کار از طریق مجوز LMIA در کانادا - ویزموندو
موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)
دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو
کار از طریق مجوز LMIA در کانادا

کار از طریق مجوز LMIA در کانادا

LMIA به‌عبارت انگلیسی Labour Market Impact Analysis اشاره دارد و تحلیل تاثیر اضطراری اشتغال در بازار کار کشور کانادا معنا می‌شود. در این سیستم، کارفرمای کانادایی برای استخدام نیروی کار خارجی و جلب توانمندی‌های جدید، موظف است ابتدا یک LMIA مثبت از اداره کار کانادا دریافت کند. کار از طریق مجوز LMIA در کانادا به‌عنوان یک فاکتور کلیدی طراحی شده است تا جلوی رشد نارسایی‌های شغلی و افزایش نرخ بیکاری در کانادا گرفته شود.
کار از طریق مجوز LMIA در کانادا
Picture of نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

مدت زمان مطالعه مقاله 11 دقیقه میباشد
از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

مجوز LMIA چیست؟ چه افرادی به آن نیاز دارند؟

بیایید ابتدا به پاسخ مجوز LMIA یا تاییدیه اداره کار کانادا چیست بپردازیم. کارفرمایان کانادایی که قصد استخدام نیروی کار خارجی از طریق برنامه TFWP را دارند، در اکثر موارد باید پیش از استخدام، از وزارت کار کانادا تأییدیه استخدام و کار از طریق مجوز LMIA در کانادا را دریافت کنید.
 
این تأییدیه به نام ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا یا به‌اختصار LMIA شناخته می‌شود که در گذشته با نام نظر بازار کار یا LMO مطرح بود.
 
کانادا از نیروهای کار محلی حمایت می‌کند و به‌همین دلیل، کارفرمایانی که قصد جلب نیروی کار خارجی را دارند باید به اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) اثبات کنند که حضور نیروی کار خارجی تأثیر منفی بر بازار کار کانادا نخواهد داشت. به‌عبارت‌دیگر، اشتغال نیروی کار خارجی نباید منجر به بیکاری نیروهای کار کانادایی شود یا حقوق آن‌ها را کاهش دهد.
 

چگونگی درخواست LMIA

روش اخذ مجوز LMIA در کانادا به این صورت است که ابتدا کارفرمایان باید هزینه 1000 دلار کانادا را بپردازند. با زبان‌های انگلیسی و فرانسه برای آگهی (در صورت نیاز به زبان دیگر، آن را مشخص کنند)، نیاز است که آگهی موقعیت شغلی به مدت چهار هفته صورت گیرد. 
 
این زمان شامل ارسال آگهی در بانک شغلی کانادا و دو رسانه‌ پرتیراژ دیگر یا دو روش دیگر می‌شود. ضمن آنکه، بررسی رزومه‌های ارسالی از نیروی کار داخلی جهت انتخاب مناسب‌ترین فرد برای موقعیت شغلی نیز صورت می‌پذیرد.

 

چگونگی درخواست LMIA
درخواست LMIA

 

مجوز LMIA کانادا چگونه بررسی می‌شود

اگر قصد کار از طریق مجوز LMIA در کانادا دارید، ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی دریافت کنید. کارفرما برای استخدام شما نیازمند دریافت مجوز LMIA است. به‌منظور درخواست مجوز LMIA، کارفرما باید شغل پیشنهادی را به مدت چهار هفته متوالی و به سه شکل مختلف و از طریق رسانه‌های مختلف و پرتیراژ منتشر کند تا اطمینان حاصل شود که فرد مورد نظر برای این شغل در کانادا قابل دسترس است. 
 
اگر متقاضیان کانادایی با توانمندی‌های مورد نیاز برای شغل پیشنهادی موجود باشند، کارفرما باید بعد از چهار هفته، رزومه‌های آن‌ها را بررسی کند و دلایل منطقی برای ردکردن درخواست آن‌ها را ارائه دهد.
 
کارفرما باید آگهی را به‌گونه‌ای تدارک دهد که در سراسر کانادا قابل‌دسترس باشد؛ زیرا احتمال دارد متقاضی تصمیم بگیرد مکان زندگی خود را برای این شغل تغییر دهد. 
 
یک نکته مهم دیگر این است که پیشنهاد شغلی باید رسمی و مکتوب و برای حداقل یک سال معتبر باشد. بنابراین، مشاغل پاره‌وقت یا فصلی تایید وزارت کار کانادا را نخواهند داشت.
 

مراحل دریافت مجوز LMIA در کانادا

  • تاییدیه درخواست کارفرما برای LMIA و پرداخت مبلغ 1000 دلار کانادا
  • درخواست کار از طریق مجوز LMIA در کانادا برای نیروی کاری
  • بررسی پرونده از طریق اداره مهاجرت، موافقت و صدور مجوز کار

هزینه دریافت مجوز LMIA در کانادا

هزینه‌های درخواست برای ارزیابی تاثیر بازار کار ۱۰۰۰ دلار کانادا برای هر درخواست است (به غیر از مواردی که برای حمایت از اقامت دائم در نظر گرفته شده است). هزینه ۲۳۰ دلار کانادا نیز برای انطباق کارفرما دریافت می‌شود.
 

مدت‌زمان لازم برای دریافت مجوز LMIA در کانادا

سرویس کانادا متعهد است که به همه متقاضیان برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) یک تجربه مثبت مشتری ارائه دهد و درک می‌کند که این برنامه، از طریق جریان‌های مختلف تحویل، برای رسیدگی به کمبود نیروی کار در کانادا و رفع نیازهای مشاغل کانادایی کلیدی است. 
 
زمان پردازش اپلیکیشن‌های کار از طریق مجوز LMIA در کانادا بسته به تعداد اپلیکیشن‌های دریافت‌شده توسط TFWP می‌تواند متفاوت باشد. میانگین زمان پردازش LMIA برای اکتبر 2023 به شرح زیر است:
نوع درخواست
میانگین زمان پردازش
درخواست استعدادهای درخشان
9 روز کاری
مشاغل کشاورزی
11 روز کاری
برنامه کارگران فصلی
8 روز کاری
اپلیکیشن‌های اقامت دائم
57 روز کاری
پرستاری در منزل
20 روز کاری
مشاغل با دستمزد بالا
44 روز کاری
مشاغل کم دستمزد
49 روز کاری

تسریع مدت‌ زمان دریافت مجوز LMIA در کانادا

صدور مجوز کار از طریق مجوز LMIA در کانادا معمولا از ۱۰ روز تا ۲ ماه زمان می‌برد. اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا تلاش می‌کند تا این فرایند را تسریع دهد و در حال‌حاضر موفق شده است که برای برخی از مشاغل این فرایند را بهبود بخشد و سریع‌تر انجام دهد. مجوز LMIA معمولا به مدت ۶ ماه اعتبار دارد.
 
لذا، به نیروهای کار خارجی توصیه می‌شود که بلافاصله پس از دریافت این مجوز از سوی کارفرما، اقدام به درخواست ویزای کار خود نمایند. زیرا فرایند دریافت ویزای کار نیز تقریبا همانند مدت‌زمان لازم برای دریافت مجوز LMIA است و باید حتما تا قبل از انقضا مجوز LMIA درخواست ویزای کار را انجام داده باشند.
 

برای مجوز LMIA حقوق و مزایا مهم است

یکی از مسائل حائز اهمیت در درخواست کار از طریق مجوز LMIA در کانادا (تجزیه‌وتحلیل تأثیر بازار کار)، پیشنهاد حقوق عادلانه است. اگر کارفرما حقوقی ارائه دهد که بالاتر از استانداردهای معمول باشد، او ممکن است به اتهام ضایع‌کردن حقوق کارکنان کانادایی مواجه شود و درخواست او رد شود. 
 
اگر حقوق پیشنهادی بالا باشد، باید برنامه‌های مستدامی برای کاهش وابستگی به نیروی کار خارجی در آینده وجود داشته باشد؛ به‌عنوان‌مثال، جذب کارآموزان کانادایی یا ارائه آموزش‌های تخصصی. اگر حقوق پیشنهادی از حد استاندارد پایین‌تر باشد، احتمال دارد با اتهام ضایع‌کردن حقوق کارکنان خارجی مواجه شود.
برای مجوز LMIA حقوق و مزایا مهم است
مجوز LMIA
در تعیین حقوق پیشنهادی، فاکتورهای مختلفی مانند استان، شهر، نرخ بیکاری کلی، نرخ بیکاری در استان، نرخ بیکاری در رشته شغلی موردنظر و متوسط حقوق دریافتی مدنظر قرار می‌گیرند.
 

نکات بسیار مهم برای درخواست مجوز LMIA کانادا

  • مجوزهای کاری کانادا از نوع موقت هستند و قابلیت تمدید دارند. 
  • کار از طریق مجوز LMIA در کانادا باید بر بازار کار محلی تأثیر منفی نگذارد. 
  • برای درخواست اپن ورک پرمیت، لازم نیست پیشنهاد کار یا جاب آفر کانادا را داشته باشید. 
  • اگر کارفرما حقوقی ارائه دهد که بیش‌ازحد معمول است، احتمالا درخواست او برای دریافت مجوز LMIA رد شود، زیرا این امر به‌نوعی به ضرر نیروی کار داخلی تلقی می‌شود. 
  • انتخاب یک ناک شغلی مناسب توسط کارفرما نیز ضرورت دارد، زیرا یک ناک شغلی مناسب می‌تواند فرایند درخواست مجوز LMIA را تسهیل کند.
 

لیست مشاغل معاف از مجوز LMIA

مشاغل تحت پوشش قراردادی بین کانادا و یک استان یا قلمرو (شامل پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل‌توجه)
مشاغلی که به‌دلایل منافع کانادا مستثنی باشند. اگر کارفرمای شما بتواند ثابت کند که مزایای اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی مهمی برای کانادا به ارمغان خواهید آورد شامل:
 
  • مشاغل عمومی از قبیل مهندسان خوداشتغالی، کارگران فنی، هنرمندان خلاق و مجری و غیره.
  • کارگرانی که به یک شرکت منتقل می‌شوند (انتقال درون شرکتی با دانش تخصصی) فقط کسانی که با مهارت و تجربه خود به نفع کانادا هستند شامل این مورد خواهند شد.
  • کارگران تحت Mobilité francophone (تبادل نیروی کار در شرکت‌ها)
 

اشتغال متقابل به کارگران خارجی اجازه می‌دهد، زمانی که کانادایی‌ها فرصت‌های مشابهی در کشورهای دیگر دارند در کانادا شغل پیدا کنند:

 
  • مشاغل عمومی (مانند مربیان حرفه‌ای و ورزشکاران شاغل در تیم‌های کانادایی)
  • تجربه بین‌المللی کانادا، برنامه کار در خارج از کشور برای جوانان و متخصصان جوان
  • افرادی که در برنامه‌های مبادله‌ای مانند استادان و اساتید مدعو حضور دارند.
 

مشاغلی که توسط وزیر تعیین شده باشد:

 
  • دانشگاهیان، از جمله محققان و اساتید مدعو (با حمایت مالی از طریق یک برنامه فدرال معتبر)
  • دستیاران و پزشکان، همکاران فوق دکترا و افرادی که برنده جوایز دانشگاهی از مدارس کانادا شده‌اند.
  • امور خیریه و مذهبی (به‌استثنای افراد داوطلب)
 
نکته مهم: مشاغلی که از نیاز به LMIA معاف هستند همچنان به مجوز کار نیاز دارند.
 

مشاغل معاف از مجوز LMIA در کانادا به‌وسیله توافق‌های بین‌المللی

مشاغل CUSMA یا GATS
قراردادهای غیرتجاری شامل:
  • مشاغل حرفه‌ای‌
  • معامله‌گران
  • سرمایه‌گذاران
 

پیشنهادها شغلی معاف از مجوز LMIA کانادا در سیستم اکسپرس انتری

در بیشتر موارد، کارفرمای شما به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارد تا از پیشنهاد شغلی شما برای اکسپرس اینتری پشتیبانی کند. برخی از مشاغل نیازی به LMIA ندارند. کارفرمای شما برای حمایت از پیشنهاد شغلی شما به کار از طریق مجوز LMIA در کانادا نیاز ندارد اگر:
 
  • حداقل یک سال است که به‌طور تمام وقت برای کارفرما با مجوز کار، کار کرده‌اید (یا به میزان مساوی کار نیمه وقت).
  • شما یک پیشنهاد شغلی معتبر دارید.
  • دارای مجوز کار معتبری هستید که در موارد زیر از LMIA معاف است:
  1. توافق بین‌المللی
  2. توافق‌نامه فدرال و استانی
  3. دسته منافع کانادا
 
توجه داشته باشید برای مشاغل حرفه‌ای، حداکثر دو کارفرما می‌توانند پیشنهاد شغلی ارائه دهند. شما باید برای هر دو کارفرما کار کنید.
 

دلایل ریجکت ‌شدن درخواست مجوز LMIA در کانادا

درخواست کار از طریق مجوز LMIA در کانادا احتمال دارد به‌دلایل مختلفی رد شوند. برخی از دلایل ریجکت‌شدن درخواست‌های LMIA شامل موارد زیر می‌شوند:
 
  • عدم اثبات نیاز به نیروی کار خارجی
  • عدم رعایت شرایط آگهی
  • نقص در آگهی و محتوای آن
  • ریسک نقض حقوق نیروی کار محلی
  • عدم مطابقت با مقررات مهاجرت 
 
توجه داشته باشید که هر درخواست کار از طریق مجوز LMIA در کانادا بر اساس موارد خاص خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دلایل رد می‌توانند متنوع باشند.
 

مجوز یا ویزای کار با LMIA چیست؟

برای ایجاد فرصت کار در کانادا و دریافت ویزای کار یا مجوز کار کانادا (ورک پرمیت، Work Permit)، یکی از راه‌های مؤثر این است که ابتدا از یک کارفرمای کانادایی یک پیشنهاد کار یا جاب آفر (Job Offer) دریافت کنید. به‌منظور ارائه پیشنهاد کار، کارفرما باید مطابق قوانین حکومت کانادا ابتدا کار از طریق مجوز LMIA در کانادا را دریافت کند.
 

مدارک نیروی کار برای اخذ ویزای کار با LMIA 

  • عدم داشتن سوپیشینه
  • تمکن مالی کافی
  • گواهی معاینات پزشکی برای اثبات سلامتی کامل
  • داشتن جاب آفر از یک کارفرمای معتبر
  • مدرک تکمیلی (در صورت درخواست اداره مهاجرت)
  • مدت ‌زمان دریافت مجوز کار LMIA در کانادا 
  • مدت زمان دریافت مجوز کار LMIA به‌صورت تقریبی بین 10 تا 60 روز خواهد بود و به‌مدت 6 ماه اعتبار خواهد داشت.

 

مدت ‌زمان دریافت مجوز کار LMIA در کانادا

مدت زمان دریافت مجوز کار LMIA به‌صورت تقریبی بین 10 تا 60 روز خواهد بود و به‌مدت 6 ماه اعتبار خواهد داشت.
 
 

شرایط دریافت مجوز LMIA در کانادا برای کارفرما

برای همه صاحبان مشاغل (کارفرمایان) در کانادا که برای ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) برای استخدام کارگران خارجی درخواست می‌کنند، باید شرایط کلی زیر را داشته باشند:
 
  • یک تجارت قانونی را اداره کنید که کالاها یا خدماتی را به عموم مردم در کانادا ارائه می‌دهد.
  • با ارائه شغلی که مطابق با نیازهای معقول کسب‌وکار باشد، نیاز واقعی به کارگران خارجی را نشان دهید.
  • برای انجام کلیه شرایط پیشنهاد شغلی کارگران خارجی، از جمله پرداخت حقوقی که مطابق با شرایط دستمزد کار از طریق مجوز LMIA در کانادا باشد، توانایی دارید.
  • هیچ کارمندی را در دوره ۱۲ ماهه قبل از درخواست برای همان شغلی که به دنبال پر کردن آن هستند، اخراج نکرده باشید.
  • هیچ مشکل انطباق برجسته‌ای ندارید.
  • اطمینان حاصل کنید که کارفرمایان بازگشتی به شرایط LMIA قبلی پایبند هستند.
 

مشاوره با ویزموندو 

مشاوره با تیم ویزموندو درخصوص مهاجرت به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کامل و دقیقی درباره مسائل مهاجرتی و انواع ویزا از جمله ویزای کار از طریق مجوز LMIA در کانادا کسب کنید.
 
تیم ما با تجربه و تخصص در این حوزه آماده است تا شما را در تمام مراحل مهاجرت و انتخاب برنامه‌های متناسب یاری دهد تا بهترین تصمیمات را بگیرید. ما با تیم مجرب مشاوران، آماده‌ایم تا به شما در هر مرحله از فرایند مهاجرت کمک کنیم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهیم.
 

جمع‌بندی

با بررسی دقیق و استانداردهای مشخص، کارفرما می‌تواند نسبت به درخواست کار از طریق مجوز LMIA در کانادا برای استخدام نیروی کار خارجی اقدام کند و به افزایش توانمندی‌ها و بهبود کیفیت نیروی کار خود دست یابد.
 
این مجوز توسط اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا صادر می‌شود و اطمینان دارد که استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی بر بازار کار کانادا ندارد.

سوالات متداول

LMIA  مجوزی است که توسط اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا صادر خواهد شد و به کارفرمایان کانادایی اجازه می‌دهد تا نیروی کار خارجی را به‌عنوان نیروی کار دائمی یا موقت در استخدام درآورند. 
افرادی که تمایل دارند به‌عنوان نیروی کار دائمی یا موقت در کانادا مشغول به‌کار شوند. افرادی که توسط یک کارفرمای کانادایی برای استخدام در یک موقعیت شغلی خاص انتخاب شده‌اند.
مجوز LMIA معمولا تنها ۶ ماه اعتبار دارد.
هر LMIA دارای یک مدت‌زمان معینی است. اگر کارفرمای شما قصد دارد شما را برای مدت‌زمان بیشتری به عنوان کارمند خود نگه دارد، او باید درخواست دریافت یک LMIA جدید را ارائه دهد.

کارفرما باید درخواست تاییدیه LMIA را به‌صورت آنلاین از سوی اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) ارائه دهد.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *