موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

استادی پرمیت (Study Permit) و ویزای تحصیلی کانادا (Canadian Study Visa) دو نوع مجوز هستند که برای تحصیل در کانادا صادر می‌شوند. برای کسب استادی پرمیت، شما باید پذیرش تحصیلی از یک مؤسسه آموزشی معتبر در کانادا داشته باشید. همچنین باید به اثبات توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا بپردازید. از سوی دیگر، ویزای تحصیلی کانادا نیازمند پذیرش تحصیلی معتبر و تکمیل مراحل و مدارکی مانند اثبات توانایی مالی و ارائه مدارک شناسایی است. برای درک بهتر این مجوزها، باید تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا را بدانید.
تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

زمان مطالعه : 5 دقیقه

از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

استادی پرمیت معمولاً برای مدت‌زمان تحصیلی شما در کانادا صادر می‌شود. این مدت‌زمان ممکن است با برنامه تحصیلی شما تا حدی انطباق داشته باشد و پس از تمام‌شدن تحصیل، باید کشور را ترک کنید.
 
از سوی دیگر، ویزای تحصیلی کانادا برای مدت‌زمان تحصیلی صادر می‌شود؛ اما بعضی از دانشجویان می‌توانند بعد از پایان برنامه تحصیلی خود در کانادا بمانند و اقدام به کار یا ادامه تحصیل کنند.
 
با استادی پرمیت، شما می‌توانید در طول مدت تحصیل خود در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنید؛ اما ویزای تحصیلی کانادا به شما اجازه می‌دهد تا در طول دوره تحصیلی خود تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات تابستانی و زمانی که برنامه تحصیل شما تعطیل است، تا 40 ساعت در هفته کار کنید. 
 

استادی پرمیت کانادا (Canadian Study Visa) چیست؟ 

مجوز استادی پرمیت (Study Permit) برای  افرادی که می‌خواهند در کانادا تحصیل کنند، صادر می‌شود. استادی پرمیت به‌صورت موقت ارسال خواهد شد و بسته به مدت‌زمان تحصیلی شما در کانادا اعتبار دارد؛ اما درصورتی‌که شما قصد ادامه تحصیل یا انجام کار پس از اتمام برنامه تحصیلی خود در کانادا را داشته باشید، می‌توانید استادی پرمیت خود را تمدید کنید.
 
مجوز ورک پرمیت کانادا (Work Permit) به شما اجازه می‌دهد تا در این کشور کار کنید و برخلاف استادی پرمیت، می‌تواند توسط افرادی که مجوز تحصیلی در کانادا دارند یا حتی افرادی که مجوز تحصیلی ندارند، درخواست شود. ورک پرمیت معمولاً موقت است و می‌تواند بسته به نوع مشغله و شرایط مختلف، محدودیت‌هایی در زمان و مکان کار را داشته باشد.

ویزای تحصیلی کانادا (Canadian Study Visa) چیست؟

مجوز تحصیلی کانادا یک ویزای مولتی است که به دانشجویان اجازه می‌دهد چند دفعه وارد کانادا شوند. این ویزا تا پایان دوره تحصیل دانشجو یا تا پایان اعتبار پاسپورت (هر کدام زودتر رخ دهد) اعتبار دارد.
 
در کانادا، دو نوع ویزای تحصیلی وجود دارد:
 
  • ویزای دانشجویی کانادا: این نوع ویزا برای دانشجویان بالای 18 سال صادر می‌شود که قصد دارند در یکی از موسسات آموزش عالی کانادا تحصیل کنند.
 
  • ویزای دانش‌آموزی کانادا: این نوع ویزا برای دانش‌آموزان زیر 18 سال است که قصد دارند در مدارس (دبستان و دبیرستان) کانادا تحصیل کنند. پروسه اخذ این ویزا بسیار شبیه ویزای دانشجویی کانادا است. با این حال، دانش‌آموزان باید توسط یکی از والدین یا سرپرستان قانونی (گاردین) همراهی شوند یا یک کاستودین (قیم قانونی) در کانادا داشته باشند.

تفاوت های مهم و کلیدی استادی پرمیت و ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی (Study Visa) مجوز ورود به کانادا است. استادی پرمیت (Study Permit) به شما اجازه می‌دهد در کانادا بمانید. در واقع، استادی پرمیت مربوط به مجوز تحصیلی بوده که افراد برای ورود به کانادا و آغاز برنامه تحصیل خود در این کشور نیاز دارند.
 
استادی پرمیت به‌صورت موقت صادر می‌شود و معمولاً برای مدت‌زمان تحصیلی شما در کانادا اعتبار دارد؛ اما درصورتی‌که شما قصد ادامه تحصیل یا انجام کار پس از اتمام برنامه تحصیلی خود در کانادا را داشته باشید، می‌توانید استادی پرمیت خود را تمدید کنید.
 
برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی کانادا، شما باید پس از پذیرفته‌شدن توسط یک دانشگاه کانادایی، درخواست استادی پرمیت را از طریق سیستم آنلاین IRCC (از ابتدای سال 2022) یا از کنسولگری کانادا در کشوری که در آن زندگی می‌کنید، انجام دهید.
 
ویزای تحصیلی کانادا توسط افسران مهاجرتی صادر می‌شود و اجازه ورود به کانادا را می‌دهد. در هر صورت، قبل از ثبت درخواست ویزای تحصیلی، شما باید جزئیات مربوط به هدف تحصیل در کانادا را مشخص کنید. این شامل دلیل انتخاب کانادا، مقطع تحصیلی، مدت‌زمان برنامه تحصیلی و محدودیت‌ها یا اجازه برای کارکردن است.
 
به طور کلی تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر خواهد بود:
 
  1. ویزای تحصیلی به شما کمک می‌کند تا وارد کشور کانادا شوید.
  2. استادی پرمیت به شما اجازه خواهد داد که در کانادا بمانید.
 
بنابراین، فرق ویزای تحصیلی و استادی پرمیت در مورد حق اقامت در کانادا است. با مشاوره با ویزموندو می‌توانید بهتر تفاوت ویزا و پرمیت کانادا را درک کنید. موسسه ویزموندو می‌تواند در این حوزه کمک بسیاری به شما کند. 
 

شرایط دریافت استادی پرمیت (Study Permit) در کانادا

برای دریافت استادی پرمیت در کانادا باید شرایط آن را داشته باشید. در ادامه شرایط دریافت استادی پرمیت را برای تمامی مقاطع را بررسی خواهیم کرد.
 

شرایط دریافت استادی پرمیت برای مقطع دانش آموزی

برای دریافت استادی پرمیت (Study Permit) کانادا در مقطع دانش‌آموزی، باید شرایط و مدارک زیر را دارا باشید:
 
  • سن: باید سن شما زیر ۱۸ سال (به‌عنوان متقاضی غیر بزرگ‌سال) باشد.
  • پاسپورت: باید یک پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • مدارک تحصیلی: باید توانایی ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را داشته باشید.
  • حمایت مالی: باید قادر به ارائه نامه تمکن بانکی یا گواهی ساپورت مالی باشید تا نشان دهید قادر به تأمین هزینه‌های مالی مرتبط با تحصیل در کانادا هستید.
  • رضایت‌نامه والدین: باید رضایت‌نامه‌های هر دو والدین (نگهدارنده قانونی) را ارائه دهید.
  • نامه پذیرش: باید یک دعوت‌نامه پذیرش تحصیلی از یک مؤسسه آموزشی معتبر دریافت کنید. این مؤسسه باید در فهرست مؤسسات آموزشی معتبر (Designated Learning Institution – DLI) کانادا باشد.
  • هزینه و انگشت‌نگاری: باید هزینه اپلای استادی پرمیت کانادا و هزینه انگشت‌نگاری بایو متریک را پرداخت کنید.
  • بیمه: در صورت وجود، باید سوابق بیمه خود را ارائه دهید.
  • مدرک زبان: باید توانایی زبانی خود را اثبات کنید. می‌توانید از یک مدرک زبان بین‌المللی معتبر به‌عنوان مزیت تحصیلی استفاده کنید.
  • انگشت‌نگاری و عکس بایو متریک: باید مراحل حضوری انگشت‌نگاری و عکس بایو متریک را انجام دهید.
 

شرایط دریافت استادی پرمیت برای مقطع کالج یا دانشگاه

مدارک و شرایط لازم برای دریافت استادی پرمیت در مقطع کالج و یا دانشگاه عبارت‌اند از:
 
  • سن: باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • مدرک زبان: باید توانایی زبانی خود را با داشتن یک مدرک زبان بین‌المللی آکادمیک با حداقل نمره ۶.۵ اثبات کنید.
  • گواهی عدم سوءپیشینه: باید گواهی عدم سوءپیشینه را ارائه دهید.
  • مدارک ویزا: باید مدارک کامل موردنیاز ویزا را از سفارت کشور کانادا ارائه دهید، از جمله ترجمه شده تحصیلی، مالی، هویتی و …
  • خدمت سربازی: درصورتی‌که متقاضی مذکر باشید، باید گواهی پایان خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی را ارائه دهید.
  • نامه پذیرش: باید یک نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزشی DLI در سطح دانشگاه دریافت کنید.
  • هزینه ویزا و انگشت‌نگاری: باید هزینه ارزی ویزا و هزینه انگشت‌نگاری بایو متریک را پرداخت کنید.
  • فرم درخواست ویزا: باید فرم درخواست ویزا دریافت و اطلاعات موردنیاز را وارد کنید.
  • توصیه‌نامه‌ها: باید دو توصیه‌نامه برای مقاطع ارشد ارائه دهید.
  • سوابق کاری: باید سوابق کاری مرتبط با حوزه تحصیلی خود را ارائه دهید.
  • ترجمه سوابق بیمه: باید سوابق بیمه خود را ترجمه کنید و ارائه دهید.
  • انگیزه‌نامه تحصیلی: باید یک انگیزه‌نامه تحصیلی ارائه دهید.
  • رزومه تحصیلی و کاور لتر: باید رزومه تحصیلی خود و یک کاور لتر (Cover Letter) با تمرکز بر دلایل مهاجرت تحصیلی و اثبات برگشت به کشور مبدأ ارائه دهید.
  • تمکن مالی: باید تمکن مالی کافی را ارائه دهید تا نشان دهید قادر به تأمین هزینه‌های مرتبط با تحصیل در کانادا هستید.
  • ریزگردش حساب بانکی: باید ریزگردش حساب بانکی خود را برای ۴ تا ۶ ماه اخیر ارائه دهید.
  • گذرنامه: باید یک گذرنامه معتبر داشته باشید.
به‌طورکلی، شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز تحصیلی کانادا بستگی زیادی به پرونده متقاضی و مؤسسه آموزشی است که باید از جانب آن مورد تأیید قرار گیرد. شما می‌توانید با مشاوره با ویزموندو اطلاعات دقیق‌تری را برای شرایط دریافت مجوز تحصیلی کانادا دریافت کنید.
 
 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا (Canadian Study Visa)

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، برای هر دو دانشجویان بالای 18 سال و دانش‌آموزان زیر 18 سال، برخی شرایط مورد نیاز است. اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزا، به شرایط زیر توجه می‌کند:
 

شرایط ویزای دانشجویی کانادا

شرایط ویزای دانشجویی کانادا عبارتند از: 
 
  • پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا که دارای شماره DLI (Designated Learning Institution) هستند.
  • توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه‌های زندگی حداقل یک سال و تمکن مالی برای اثبات این موضوع به اداره مهاجرت کانادا.
  • داشتن مدارک و مستندات موردنیاز از کشور مبدأ
  • قانع‌کردن افسر اداره مهاجرت کانادا در مورد اینکه تحصیل در کانادا در رشته و مقطع موردنظر مزایا و تأثیرات مثبت بسیاری در آینده شما دارد و نمی‌توانید در کشور خود به همان اهداف برسید.
  • قانع‌کردن افسر اداره مهاجرت کانادا در این مورد که اقامت شما در کانادا موقت خواهد بود و پس از پایان تحصیل، کشور را ترک خواهید کرد.
  • داشتن وضعیت جسمانی سالم
  • عدم داشتن سوابق منفی قبلی در مورد ویزاها یا ورود به کشورهای دیگر.

 

شرایط ویزای دانش‌آموزی کانادا

برای دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا برای فرزندان زیر 18 سال، علاوه بر شرایط فوق، باید شرایط زیر نیز مورد نظر باشد:

  • پذیرش از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان
  • درصورتی‌که فرزند شما 10 سال و کمتر باشد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی او را در کانادا همراهی کند.
  • درصورتی‌که فرزند شما بالای 10 سال باشد و والدین همراهی نکنند، باید یک کاستودین (قیم قانونی) در کانادا معرفی شود.
 

مدت زمان اعتبار استادی پرمیت کانادا

مدت‌زمان اعتبار استادی پرمیت کانادا (Study Permit) بسته به مدت دوره تحصیلی شما متغیر خواهد بود. اگر دوره تحصیلی شما کمتر از 6 ماه است، استادی پرمیت تا پایان دوره تحصیلی شما و یک ماه اضافه برای ترتیبات پسا تحصیلی اعتبار خواهد داشت. اگر دوره تحصیلی شما بیشتر از 6 ماه باشد، استادی پرمیت معمولاً تا پایان دوره تحصیلی شما اعتبار دارد.
 
همچنین، پس از اتمام دوره تحصیلی، شما ممکن است یک مهلت 90 روز برای ترتیبات پسا تحصیلی داشته باشید (مانند درخواست تمدید پرمیت کار یا اقامت دائم). شما می‌توانید با مشاوره با ویزموندو اطلاعات دقیق‌تری را برای دریافت ویزا یا استادی پرمیت کانادا دریافت کنید.
 

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

در تمامی موارد، ویزای تحصیلی به مدت معتبری صادر می‌شود که برای شما اجازه تحصیل در کانادا را فراهم می‌کند. اگر دوره تحصیلی شما کمتر از 6 ماه است، ویزای تحصیلی تا پایان دوره تحصیلی شما و معمولاً یک ماه اضافه برای ترتیبات پسا تحصیلی اعتبار دارد. همچنین اگر دوره تحصیلی شما بیشتر از 6 ماه است، ویزای تحصیلی معمولاً تا پایان دوره تحصیلی شما اعتبار دارد.
 
پس از اتمام دوره تحصیلی، شما ممکن است یک مهلت 90 روز برای ترتیبات پسا تحصیلی داشته باشید (مانند درخواست تمدید پرمیت کار یا اقامت دائم). در هر صورت، مدت زمان دقیق اعتبار ویزای تحصیلی ممکن است بر اساس موارد خاصی مانند نوع دوره تحصیلی، مقطع تحصیلی و شرایط دیگر متفاوت باشد. 
 

مزایای گرفتن استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت کانادا، اجازه اقامت و تحصیل در کانادا را به شما می‌دهد و همچنین در کنار ویزای تحصیلی قابل دریافت است. اگر شخص موردنظر بزرگسال باشد (بالای 18 سال) و موفق به دریافت ویزای تحصیلی و استادی پرمیت کانادا شود، همسر و فرزندانش می‌توانند برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کرده و او را در طول دوره تحصیلی در کانادا همراهی کنند.
 
برای دریافت استادی پرمیت، باید درخواست آن را به‌صورت آنلاین پر کنید. هزینه استادی پرمیت در کانادا 150 دلار است و برای این منظور باید یکسری شرایط را داشته باشید. پس از انجام مراحل فوق، مدارک شما بررسی می‌شوند و در صورت تأیید، ممکن است به مصاحبه دعوت شوید.
 
در نهایت، نامه تأییدیه صادر می‌شود که نشان می‌دهد درخواست شما پذیرفته شده است. تمام اشخاصی که برای تحصیل بلندمدت به کانادا می‌روند، به استادی پرمیت نیاز خواهند داشت. استادی پرمیت در مرز کانادا صادر می‌شود و اجازه اقامت و تحصیل در این کشور را به شما می‌دهد.
 

رابطه استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

اگر به‌عنوان دانشجو قصد ورود به کانادا را دارید، مهم‌ترین پرمیت موردنیاز برای ورود به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، «پرمیت تحصیل» یا به طور دقیق‌تر «Study Permit» است. برای دریافت پرمیت تحصیل، ابتدا باید گواهی پذیرش (Letter of Acceptance)  از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در کانادا دریافت کرده و پس از آن درخواست پرمیت تحصیل را ارسال کنید. شما قبل از هر اقدامی باید 
 

نتیجه گیری 

به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی، درخواست پرمیت تحصیل به استادی پرمیت (Study Permit) نیاز دارید. برای درخواست این پرمیت، شما باید مدارک و اطلاعاتی مانند گواهی پذیرش، اثبات مالی، مدارک تحصیلی، شناسنامه و سایر مدارک مربوطه را به همراه درخواست خود ارائه کنید.
 
همچنین شما باید از  به‌روزرسانی‌ها و تغییرات قوانین مهاجرتی کانادا آگاه باشید. توصیه می‌شود که قبل از هرگونه برنامه‌ریزی و اقدام، با موسسه ویزموندو در زمینه مهاجرت به کانادا مشورت کرده تا اطلاعات به‌روز و دقیق در مورد نیازمندی‌ها و فرایند دریافت پرمیت تحصیل را دریافت کنید. 
 

سوالات متداول

یک پرمیت معمولاً شامل اطلاعات شخصی فرد و اعتبار پرمیت است.

برای تحصیل در دوره‌های بیش از شش ماه، استادی پرمیت الزامی است و باید به صورت فعال تحصیل کرد، پیشرفت منطقی داشت و وضعیت مالی مناسبی داشته باشد.

شما هیچ ایمیل دریافت نخواهید کرد و وظیفه‌ی شما این است که قوانین را بشناسید.

زمانی که تاریخ انقضای استادی پرمیت برسد یا ۹۰ روز از پایان تحصیل شما گذشته باشد.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *