موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

بهترین مقاصد تحصیلی ۲۰۲۴

بهترین مقاصد تحصیلی در سال 2024

امروزه مهاجرت تحصیلی و اپلای تحصیلی به یکی از دغدغه‌های اساسی دانشجویان بین‌المللی مبدل شده است. در میان کشور‌های متعدد، تعداد انگشت‌شماری وجود دارند که عده کثیری از دانشجویان بین‌المللی را جذب کرده و فرصت‌های تحصیلی منحصربه‌فردی را ارائه ساخته‌اند. از سوی دیگر، شرایط و مراحل پذیرش کالج‌ها و دانشگاه‌های هر کشور متفاوت بوده و می‌تواند متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را سردرگم کند. هنگامی که فرد دانشجو، در زمینه شرایط و مراحل مهاجرت تحصیلی اطلاعات کافی نداشته باشد، انتخاب یک مقصد می‌تواند دشوار باشد؛ چراکه، معیارهای متعددی برای انتخاب یک کشور به‌عنوان مقصد تحصیل وجود دارند. موسسه مهاجرتی ویزموندو با برخورداری از سابقه طولانی‌مدت در زمینه امور مهاجرتی می‌تواند اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده و فرصت‌های تحصیلی کشورهای مختلف را بر اساس مهارت‌ها و انتظارات شما معرفی سازد.
بهترین مقاصد تحصیلی ۲۰۲۴
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو
نویسنده: گروه تحقیقاتی ویزموندو

زمان مطالعه : 7 دقیقه

زمان مطالعه : 5 دقیقه

از آخرین اخبار مطلع شوید
فهرست مطالب

نحوه دریافت پذیرش تحصیلی

مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی از کشورهای مختلف، می‌تواند شامل مراحل و قوانین مختلفی باشد. به طور مثال، شرایط اخذ پذیرش و دریافت بورسیه از دانشگاه‌های کشورهای مختلف مانند کانادا، آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، نروژ، سوئد و … متفاوت است. به همین دلیل، در گام نخست باید با شرایط کلی دانشگاه‌های کشورهای مختلف آشنا شده و مهارت‌ها، سوابق تحصیلی و چشم‌اندازهای خود را ارزیابی کنید.

برخی از کشورها مانند آلمان، مجارستان، فرانسه، نروژ، فنلاند و ایسلند به ارائه بورسیه‌های تحصیلی پرداخته و موجبات مهاجرت تحصیلی رایگان را فراهم می‌سازند؛ اما شرط اساسی دریافت این بورسیه تحصیلی، فراگیری زبان رسمی این کشورها و برخورداری از سوابق تحصیلی درخشان است. دریافت بورسیه تحصیلی می‌تواند با مزایای بی‌شماری همراه باشد؛ اما واقعیت این است که رقابت زیادی برای این بورسیه‌ها وجود دارد.

برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان از هزینه زندگی و هزینه تحصیل پایین‌تری برخوردار بوده و می‌توانند برای بسیاری از دانشجویان انتخاب ایده آلی ارزیابی شوند؛ چرا که، برخی از دانشگاه‌های موجود در این کشور به زبان انگلیسی به تدریس می‌پردازند.

همچنین علاقه‌مندان به تحصیل در امریکا و کانادا می‌توانند به‌آسانی با زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. شایان‌ذکر است که هزینه‌های تحصیلی کشور کانادا پایین‌تر بوده و دریافت بورسیه از این کشور امری آسان‌تر خواهد بود.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی بر اساس هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. همچنین دریافت پذیرش تحصیلی بر اساس دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت خواهد بود. به طور مثال، هریک از این مقصدها مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی، مدرک زبان و محدودیت سنی خاصی را مورد نظر قرار داده‌اند. 
 
باید در نظر داشته باشید که کالج‌ها و دانشگاه‌های هر کشور از برخی شرایط عمومی و برخی شرایط اختصاصی برخوردار هستند؛ لذا پس از انتخاب یک کشور به‌عنوان مقصد، باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی، به سایت دانشگاه‌های مقصد مراجعه کرده و از شرایط اختصاصی آن‌ها اطلاعات تکمیلی را کسب کنید. در ادامه برخی از شرایط رایج دانشگاه‌های کشورهای مختلف را معرفی خواهیم کرد:
 
  • ارائه مدرک تحصیلی

برای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور مختلف می‌بایست به ارائه آخرین مدرک تحصیلی خود بپردازید. هرچه رنکینگ دانشگاه موردنظر بالاتر بوده و مقطع تحصیلی بالاتر باشد،
 
به ارائه سوابق تحصیلی مؤثرتری نیازمند خواهید بود. به طور مثال برای پذیرش در کالج‌های آلمان، به حداقل معدل ۱۵ نیاز خواهید داشت؛ این در حالی است که در مقاطع بالاتر می‌بایست از معدل بهتر، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه قوی‌تری برخوردار باشید.
 
  • گواهی تمکن مالی

امروزه سفارت‌های بسیاری از کشورهای جهان، برای ارائه ویزای تحصیلی، گواهی تمکن مالی درخواست می‌کنند. این گواهی، به عبارتی نشان‌دهنده میزان استطاعت مالی فرد دانشجو است. به طور کلی، گواهی تمکن مالی، عبارت از میزان پس‌انداز و گردش مالی شخص متقاضی در کشور مبدأ یا کشور مقصد خواهد بود.
 
  • داشتن مهارت زبانی

کشورهایی که به ارائه برنامه‌های تحصیلی انگلیسی‌زبان می‌پردازند، عمدتاً حداقل نمره آیلتس ۶.۵ و نمره برابر آن در آزمون تافل را درخواست می‌کنند. کالج‌ها و دانشگاه‌های برخی از کشورها مانند کانادا نیز امکان پذیرش مشروط را فراهم می‌سازند. منظور از پذیرش مشروط، گذراندن دوره‌های چندماهه در آکادمی‌ها و مؤسسات این کشورها برای ارتقای مهارت زبان است.
 
  • محدودیت سنی

هر کشور بر اساس سیاست‌های آموزشی و نیازهای خود محدودیت سنی متفاوتی را برای پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی اعلام می‌کند. برخی از این کشورها، از مقررات سخت‌گیرانه‌تری برخوردار بوده و برخی کشورها گپ تحصیلی ( مدت‌زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی) را لحاظ قرار می‌دهند.
 
تجربه نشان داده است که هرچه سن فرد متقاضی نسبت به مقطع تحصیلی بالاتر باشد، با مراحل پذیرش پیچیده‌تری مواجه خواهد بود.
 
به طور مثال در کشورهایی مانند کانادا و آلمان، حتی اگر با میانگین سنی بالا توسط یک دانشگاه موردپذیرش قرار گرفته باشید، احتمال آن وجود خواهد داشت که در سفارتخانه کشور مقصد و توسط آفیسر مربوطه ریجکت شوید. به همین دلیل، بسیار مهم است که با اطلاعات دقیق برای این مسئله اقدام کرده و از راهنمایی‌های یک وکیل مهاجرتی خبره استفاده کنید.
انواع مهاجرت تحصیلی ​

انواع مهاجرت تحصیلی

ویزای تحصیلی به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شود، که عبارتند از:
 
  1. ویزای دانشجویی: این نوع از ویزا توسط کشور میزبان برای افراد بالای ۱۸ سال و برای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌ها صادر می‌شود.
  2. ویزای دانش‌آموزی: این نوع از ویزا برای افراد زیر ۱۸ سال و در جهت تحصیل در مدارس صادر می‌شود.

مراحل پذیرش جهت مهاجرت تحصیلی

سیاست‌های آموزشی و مراحل اعطای پذیرش هر کشور متفاوت است. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می‌بایست پس از دریافت راهنمایی‌های جامع، برای پذیرش در دانشگاه موردنظر خود اقدام کنند.
 
با مراجعه به وب‌سایت QS می‌توان رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را مشاهده و ارزیابی کرد؛ اما فرد دانشجو می‌بایست ضمن توجه به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، از شرایط اختصاصی دانشگاه‌ها اطلاعات جامعی را کسب کند. همچنین در حین انتخاب یک دانشگاه می‌بایست به موارد دیگری دقت داشت، که عبارتند از:
 
  • هزینه‌های مربوط به تحصیل
  • هزینه‌های زندگی در کشور میزبان
  • فرصت‌های شغلی موجود در کشور میزبان
  • سیاست‌های آموزشی
  • امکان دریافت اقامت دائم
 
یکی دیگر از مراحل مهم، ارتقای مهارت زبان و شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس است. برخی کشورها نیز با زبان رسمی به تدریس پرداخته، که در این صورت می‌بایست زبان رسمی کشور مقصد را فراگیری کنید. البته شایان‌ذکر است که ارائه مدرک زبان در تمامی دانشگاه‌ها اجباری نیست.
 
پس از انتخاب دانشگاه و موفقیت در دریافت پذیرش از دانشگاه میزبان، نوبت اخذ ویزای تحصیلی فرا می‌رسد. در اینجا می‌بایست بر اساس مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرده و برای مصاحبه در سفارت کشور مقصد آماده شوید.

مدارک پذیرش مهاجرت تحصیلی

می‌تواند بر اساس کشور میزبان و بر اساس مقطع تحصیلی متفاوت باشد. رایج‌ترین مدارک پذیرش مهاجرت تحصیلی عبارتند از:
 
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین
  • ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه آن
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • توصیه‌نامه و انگیزه نامه
  • مدرک زبان آیلتس ۶.۵ و معادل آن
  • رزومه و سوابق تحصیلی
  • پروپوزال تحقیقاتی برای دانشجویان مقطع دکترا
 
مدارک لازم پس از دریافت پذیرش تحصیلی به شرح زیر هستند:
 
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه میزبان
  • دریافت وقت از سفارت کشور میزبان
  • آماده‌سازی مدارک موردنیاز سفارت مانند گواهی تمکن مالی، پاسپورت، مدارک هویتی، عکس، پرداخت هزینه صدور ویزا و …
  • مراجعه به سفارت و مصاحبه
  • سفر به کشور مقصد
بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی​

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

در راستای انتخاب کشور مناسب برای تحصیل، باید عوامل متعددی را در نظر داشته باشید. به طور مثال، برخی از کشورها از سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای برخوردار بوده و شرایط اقامت دائم پس از فارغ‌التحصیلی در آن‌ مقاصد دشوار است.
 
در مقابل برخی از کشورها از سیاست‌های مساعدتری برخورداری بوده و فرصت‌های متعددی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند. در هنگام انتخاب این کشورها باید چند مسئله را بررسی کنید. این موارد عبارتند از:
 
  • زبان تحصیلی کشور مقصد و ارزیابی مهارت زبان خود
  • هزینه زندگی و تحصیل کشور مقصد و ارزیابی استطاعت مالی خود
  • شرایط پذیرش و رقابت برای دانشگاه‌های موجود در کشور مقصد
  • محدودیت‌های سنی برای مقاطع مختلف تحصیل
  • فرصت‌های ارائه‌شده توسط کشور میزبان شامل اشتغال در حین تحصیل، اشتغال پس از تحصیل، امکان دریافت اقامت دائم، امکان دریافت ویزای همراه و غیره
 
در ادامه فهرستی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ارائه می‌شود که بر اساس داده‌های آماری جمع‌آوری شده‌اند:
 
  • کانادا
کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی محسوب می‌شود. ازجمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی کانادا می‌توان به مواردی نظیر هزینه تحصیل مناسب، امکان کار حین تحصیل، امکان تحصیل با دیپلم، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان دریافت اقامت دائم و امکان دریافت ویزای همراه اشاره داشت.
 
موسسه مهاجرتی ویزموندو با سابقه طولانی‌مدت در زمینه اعزام دانشجو می‌تواند مسیر تحصیل در این کشور را هموار ساخته و اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهد.
 
  • انگلیس
مهاجرت تحصیلی به انگلیس می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای افرادی باشد که به تحصیل با زبان انگلیسی تمایل دارند. این کشور از رتبه سوم جذب دانشجویان بین‌المللی برخوردار است. کشور انگلستان فرصت‌های متعددی را به دانشجویان ارائه داده که در ادامه مختصری از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:
 
  • برنامه‌های تحصیلی متنوع به زبان انگلیسی
  • دریافت بورسیه تحصیلی
  • تحصیل در دانشگاه‌های رتبه برتر
  • کیفیت بالای آموزش و اخذ مدارک معتبر
  • استخدام در مشاغل پردرآمد انگلستان
  • اشتغال در حین تحصیل
  • فرصت ۱۸ ماهه برای اشتغال
  • محیط جغرافیایی زیبا و تنوع فرهنگی
 
شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر تحصیل در انگلستان، مانند هزینه زندگی و تحصیل، شهریه‌ها، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی را در سایر صفحات وب‌سایت ویزموندو مشاهده کرده و جهت کسب مشاوره با متخصصین مجرب این موسسه مهاجرتی در ارتباط باشید.
 
  • ایتالیا
کشور ایتالیا ازجمله قدیمی‌ترین میزبانان تحصیلی محسوب می‌شود. مهاجرت تحصیلی ایتالیا می‌تواند برای دانشجویان ایرانی نیز انتخاب ایده آلی تلقی شود؛ چراکه، جمعیت یک‌دهم دانشجویان بین‌المللی این کشور را ایرانیان تشکیل داده‌اند.
 
هزینه تحصیل در کشور ایتالیا مناسب بوده و دانشجویان این کشور از مزایایی همچون امکان دریافت بورسیه و وام تحصیلی، بیمه دانشجویی و امکان دریافت اقامت دائم بهره‌مند هستند. موسسه مهاجرتی آکو مهاجر ویرا می‌تواند در تمامی مراحل پذیرش تحصیلی، دریافت وقت سفارت، دریافت ویزا و اخذ اقامت کشور ایتالیا با شما همراه بوده و موفقیت شما را در این مسیر تضمین کند.
 
  • آلمان
مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار دانشجویان قرار دهد. کشور آلمان از یک سیستم آموزشی قدرتمند و از تنوع برنامه‌های تحصیلی بالایی برخوردار است. دوره‌های آوسبیلدونگ کشور آلمان نیز یکی از مواردی است که توانسته است با هدف آموزش و به کارگیری نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف، عده کثیری از دانشجویان را به این کشور جذب کرده و موجبات اشتغال آن‌ها را فراهم سازد.
 
شهریه کم و امکان تحصیل رایگان، دانشگاه‌های معتبر، امکان کار در حین تحصیل، امکان سفر به سراسر اروپا و آینده شغلی تضمین‌شده در دسته مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان قرار می‌گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت، دریافت ویزا، دریافت وقت سفارت و پذیرش تحصیلی در کشور آلمان می‌توانید با مشاورین ویزموندو در ارتباط بوده و به‌روزترین اطلاعات را دریافت کنید.
 
  • فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه از بسیاری جهات می‌تواند اقدام مناسبی تلقی شود. بر اساس شاخص کیفیت سیستم آموزشی ۶۹.۹ و شاخص دستیابی به اهداف شغلی ۶۶.۳۰ کشور فرانسه در رنک جهانی ششم قرار دارد.
 
از مزایای تحصیل این کشور می‌توان به مواردی مانند تحصیل رایگان، امکان دریافت بورسیه، امکان تحصیل بدون مدرک زبان، دریافت کمک‌هزینه اجاره مسکن و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اطلاعات دقیق‌تر تحصیل در فرانسه را می‌توانید در سایر صفحات وب‌سایت ویزموندو مشاهده کرده و چنانچه این کشور را به‌عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید از خدمات متنوع این موسسه بهره‌جویی کنید.
 
  • هلند
مهاجرت تحصیلی هلند می‌تواند انتخابی ایده آل و مقرون‌به‌صرفه برای دانشجویان بین‌المللی باشد. هزینه زندگی و تحصیل نسبتاً پایین، دریافت کمک‌های مالی، امکان کار در حین تحصیل و دریافت مدارک تحصیلی معتبر، در دسته مهم‌ترین مزایای تحصیل در هلند قرار می‌گیرند.
 
شایان‌ذکر است که تحصیل در هلند می‌تواند موجبات دریافت اقامت دائم در این کشور را فراهم آورد. موسسه مهاجرتی ویزموندو می‌تواند در این زمینه اطلاعات دقیقی را در اختیار متقاضیان قرار داده و روند دریافت ویزای تحصیلی هلند را تسهیل سازد. 

مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی

تحصیل در کشورهای توسعه‌یافته و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر می‌تواند آینده یک فرد را دگرگون سازد. تحصیلات عالی در کشورهای نام‌برده می‌تواند وضعیت شغلی و کیفیت زندگی هر فرد را ارتقا بخشد. همچنین تحصیلات عالی در این کشورها می‌تواند موجبات اخذ اقامت دائم را فراهم سازد.
 
از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی می‌توان به مواردی نظیر اخذ مدارک بین‌المللی معتبر، تقویت مهارت‌های زبانی، آشنایی با فرهنگ‌های جدید، تقویت روابط اجتماعی، فرصت‌های شغلی متنوع و امکان کار در حین تحصیل اشاره داشت. علیرغم وجود مزیت‌های بی‌شمار مهاجرت تحصیلی، برخی معایب نیز به این تصمیم وارد می‌شوند که عبارتند از:
 
  • هزینه تحصیل گران در برخی از کشورها
  • خروج از حاشیه امن و دوری از خانواده
  • مشکل در برقراری ارتباط در اوایل مهاجرت
  • دشواری برخی از دوره‌های آموزشی
  • دشواری کسب اطلاعات جامع برای مهاجرت تحصیلی
مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان ​

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

برخی از دانشجویان به علت عدم بهره‌مندی از مدرک زبان با نمرات بالا، به دنبال مقاصد و دانشگاه‌هایی می‌گردند که سختگیری‌های کمتری برای مدرک زبان داشته باشند. ما در اینجا کشورهایی را معرفی می‌کنیم، که در آن‌ها امکان تحصیل بدون مدرک زبان وجود دارد. این فهرست به قرار زیر است:
 
  • آلمان
  • ایتالیا
  • مالزی
  • فنلاند
  • سوئد
  • چین
  • اتریش
  • ترکیه
  • ژاپن
  • فرانسه
  • مجارستان
  • سنگاپور
 
علاوه بر کشورهای فوق، کشورهای کانادا و آمریکا امکان پذیرش کاندیشینال یا همان پذیرش مشروط را ارائه می‌دهند. در صورت پذیرش مشروط شما در یک دوره زبان شرکت کرده و پس از اتمام آن می‌توانید به ادامه تحصیل بپردازید.

مهاجرت تحصیلی بدون سربازی

اشخاصی که در سنین زیر ۱۸ سال قرار دارند می‌توانند به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند؛ اما این مسئله برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی مثبت ۱۸ سال یکسان نخواهد بود. این افراد می‌بایست با ارائه گواهی مبتنی بر وضعیت تحصیلی خود (مانند برگ اشتغال به تحصیل) و ارائه یک وثیقه یا برگ ضمانت‌نامه به همراه مبلغی مجزا، از سازمان نظام ‌وظیفه مجوز دریافت کرده و سپس برای دریافت پاسپورت خود اقدام کنند. 

شرایط مهاجرت تحصیلی ایرانیان 

ایرانیان مقاصد متعددی را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می‌کنند. بر اساس داده‌های آماری موجود، کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، ترکیه، ایتالیا، استرالیا، مجارستان، هلند، فرانسه و برخی از کشورهای دیگر در دسته محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی ایرانیان قرار دارند. در ادامه جمعیت دانشجویان ایرانی را در برخی از کشورها را مشاهده خواهید کرد:
 
  • کانادا: ۱۶۹۰۰ دانشجو ایرانی
  • آلمان: ۱۱۵۷۳ دانشجو ایرانی
  • ایالات‌متحده آمریکا: ۹۲۹۵ دانشجو ایرانی
  • ترکیه: ۸۷۷۶ دانشجو
  • ایتالیا: ۴۵۷۷ دانشجو
 
هریک از این کشورها از قوانین و سیاست‌های متفاوتی برخوردار بوده و برای آشنایی با اطلاعات دقیق‌تر آن‌ها می‌بایست در سایر صفحات وب‌سایت به کاوش بپردازید.

هزینه های مهاجرت تحصیلی 

کشورهای آلمان، نروژ، تایوان، فرانسه، لهستان، سوئیس، سوئد، اتریش و فنلاند ازجمله ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل ایرانیان محسوب می‌شوند. در میان کشورهای مذکور، ۲ کشور آلمان و نروژ موجبات تحصیل رایگان را فراهم آورده و برنامه‌های تحصیلی متعددی را ارائه ساخته‌اند. 

مشاوره جهت مهاجرت تحصیلی با ویزموندو

هریک از کشورها از فرصت‌ها و قوانین تحصیلی مختلفی برخوردار هستند. شباهت‌ها و تفاوت‌های این مقاصد می‌تواند بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را با سردرگمی مواجه سازد.
 
یک مطالعه دقیق می‌تواند تا حدی تصمیم‌گیری را تسهیل سازد؛ اما هوشمندانه‌ترین اقدامی که در این شرایط می‌توانید بکنید، استفاده از تجارب و مهارت‌های یک سازمان مهاجرتی باسابقه است.
 
موسسه مهاجرتی ویزموندو می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در زمینه مهاجرت تحصیلی در اختیار شما قرار داده و رویای تحصیل شما را عملی سازد. این موسسه به ارائه خدمات متنوعی و ارزنده‌ای پرداخته است.
 
موسسه مهاجرتی ویزموندو از مجرب‌ترین و متخصص‌ترین کادر اجرایی برخوردار بوده که با دقت و ظرافت تمام به فعالیت پرداخته و می‌توانند در تمامی مراحل اپلای، دریافت وقت سفارت، دریافت ویزا و اخذ اقامت از کشور میزبان شما را همراهی کنند. با همکاری با وکلای موسسه مهاجرتی ویزموندو می‌توانید بهترین تصمیم را در خصوص مهاجرت تحصیلی بگیرید.

سوالات متداول

کشورهای کانادا، آلمان، ایالات‌متحده آمریکا، استرالیا و بریتانیا ازجمله محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی محسوب می‌شوند.

هزینه تحصیل در بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر مناسب است. همچنین بسیاری از کشورها به ارائه بورسیه می‌پردازند؛ اما کشور آلمان فرصت تحصیل رایگان را برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های دولتی فراهم ساخته است.

مدارک موردنیاز می‌تواند بر اساس کشور و مقطع تحصیلی متفاوت باشد؛ اما مواردی مانند مدارک آخرین مقطع تحصیل، آیلتس یا تافل، مدارک شناسایی و پاسپورت، رزومه، توصیه‌نامه و انگیزه نامه رایج‌ترین مدارکی خواهند بود که به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

هزینه تحصیل می‌تواند بر اساس کشور مقصد و مقطع تحصیلی متفاوت باشد. با این حال، برخی از کشورها مانند آلمان به ارائه برنامه‌های تحصیلی رایگان پرداخته و برخی دیگر از هزینه‌های تحصیلی مناسبی برخوردار هستند.

مطالب مرتبط
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *