ونکوور با وجود دارا بودن موسسه‌های آموزشی معتبر، فرصت‌های شغلی عالی و درآمد سالانه بیش از 65,600 دلار، شامل استانداردهای بالای زندگی و قیمت‌های بسیار بالایی می‌شود که از جمله نقاط ضعف زندگی در این شهر محسوب می‌شود.

  • کلگری

این شهر در رتبه چهل و هفتم لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی، قرار دارد. اگر آرامش و برقراری ارتباط نزدیک با طبیعت برای شما اهمیت دارد، کلگری انتخاب بسیار مناسبی است. میانگین درآمد سالانه در بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا، چیزی حدود 65,000 دلار برآورد می‌شود. حوزه‌های مختلفی مانند صنایع نفت و گاز، فناوری، بهداشت و درمان، هوا فضا و امور مالی فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را برای مهاجران و متقاضیان کار ایجاد کرده است.

  • کبک

بیشتر کسانی که در کبک مشغول کار هستند، در حوزه مدیریت دولتی، خرده فروشی و حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند. لازم به ذکر است که کبک با نرخ بیکاری %5.1 و نرخ اشتغال 63.3%، شهری با فرصت‌های شغلی عالی به حساب می‌آید. صنایعی مانند کشاورزی، استخراج معادن، گردشگری و دیگر موارد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، در کبک فعالیت دارند.

مناطق ایرانی نشین کانادا

ایرانیان معمولاً در شهرهایی با امکانات شغلی، آموزشی و فرهنگی بالا سکونت دارند. این مناطق به دلیل ایجاد جوامع چندفرهنگی و متنوع، از نظر فرهنگی و اجتماعی برای مهاجران بسیار جذاب هستند. می‌توانیم اجتماع ایرانی‌های درون کانادا را بیشتر در استان انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و آلبرتا مشاهده کنیم. تا جایی که بر اساس آمار، تا سال ۲۰۰۱ تنها ۲٪ از ایرانی‌ها در بقیه مناطق کانادا سکونت داشتند.

آمار سکونت ایرانیان در شهر تورنتو ۴۴%، ونکوور ۲۲%، مونترئال %۱۰، اتاوا ۵% و سایر شهرها ۱۹% برآورد شده است. بیشتر ایرانیان ساکن تورنتو بخش شمالی حومه شهر و مناطقی مانند نورث یورک، مارکام، ریچموند هیل، تورن هیل و نیومارکت را برای زندگی انتخاب کردند.

در ادامه، ایرانیَن پلازا که در منطقه لیتل پرشیای شهر تورنتو و در شمال خیابان یانگ قرار گرفته است، یکی از مهم ترین مراکز خرید برای مهاجرین ایرانی به حساب می‌آید.

 

بررسی شاخص های کیفیت زندگی در شهرهای مختلف کانادا

کشور کانادا، در لیست ده کشور برتر از منظر کیفیت زندگی قرار می‌گیرد. دلایل مختلفی همچون دانشگاه‌های معتبر و شرایط آموزشی مناسب، فرصت‌های شغلی، تنوع و پذیرش فرهنگی، امنیت و دیگر موارد اساسی، علت تمایز این کشور نسبت به سایر کشورها است.

وجود بسیاری از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، از دیگر شاخص‌های موثر کیفیت زندگی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش OECD و اطلاعات موسسه اعتبارسنجی QS، این کشور بالاترین کیفیت را در سیستم آموزشی در سطح دنیا دارد.

این کشور دومین کشور پهناور جهان است (روسیه، پهناورترین کشور کره زمین است) که از اکوسیستم‌های طبیعی بسیاری برخوردار هستند. این اکوسیستم‌ها شامل فضای قطبی، مرطوب و جنگی می‌شوند. پارک‌های ملی مانند پارک ملی بنف (Banff) و پارک ملی جاسپر (Jasper)، برای لذت بردن از فضای طبیعت شهروندان ایجاد شدند و در کوه‌های راکی قرار گرفتند. امنیت، نکته‌ای دیگری است که در شاخص کیفیت زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

جالب است بدانید که کشور کانادا حاوی نمره 9.1 از 10 در زمینه امنیت است. نرخ قتل در کانادا به ازای هر 100 هزار نفر حدود 1.4 درصد است که این اعداد و ارقام، بسیار ارزشمند هستند. مهاجرپذیری و حقوق شهروندی هم در این کشور بسیار مشهود است. کشور کانادا از تازه واردان و کسانی که تمایل به کار یا تحصیل دارند، بسیار استقبال می‌کند و شرایط را برای هر کدام از افراد که اهداف خاصی از مهاجرت دارند، فراهم می‌کند.

بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا

کشور کانادا، کشوری با آب و هوای نسبتا سرد است. بخش‌های شمالی کشور کانادا آب و هوای سردتری دارد و به طبع، زمستان‌های طولانی‌تری هم دارد؛ اما شرق و غرب کانادا، آب و هوای نسبتا معتدلی دارند. شهرهای ویکتوریا، ابوتسفورد، کلونا، ویندزور و سنت کاترینز بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوایی هستند.

شهر ویکتوریا که در مرکز بریتیش کلمبیا قرار دارد، برای کسانی که به دنبال شهری با آب و هوای گرم در کانادا هستند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. وضعیت آب و هوای این شهر چیزی حدود 15 درجه سانتی‌گراد است.

زمستان‌های برفی، تابستان‌های گرم، مناظر طبیعی زیبا و برنامه‌های رایگان شهروندی مانند دوچرخه سواری و دیگر فعالیت‌ها، از مزایای این شهر محسوب می‌شوند. شهر ابوتسفورد در جایگاه دومین شهر گرم کانادا قرار دارد. شرایط آب و هوایی این شهر، آن را برای کشت گیاهان و اعمال فعالیت‌هایی مانند کشاورزی، مناسب ساخته است.

یکی از مزیت‌های این شهر نسبت به شهر ویکتوریا، ارزان بودن قیمت املاک است. از دیگر شهرهایی که آب و هوای مناسبی دارند، می‌توان به شهر شهر کلونا اشاره کرد. شهر کلونا به دلیل نزدیکی به مرغزارهای بسیار، زمستان‌های طولانی نداشته و چهار فصل متفاوت دارد.

آب و هوای بینظیر و مزایای مختلفی که این شهر در اختیار شما قرار می‌دهد، آن را به یکی از بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا تبدیل کرده است. در ادامه معرفی خوش آب و هوا ترین شهرهای کانادا، به جنوبی ترین شهر کانادا، یعنی شهر ویندزور می‌رسیم. دمای شهر ویندزور در فصل تابستان حدود ۳۰ درجه است؛ طوری‌که رطوبت آن ممکن است به بالای 70 برسد.

اگر به دنبال شهری با آب و هوای مناسب در شرق کانادا می‌گردید، ما شهر سنت کاترینز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زمستان‌های لذت بخش، تابستانی خنک و پارک‌های گل، از مزایای این شهر به حساب می‌آید که مقصد جذابی برای طبیعت دوستان است.

 

دلایل مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

کانادا یک کشور ایده‌آل برای مهاجرت به حساب می‌آید که امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار افراد قرار می‌دهد که بتوانند به بهترین نحو ممکن زندگی تازه‌ای برای خود بسازند. فرصت‌های شغلی بسیاری که در کانادا وجود دارد، موجب پذیرش مهاجران توسط سیاست گذاران کانادایی می‌شود و امکان شغل مناسب را برای آن‌ها به وجود می‌آورند.

سیستم آموزشی کانادا در سراسر دنیا، اعتبار دارد. این کشور با ضروری دانستن تحصیل برای شهروندان و مهاجران امکانات مناسبی را فراهم می‌آورد تا همه افراد امکان تحصیل را داشته باشند.

دانشگاه‌های کانادا با پذیرش دانشجویان، امکان تحصیل را برای همه افراد از همه جوامع امکان‌پذیر کرده است. دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، امنیت، نظام با ثبات و دموکراتیک، مکان‌های دیدنی، ثبات بانکی و مواردی از این قبیل، دلایل قانع کننده‌ای برای انتخاب کانادا هستند. ثبات اقتصادی کانادا، با وجود منابع طبیعی بسیاری که در آن وجود دارد، بر پایه خدمات و سرویس است. کانادا با رتبه دهمین کشور برتر اقتصادی دنیا، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای ساختن آینده‌ای روشن به شمار می‌رود.

بانک‌های این کشور، از سال 1983 دچار ورشکستگی یا نوسانات جبران ناپذیر نشده است و به تکنولوژی جدید و ایمن‌تر PIN تجهیز شدند. سطح امید به زندگی به در شهرهای کشور کانادا بسیار بالا است و همین مسئله آن را به بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که بیمه درمانی دولتی در این کشور مهاجرپذیر، رایگان است؛ طوری‌که مردم هیچ‌گونه هزینه‌ای در قبال بستری در بیمارستان و خدمات پزشکی و درمانی پرداخت نخواهند کرد. شما به هردلیلی که بخواهید به کانادا مهاجرت کنید ویزموندو با در نظر گرفتن شرایطی که دارید بهترین‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

چرا کانادا انتخاب مناسبی برای مهاجرت به حساب می آید؟

کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی به حساب می‌آید. کانادا یک سیاست مهاجرتی فعال و باز دارد که افراد، با مهارت‌ها و توانمندی‌های مختلف را به خود جذب می‌کند و مزایای بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

اقتصاد پایدار کانادا، فرصت‌های شغلی بسیاری را برای مهاجران ایجاد کرده است و دست افراد برای یافتن شغل مناسب باز می‌گذارد.

این کشور بازار کار بسیار پویا و متنوعی دارد که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی شده است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تنوع فرهنگی در کانادا باعث ایجاد یک جامعه چندفرهنگی شده است که سازگاری با محیط را برای دانشجویان بین المللی و مهاجرین فرهنگ‌های مختلف، آسان‌تر می‌کند. استفاده از دو زبان (انگلیسی و فرانسه) به افراد این امکان را می‌دهد تا با زبانی که تسلط بیشتری در آن دارند، امور روزمره خود را سپری کنند.

این کشور به دلیل دارا بودن شاخص‌های بالای زندگی از قبیل اقتصاد قوی و پایدار، آموزش‌های عالی، فرصت‌های شغلی متعدد و دیگر عوامل، انتخاب نهایی بسیاری از مهاجران ایرانی و دیگر کشورها، به حساب می‌آید. عوامل بسیاری در انتخاب کشور مقصد برای فرد مهاجر وجود دارد. شما می‌بایست با در نظر گرفتن نیازها و الویت‌های خود، مناسب‌ترین مقصد مهاجرتی را برای خود انتخاب کنید.


نتیجه‌گیری

اینکه بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان چیست؟ باید گفت که ملاک‌های مختلفی برای انتخاب مقصد مهاجران وجود دارد. هر کشور یا شهری ممکن است با الویت‌ها و نیازهای هر فرد، سازگاری بیشتری داشته باشد و گزینه مناسب‌تری برای کسب اقامت به حساب آید. معیارهای مختلفی مانند میزان سازگاری فرهنگی و انعطاف در پذیرش فرهنگ، شرایط آب و هوایی و شاخص‌های کیفیت، در تصمیم نهایی افراد برای مهاجرت نقش برجسته‌ای دارند. برای انتخاب بهترین شهر با توجه به شرایط خود می‌توانید از کارشناسان ویزموندو کمک بخواهید.

سوالات متداول

تورنتو، ونکوور، و مونترال از جمله شهرهای محبوب برای اقامت ایرانیان در کانادا هستند.

هزینه زندگی در کانادا معمولاً بالاست، اما در شهرهای بزرگ مثل تورنتو و ونکوور بیشتر است.

می‌توان گفت انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک، استان‌های برتر کانادا برای مهاجران به شمار می‌روند.

شهرهای تورنتو، ونکوور، ادمونتون و مونترال مقصد بیشتر ایرانیان برای مهاجرت به حساب می‌آید.

می‌توان گفت اجاره خانه در شهرهای شربروک، شارلوت تاون، کبک، سنت جان و منتکن نسبت به دیگر شهرهای کانادا، کمتر است.

شهرهای تورنتو، ونکوور، کلگری، مونترال و اتاوا بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *