موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

معرفی بهترین شهر برای کار در کانادا در سال 2024

معرفی بهترین شهر برای کار در کانادا در سال 2024

با وجود فراهم‌شدن شرایط مهاجرتی و فرصت‌های شغلی فراوان در کانادا، انتخاب بهترین شهر برای کار در این کشور یک تصمیم بسیار حیاتی است. در سال 2023، شهرهای مختلف کانادا با ارائه بسترهای فراوان برای بهبود کیفیت زندگی و پیشرفت حرفه‌ای، افراد را به سوی خود فرا می‌خوانند. ازآنجایی‌که هر شهر شرایط اقتصادی و فرهنگی متفاوتی دارد، انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار به میزان زیادی به نیازها و ترجیحات شخصی وابسته خواهد بود.
معرفی بهترین شهر برای کار در کانادا در سال 2024
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

زمان مطالعه : 5 دقیقه

از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

بهترین شهرهای کانادا برای کار

وضعیت کسب‌وکار، تعداد فرصت‌های شغلی و سطح دستمزدها از جمله عوامل حیاتی در انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار تاثیرگذار هستند. این انتخاب به‌عنوان یک تصمیم بحرانی میان دانشجویان پس از اتمام تحصیلات و حتی ماندن در همان شهر برای شروع یک دوره جدید در زندگی، دارای اهمیت فراوانی است.
این تفاوت‌ها، دانشجویان را به انتخاب شهرهایی با بازار کار فعال و شرایط اقتصادی مساعدتر ترغیب می‌کند. در ادامه با بهترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی آشنا خواهید شد:
 
 
  • اوکویل (Oakville)

اوکویل که در استان انتاریو واقع شده است، به‌عنوان یک شهر حومه‌ای زیبا به شمار می‌رود که به‌دلیل چشم‌انداز شغلی و سبک زندگی کلی شهری تحسین‌ همه را برمی‌انگیزد. ساکنان اوکویل این فرصت را دارند که از زیبایی‌های بکر طبیعت لذت ببرند، زیرا این منطقه به‌عنوان بهترین شهر کانادا برای کار به زیبایی در امتداد سواحل دریاچه انتاریو قرار گرفته است.
موقعیت مطلوب Oakville به دسترسی آن به تورنتو، یک کلان‌شهر بزرگ گسترش می‌یابد. این نزدیکی به ساکنان این مزیت را می‌دهد که از بازار کار پر جنب‌وجوش تورنتو استفاده کنند و درعین‌حال از هزینه‌های بالای زندگی شهری جلوگیری می‌شود.
چشم‌انداز اقتصادی شهر قابل‌توجه است و شرکت‌های برجسته دارویی و علوم زیستی، به‌ویژه متخصص در مراقبت‌های سالمندان را میزبانی می‌کند. در کنار این‌ها، Oakville یک بخش تولیدی پر رونق دارد. حضور جمعی این صنایع به فرصت‌های شغلی امیدوارکننده منجر می‌شود، بنابراین موقعیت آن را در میان بهترین شهر کانادا برای کار مستحکم می‌سازد.
 
کبک
  • کبک

کبک سیتی که در میان جذاب‌ترین مناطق کانادا قرار دارد، گنجینه‌ای است که در رتبه‌بندی جهانی QS برای بهترین شهرهای جهان در رتبه ۸۸ و در لیست بهترین شهر کانادا برای کار قرار دارد. کبک به‌عنوان یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارج از کشور که در کانادا تحصیل می‌کنند، تبدیل شده است. جذابیت این شهر از ترکیب قابل‌توجهی از گزینه‌های آکادمیک و حرفه‌ای ناشی می‌شود که همگی در مقابل هزینه‌های پایین زندگی قرار دارند.
جذابیت کبک به‌عنوان بهترین شهر کانادا برای کار، برای افرادی که به‌دنبال درخشش تحصیلی و بازار کار مطلوب هستند، جذابیت دارد. این ترکیب منحصربه‌فرد، شهر کبک را به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند که به‌دنبال تحصیل و ایجاد آینده در کانادا هستند.
 
 
  • کلگری

کلگری نیروگاه انرژی کانادا است و در رتبه چهل و هفتمین شهر بزرگ جهان قرار دارد. این شرکت در استان آلبرتا قرار دارد و به‌دلیل تلاش‌های نوآورانه‌اش در تغییر الگوهای مصرف سوخت‌های فسیلی در جهان شناخته می‌شود.
تعهد شهر به تکنیک های انرژی پایدار و ترکیب غنی آن از آموزش، تفریح و فرهنگ، آن را به انتخابی جذاب هم برای مهاجران، هم برای دانش‌آموزان و در میان بهترین شهر کانادا برای کار تبدیل می‌کند.
 
 
  • مونترال

این شهر در رتبه 41 در مقیاس جهانی قرار دارد، شهری با شایستگی قابل‌توجه که دارای امکانات فراوانی است. مونترال به‌عنوان مرکز فریبنده فرانسه در کانادا و احتمالا آمریکای شمالی درنظر گرفته می‌شود که ترکیبی از فرهنگ ها و تأثیرات را در خود دارد.
زمین مونترال مملو از فرصت‌های اقتصادی بسیاری است. در میان بازار کار پر رونق شهر، ساکنان فرصت‌های زیادی برای پیداکردن شغل دارند. این فرصت‌ها، مونترال را در میان بهترین شهر کانادا برای کار قرار می‌دهد.
 
 
  • اتاوا

اتاوا، پایتخت هوشمند و پویا کانادا، یک مرکز شهری قابل‌توجه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر است که مهم‌ترین آن تعهد به آموزش عالی خواهد بود. چشم‌انداز اقتصادی اتاوا گسترده است، از علوم زیستی و هوافضا گرفته تا فناوری پاک، رسانه‌های دیجیتال و زمینه‌های مرتبط با نرم‌افزار. 
این محیط شرکتی متنوع نه‌تنها بافت اقتصادی شهر را غنی می‌کند، بلکه فرصت‌های زیادی را برای کارگران واجد شرایط در زمینه‌های مختلف فراهم می‌سازد. موفقیت اقتصادی قوی آن از تولید ناخالص داخلی بالای سرانه آن مشهود است و آن را در بین 80 کشور برتر جهان قرار می دهد. 
توانایی اتاوا برای ایجاد تعداد قابل‌توجهی فرصت‌های شغلی در هر سال، جذابیت آن را به‌عنوان مقصدی برای مهاجران ماهر و محترمی که به‌دنبال چشم‌انداز شغلی سودآور هستند، تقویت می‌کند و آن را در لیست بهترین شهر کانادا برای کار جای می‌دهد.
 
 
  • ادمونتونادمونتون

ادمونتون، مرکز استان آلبرتا، میزبان دانشگاه معتبر آلبرتا است که در رتبه 59 جهان و در لیست بهترین شهر کانادا برای کار قرار دارد. جغرافیای ادمونتون سرشار از مشاغل و فرصت‌های متنوع است که مسیرهای شغلی جذابی را برای مهاجران و دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. 
این طیف از فرصت‌ها موقعیت آن را به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های کانادا برای زندگی مستحکم می‌سازد و بر جذابیت آن برای افرادی که به‌دنبال یک تجربه شهری پرجنب‌وجوش و متنوع هستند، تأکید می‌کند.
 
 
  • ونکوور

این شهر که در استان وسیع بریتیش کلمبیا واقع شده است، به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ کانادا درنظر گرفته می‌شود. در سرتاسر جهان، مردم ونکوور را به‌خاطر زندگی شبانه پر جنب‌وجوش و فرصت‌های استثنایی برای اشتغال و تحصیل در خارج از کشور می‌شناسند. 
جذابیت ونکوور با بخش فناوری روبه‌رشد آن افزایش‌یافته است که شرکت‌های متعددی را در سراسر جهان جذب می‌کند و فرصت‌های شغلی زیادی را برای افرادی که به‌دنبال نقل‌مکان به بهترین شهر کانادا برای کار هستند ایجاد می‌کند. این ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شود تا ونکوور را به رتبه سی و چهارم در میان بهترین شهرهای جهان برساند و تصویر آن را به‌عنوان یک کلان‌شهر پویا و جذاب تأیید ‌کند.
 
 
  • تورنتو

تورنتو مرکز شهری پر جنب‌وجوش و شلوغ کانادا است. علاوه‌بر این، کانادا آن را به‌عنوان بهترین شهر کانادا برای کار می‌شناسد و به‌عنوان یک مرکز آموزشی و حرفه‌ای در سطح بالا شهرت زیادی دارد. تورنتو به‌عنوان یک چشم‌انداز امیدوارکننده برای استقرار پس از نقل‌مکان به کانادا است. 
مجموعه گسترده‌ای از منابع، امکانات رفاهی و فرصت‌ها، آن را به یک انتخاب قانع‌کننده تبدیل می‌سازد و افراد را دعوت می‌کند تا در یک کلان‌شهر پر رونق و پویا شرکت کنند.
 
مقایسه شهر کانادا برای کار از نظر حقوق و دستمزد

مقایسه شهر کانادا برای کار از نظر حقوق و دستمزد

درآمد متوسط کارگران در مناطق شهری کانادا متفاوت است. درحالی‌که همیشه یک افزایش و کاهش بالقوه در درآمد متوسط در سراسر شهرها وجود دارد، شهرهای مرکز استان‌ها همیشه در رتبه‌بندی خوب قرار دارند. پایتخت‌ها در جایی که کارگران بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند غالب هستند و در لیست بهترین شهر کانادا برای کار قرار دارند. زیرا کارگران بسیار ماهر مانند وکلا، پزشکان و مهندسان در این شهرها ساکن شده‌اند.
 
ضمن آنکه این کارگران با دستمزد بالا بیشتر در مشاغل بخش دولتی هستند و درآمد بیشتری نسبت به همکاران خود در بخش خصوصی دارند. در ادامه فهرست بهترین شهر کانادا از نظر کار را بر اساس میانگین درآمد سالانه کارگران و پنج شهری که بیشترین حقوق را به کارگران می‌پردازند را می‌بینید.
رتبه
شهر
درآمد متوسط سالانه 2019
درآمد متوسط سالانه در 2020
1
اتاوا
45500 دلار
47490
2
ادمنتون
45470
43690
3
کلگری
43870
42330
4
رجینا
43670
43700
5
گوئلف
42290
42640
کارگران بسیار ماهر مانند پزشکان، مهندسان و وکلا عمدتا پردرآمدترین کارگران در شهرهای مرکز استان‌های کانادا هستند. به گفته Canadian Visa Expert، این کارگران به‌دلیل مهارت‌های فنی بالا و مسئولیت‌هایی که بر دوش دارند، درآمد بیشتری خواهند داشت.
 
 

مقایسه شهرهای کانادا بر اساس نرخ بیکاری

نرخ بیکاری متوسط در کل کانادا در سال ۲۰۲۲ حدود ۵.۲ درصد بوده است. بااین‌وجود، لیست بهترین شهر کانادا برای کار با نرخ‌های بیکاری متفاوتی روبرو هستند که در برخی از آنها این مقدار به رقم ۸.۶ درصد نیز می‌رسد، درحالی‌که در برخی دیگر، شرایط استخدامی بهتری وجود دارد و نرخ بیکاری به ۲.۷ درصد کاهش می‌یابد.
 
 

معرفی شهرهای مناسب کار در کانادا

  • تورنتو، انتاریو: نرخ بیکاری در تورنتو ۶ درصد است.
  • ونکوور، بریتیش کلمبیا: در ونکوور، نرخ بیکاری ۴.۶ درصد و نرخ رشد اشتغال ۷.۱ درصد محسوب می‌شود.
  • مونترال، کبک: نرخ بیکاری در مونترال ۵.۷ درصد خواهد بود.
  • کبک سیتی، کبک: نرخ بیکاری در کبک ۳.۶ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه ۴.۱ درصد است. این شهر رتبه اول در کم‌ترین نرخ بیکاری را در لیست بهترین شهر کانادا برای کار دارد.
  • کلگری، آلبرتا: نرخ بیکاری در کلگری ۷.۱ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه ۳.۶ درصد محسوب می‌شود.
  • ادمونتون، آلبرتا: نرخ بیکاری در ادمونتون ۸ درصد (بالاترین در بین شهرهای بزرگ کانادا) و نرخ رشد اشتغال سالانه ۱.۴ درصد خواهد بود.
  • اتاوا، انتاریو: نرخ بیکاری در اتاوا ۴.۷ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه ۳.۵ درصد است.
  • کیچنر – واترلو، انتاریو: در شهرهای دوقلوی کیچنر و واترلو، نرخ بیکاری ۵.۳ درصد و نرخ رشد اشتغال سالانه ۴.۸ درصد محسوب می‌شود.
  • هالیفاکس، نوا اسکوشیا: هالیفاکس با نرخ بیکاری ۵.۲ درصد و نرخ رشد اشتغال ۱.۴ درصد در سال، یکی از شهرهای پرطرف‌دار خواهد بود.
  • ساسکاتون، ساسکاچوان: ساسکاتون با نرخ بیکاری ۵.۹ درصدی و رشد شغلی ۵.۴ درصد در سال، از نظر اقتصادی به وضعیت مطلوبی دست‌یافته است.

مقایسه شهرهای کانادا از نظر سیستم مالیاتی

مقایسه شهرهای کانادا از نظر سیستم مالیاتی

همان‌طور که ضرب‌المثل‌ها می‌گوید، هیچ‌چیز در زندگی به غیر از مرگ و مالیات قطعی نیست. همه شوخی‌ها را کنار بگذاریم، این بیانیه برای کانادایی‌ها صادق است که باید مالیات‌های استانی و فدرال را بپردازند. اگرچه احتمال دارد مالیات اجتناب‌ناپذیر باشد، اما دانستن اینکه کدام استان‌ها و مناطق کانادا کمترین مالیات را دارند مفید است تا بتوانید انتخابی آگاهانه در مورد محل زندگی، تجارت و بهترین شهر کانادا برای کار داشته باشید.
 

آلبرتا بهترین شهر برای کار در کانادا

آلبرتا کمترین مالیات را در بین استان‌های کانادا دارد و بهترین شهر کانادا برای کار به‌شمار می‌رود. آلبرتا به چند دلیل کمترین مالیات را دارد، یکی اینکه آلبرتا بالاترین مبالغ شخصی اولیه را در کانادا دارد. مبلغ اولیه شخصی آلبرتا 19369 دلار است و در مقایسه، مبلغ پایه فدرال 14398 دلار محاسبه شده است. بنابراین، اگر در آلبرتا زندگی می‌کنید، تنها زمانی از درآمد خود مالیات می‌پردازید که بیش از 19369 دلار درآمد داشته باشید.
یکی دیگر از عوامل موثر این است که آلبرتا مالیات فروش استانی ندارد. بنابراین ساکنان و مشاغل مالیات اضافی بر مالیات کالاها و خدمات فدرال (GST) 5٪ را نمی‌پردازند.
 
نرخ مالیات بر اساس استان

نرخ مالیات بر اساس استان

در کانادا دو نوع مالیات بر فروش اخذ می‌شود: 
 
  • مالیات فروش استانی (PST) که توسط استان‌ها وضع می‌شود. 
  • مالیات بر کالا و خدمات (GST)
 
مالیات فروش هماهنگ (HST)، مالیات بر ارزش‌افزوده است که توسط دولت فدرال وضع می‌شود. GST در سطح ملی اعمال می‌شود. نرخ مالیات نهایی، کل مالیات بر درآمدی است که هر کانادایی پرداخت می‌کند و ترکیبی از نرخ مالیات‌بردرآمد استانی و فدرال است. 
ازآنجایی‌که مالیات‌بردرآمد عمومی در سراسر کشور یکسان است، مالیات‌بردرآمد شما به استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. بنابراین، هر چه در کانادا پول بیشتری به‌دست آورید، بر اساس گروه مالیاتی خود مالیات بیشتری از شما دریافت می‌شود.
 
ساختار مالیاتی کانادا برای کاهش مالیات بر کانادایی‌های با درآمد کم طراحی شده است و مالیات برای بهبود خدمات و زیرساخت‌ها در این کشور استفاده می‌شود.
استان
نوع مالیات
PST
GST
HST
نرخ کل مالیات
آلبرتا
GST
5%
5%
بریتیش کلمبیا
GST+ PST
7%
5%
12%
منیتوبا
GST+ PST
7%
5%
12%
نیوبرانزویک
HST
15%
15%
نیوفاندلند و لابرادور
HST
15%
15%
سرزمین‌های شمال غربی
GST
5%
5%
نوا اسکوشیا
HST
15%
15%
نوناوات
GST
5%
5%
انتاریو
HST
13%
13%
جزیره پرنس ادوارد
HST
15%
15%
کبک
GST+QST
975/9%
5%
975/14%
ساسکاچوان
GST+ PST
6%
5%
11%
یوکان
GST
5%
5%
 

جمع‌بندی

انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار به ویژگی‌های متنوع و فراگیر اقتصادی شهرها بستگی دارد. از نرخ بیکاری پایین گرفته تا فرصت‌های شغلی گسترده و محیط زندگی مطلوب، شهرهای مختلف کانادا خصوصیات متنوعی دارند. تورنتو با موقعیت برتر جهانی و فرصت‌های شغلی فراوان، ونکوور با محیط زیبا و نرخ بیکاری مناسب، مونترال با فرهنگ متنوع و شغل‌های متعدد و دیگر شهرها نیز با ویژگی‌های خود از جمله مهم‌ترین مقصدهای کاری در کانادا هستند.
 

سوالات متداول

1. بیشتر مهاجران به کدام شهر کانادا مهاجرت می‌کنند؟
تعداد زیادی از مهاجران به شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور، اتاوا و مونترال مهاجرت می‌کنند. این شهرها بیشترین فرصت‌های شغلی را در کانادا دارند.
2. سه استان برتر کانادا برای مهاجرت ایرانیان کدامند؟
استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک به‌عنوان سه استان برتر کانادا برای مهاجران ایرانی محسوب می‌شوند.
3. آیا زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است؟
بله داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی برای کار در کانادا ضروری است. زبان مهارت‌های ارتباطی و اشتغال را تسهیل می‌کند.
4. آیا شهرهای مختلف کانادا در زمینه حوزه‌های کاری مختلف اختلاف دارند؟
بله هر شهر دارای نیازها و فرصت‌های شغلی خاص به حوزه‌های مختلف است. برخی شهرها در حوزه فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل، صنعت، گردشگری، و سلامت برجسته هستند.
5. چگونه می‌توانم اطلاعات بیشتر درباره فرصت‌های شغلی در این شهرها را بدست آورم؟
می‌توانید از وب‌سایت‌های استخدام، شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، و مراجع محلی برای جستجو و اطلاعات بیشتر استفاده کنید. همچنین مشاوران مهاجرتی ویزموندو نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند.
6. آیا شهرها برای زندگی خانوادگی نیز مناسب هستند؟
بله این شهرها دارای زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و تفریحی مناسب برای زندگی خانوادگی هستند.
7. آیا شهرهای کانادا برای مهاجران با تحصیلات مختلف مناسب هستند؟
بله این شهرها برای مهاجران با تحصیلات مختلف، از جمله متخصصان فنی، مهندسان، پزشکان، حسابداران و دیگر حرفه‌ها مناسب هستند.
مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *