موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

سرمایه گذاری در کانادا با ویزموندو

مهاجرت کردن، سختی‌های زیادی به همراه دارد که دوری از خانواده یکی از آن‌ها است. سرمایه گذاری در کانادا راهی برای رفع این مساله است و شما می‌توانید با کمی صبوری همسر و فرزندان خود را هم با خود به این کشور ببرید. روش‌های متنوعی در این مسیر وجود دارد که شما می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در این صفحه اطلاعات جامعی از روش‌ها و شرایط سرمایه ‌گذاری در کانادا قرار داده شده است؛ ضمن اینکه به این سوالات متداول در این زمینه نیز پاسخ داده شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری

یکی از روش‌هایی که با آن می‌توانید راهی کشور کانادا شوید، سرمایه‌گذاری در این کشور است. این روش به هزینه زیادی نیاز دارد و مدت طولانی باید صبور باشید تا تلاشتان به بار بنشیند؛ اما از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در کانادا این است که اگر نتیجه مثبت شود، علاوه بر این‌که خودتان می‌توانید در کانادا که یکی از برترین کشورهای دنیا است، زندگی کنید؛ امکان همراهی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال هم برای شما فراهم می‌شود؛ بنابراین، این روش مهاجرت به کانادا سخت اما همراه با نتیجه فوق‌العاده است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا

هر روش مهاجرتی را که انتخاب کنید، همراه خود مزایا و معایب دارد. برای این‌که در زمان انتخاب سردرگم نشوید و بتوانید تصمیم درستی را در آن موقعیت بگیرید، لازم است هر دو طرف مساله را به‌خوبی بررسی کنید.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در کشور کانادا عبارت‌اند از:

کسب درآمد: معمولا هدف اصلی کار کردن، کسب درآمد است که شما با سرمایه گذاری در کانادا حتما به آن می‌رسید. با توجه به این‌که این کشور یکی از برترین اقتصادهای دنیا را دارد، در زمان کوتاهی سود زیادی به دست می‌آورید؛ چون تمام کسب‌وکارهای این کشور سودده هستند.

ریسک پایین: شرایط کشور کانادا مطلوب است و پایداری سیاسی در آن وجود دارد. قانون‌مدار بودن و فساد کم از جمله دلایل این مساله هستند. این موضوع افراد سراسر جهان را ترغیب می‌کند که سرمایه خود را به این کشور بیاورند تا با خیال راحت‌تری به تجارت و کارآفرینی مشغول شوند.

فرآیند آسان: سرمایه گذاری در کشور کانادا پیچیدگی ندارد و از شروع تصمیم‌گیری به راحتی می‌توانید با برداشتن قدم‌های واضح به سمت جلو حرکت کنید. سهولت این روش مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمان کوتاهی قدم‌های لازم را برای شروع و برپایی کسب‌وکار در این کشور، بردارید. بنابراین، در زمان کوتاه‌تری رویای شما که کار در کشور کانادا است، محقق می‌شود.

تسهیل در روند مهاجرت به کانادا: اگر بتوانید در مسیر سرمایه‌گذاری پیشرفت کنید و کارتان به ثمر بنشیند، امکان مهاجرت هم برای شما فراهم می‌شود. البته با توجه به روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری این مساله در جزئیات ممکن است متفاوت باشد. خبر خوش این است که در بعضی از روش‌ها می‌توانید به همراه همسر و فرزندتان به این کشور مهاجرت کنید.

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

معایب سرمایه گذاری در کانادا

و اما از معایب سرمایه گذاری در کانادا می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

قوانین متفاوت ایالات مختلف: برخلاف ایران، در کشور کانادا هر ایالت می‌تواند قوانین مختص به خود را وضع کند. همین مساله ممکن است تصمیم‌گیری برای انجام سرمایه‌گذاری در این کشور را با شک و تردید روبه‌رو کند. برای این‌که بتوانید تصمیم درستی بگیرید، لازم است که در همان ابتدا قوانین مربوط به چند ایالت دلخواه خود را بخوانید و در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنید.

محدودیت سنی برای برخی روش‌های سرمایه گذاری: روش‌های سرمایه گذاری در کانادا بسیار زیاد است و حتما هر فرد می‌تواند حداقل یک روش پیدا کند که با آن راهی این کشور شود؛ اما برخی از آن‌ها تنها برای سن‌های خاصی هستند و امکان سرمایه‌گذاری برای برخی سنین فراهم نیست. به همین دلیل، قبل از انجام هر کاری لازم است که با هر مسیر و جزئیات آن بیشتر آشنا شوید تا دچار اشتباه نشوید.

تفاوت زیاد با بازار ایران: همه آموزش‌هایی را که برای موفقیت در ایران دنبال کرده‌اید، باید فراموش کنید و به سمت راه‌های جدید بروید. قوانین کار در کشور کانادا با ایران متفاوت است و برای سرمایه‌گذاری در این کشور باید قوانین آن را دنبال کنید. این تفاوت قوانین در دو کشور می‌تواند برای افرادی که نسبت به تغییرات مقاوم هستند، سخت باشد.

روند طولانی رشد: نتیجه گیری از سرمایه گذاری در کشور کانادا با مسیری طولانی همراه است و لازم است برای به ثمر نشستن نتایج صبور باشید. این مساله ممکن است باعث به وجود آمدن فشارهای روانی زیادی در شما شود؛ اما بهتر است در همین شروع فعالیت از این موضوع آگاه باشید تا با خیال آرام مسیر خود را در این کشور به سمت جایگاهی که می‌خواهید، طی کنید.

انواع روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا نیز متنوع و متفاوت است. اطلاع از جزئیات مربوط به هر کدام انتخاب روش درست را آسان می‌کند.

کارآفرینی (سرمایه‌گذاری استانی)

هر استان با توجه به نیازها و شرایط خود، فرصت‌های خاصی برای سرمایه‌گذاری دارد. این روش سرمایه‌گذاری که به PNP یا Provincial Nominee Program هم شناخته می‌شود، هر ساله در ایالات مختلف کانادا اجرا می‌شود که هدف اصلی آن توجه به نیازهای هر استان است. در قدم اول متقاضی باید انتخاب کند که میخواهد در کدام ایالت مشغول شود. در صورت انتخاب، به مرحله بعد می‌رود و شرایط و طرح تجاری او بررسی می‌شود. اگر بعد از بررسی، طرح وی تایید شود، ویزای کار در این ایالت را دریافت می‌کند.
در برنامه مربوط به بعضی از استان‌ها سفر اکتشافی برگزار می‌شود. هدف از این سفر آن است که بتوان از نزدیک شرایط را بررسی کرد. این کار به متقاضی کمک می‌کند تا متوجه شود که چه شرایطی بر منطقه حاکم است و آیا می‌تواند قدمی به پیش ببرد یا خیر. علاوه بر این مساله، میزان تمکن مالی و مقدار سرمایه‌گذاری شما باید مشخص باشد. سابقه کار و فعالیت به عنوان مدیر می‌تواند امتیاز او را بالا ببرد و شانس بیشتری برای موفقیت داشته ‌باشد. بعضی از آن‌ها ایالات زیر هستند.

ایالت کبک

یکی از معروف‌ترین برنامه‌های سرمایه گذاری استانی، مربوط به ایالت کبک این کشور است. تقاضا برای این استان زیاد است و شرایط آن نسبت به سایر استان‌ها به مقدار سرمایه بیشتری نیاز دارد. میزان تمکن مالی این استان حداقل ۲ میلیون دلار است و لازم است متقاضی حداقل ۲ سال از ۵ سال گذشته در حوزه مدیریت فعالیت کرده ‌باشد. برای این استان نیازی نیست که مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا به دست‌آورد. تنها توانایی برقراری ارتباط با دیگران کافی است.

 

انواع روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

بریتیش کلمبیا

ایالت بریتیش کلمبیا از سرمایه‌گذار می‌خواهد که با سرمایه گذاری خود حداقل برای یک فرد مقیم این کشور شغل ایجاد کند. برای این کار لازم است که حداقل ۲۰۰ هزار دلار مبلغ سرمایه‌گذاری داشته ‌باشد. همین‌طور یکی از شرط‌های این استان داشتن مدرک CLB ۵ و معادل آن در آزمون‌های آیتلس و تافل است.

ساسکاچوان

ساسکاچوان از ایالات کانادا است که شرایط سرمایه‌گذاری در آن محدودیت سنی دارد و مالکیت تنها ۱ بخش از ۳ بخش کسب‌وکار به متقاضی داده می‌شود. سرمایه‌گذار در این استان باید حداقل ۳ سال از ۱۰ سال گذشته در زمینه کشاورزی و مالکیت مزرعه سابقه مدیریت داشته ‌باشد و حداقل میزان سرمایه ۵۰۰ هزار دلار باشد که بخشی از آن باید به‌عنوان ودیعه (Deposit) در همان ابتدای کار ارائه شود.

انتاریو

انتاریو هم مانند ساسکاچوان با محدودیت سنی روبه‌رو است و سن فرد باید بین ۲۵ تا ۶۴ سال باشد. هنگام بررسی باید در نظر گرفت که حداقل ۳ سال از ۱۰ سال گذشته او تجربه مدیریتی داشته ‌باشد. همین‌طور، مدرک زبان انگلیسی CLB ۵ نیز لازم است. حداقل میزان سرمایه برای کارآفرینی در این استان ۵۰۰ هزار دلار است.

پرنس ادوارد

با مدرک دیپلم می‌توان در این ایالت کشور کانادا سرمایه‌گذاری کرد. کافی است سن فرد بین ۲۱ تا ۵۹ باشد. برای این استان هم سابقه مدیریت مهم است. حداقل مقدار سرمایه‌ برای این استان باید ۶۰۰ هزار دلار باشد.

سرمایه گذاری در کانادا با ایده استارتاپی

اگر ایده‌ای دارید که به درد بازارهای کانادا یا جهانی می‌خورد، یکی از روش های سرمایه گذاری در کانادا با استارتاپ (Federal Start-Up Visa Program) است. در این قسمت به دارایی نیاز ندارید و تنها طرح تجاری (Business Plan) شما است که ارزش فراوانی دارد. شما باید طرحی بنویسید که به تمام جزئیات توجه کرده‌ است و می‌تواند سرمایه‌گذاران را قانع کند که شما انتخاب مناسبی برای این مساله هستید. سرمایه‌گذاران در ۳ دسته کلی زیر قرار می‌گیرند:

1. انجل اینوستر
2. انکوبارتور
3. ونچر کپیتال

این روش سرمایه گذاری در کشور کانادا به سابقه کار و سطح بالای زبان نیاز ندارد؛ اما لازم است بتوانید در جلسه مصاحبه افسر مهاجرت را قانع کنید و بیزینس پلن خود را بسیار قوی ارائه دهید. همچنین باید مدارک تمکن مالی خود و خانواده را هم داشته ‌باشید، تا روند پذیرش شما بهتر انجام شود.

________________________________________

مهاجرت با روش ویزای استارتاپ کانادا

________________________________________

خرید بیزینس و فرانچایز

شما می‌توانید بعد از انجام تحقیقات و بررسی بیزینس‌های مختلف، موارد سود ده را تشخیص دهید و یک واحد تجاری یا کسب‌وکار مانند خشکشویی، داروخانه، پمپ بنزین یا رستوران را بخرید. برای این منظور به سرمایه‌ای به اندازه ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار نیاز دارید. بعد از بررسی Owner Operator Program به شما اجازه کار (Work Permit) در این کشور داده می‌شود. خرید فرانچایز در کانادا هم مانند خرید بیزینس است؛ اما به معنای آن است که نمایندگی از یک برند را در این کشور به راه بیاندازید.
برای این مسیر سرمایه گذاری، به مدرک زبان نیاز ندارید و تنها برقراری ارتباط برای راه‌اندازی کار کافی است؛ اما بعد از تمام شدن، زمان دریافت اقامت دائم باید از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید. در این روش افراد براساس معیارهای مختلفی مانند زبان سنجیده می‌شوند. در این هنگام لازم است که حتما نمره خوبی در آزمون بگیرید تا بتوانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا جزئیات فراوانی دارد. شما می‌توانید بعد از کارآفرینی یا خرید بیزینس در کانادا برای ثبت شرکت هم اقدام کنید. در کنار این دو روش، یک گزینه دیگر هم وجود دارد که به ثبت درون شرکتی یا Intra Company Transfer معروف است. در این روش نیازی نیست که مدرک زبان داشته ‌باشید و برقراری ارتباط برای انجام کارها کافی است. همین‌طور، لازم به داشتن مدرک تحصیلی خاصی نیست. بعد از تایید شدن درخواست، شما و اعضای خانواده می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

خوداشتغالی هنرمندان و ورزشکاران

اگر در دسته هنرمندان و ورزشکاران قرار دارید، با داشتن شروطی می‌توانید راهی کشور کانادا شوید. خوداشتغالی یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کانادا به حساب می‌آید و دولت این کشور از افراد این حوزه که در ۵ سال اخیر، حداقل ۲ سال سابقه ورزشی یا هنری حرفه‌ای داشته ‌اند با کمک ویزای ورزشکاران کانادا و یا ویزای هنرمندان کانادا استقبال می‌کند. این روش مهاجرت به این کشور نیازمند قبولی در سیستم امتیازدهی است. در این سیستم، شرایطتان براساس ۵ فاکتور زیر بررسی و به شما امتیاز داده می‌شود.

1. سن
2. انطباق‌پذیری
3. میزان تجربه کاری
4. آخرین مدرک تحصیلی
5. تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی

مقدار کل امتیاز ۱۰۰ است و اگر شما بتوانید حداقل ۳۵ امتیاز را کسب کنید، شانس بالایی برای مهاجرت با کمک ویزای خوداشتغالی کانادا دارید. برای مدرک زبان، هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مؤثر هستند و به شما امتیاز بالایی می‌دهند. آیلتس جنرال بین ۴ تا ۹ امتیازی بین ۴ تا ۱۶ به شما می‌دهد. برای زبان فرانسوی حداکثر امتیاز ۸ است. اگر بتوانید از این طریق در کشور کانادا سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور هم اقدام کنید.

 

مراحل سرمایه گذاری در کانادا

مراحل سرمایه گذاری در کانادا

هر کدام از روش‌های سرمایه گذاری در کشور کانادا مراحلی دارند که باید طی شوند تا موفق به مهاجرت شد. به‌طور کلی، مراحل سرمایه گذاری در کانادا به قرار زیر هستند:

انتخاب روش سرمایه گذاری مناسب

بعد از آشنایی با روش‌های مختلف، لازم است روشی را که با زندگی و سرمایه شما هم‌خوانی دارد، پیدا کنید. در این زمان، باید تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید و با مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها آشنا شوید. بعد از تمام شدن بررسی، نوبت انتخاب می‌رسد و باید تصمیم نهایی را بگیرید که بهترین سرمایه گذاری در کانادا برای شما کدام مورد است.

نوشتن طرح تجاری جامع

بعد از این‌که مشخص شد می‌خواهید از کدام روش راهی کشور کانادا شوید، باید طرح تجاری بنویسید. لازم است این طرح، مسئولین تصمیم گیرنده در مورد قبول درخواست مهاجرت را قانع کند که از پس این سرمایه گذاری برمی‌آیید و می‌توانید به اشتغال‌زایی در این کشور و پیشرفت حوزه اقتصاد آن کمک کنید.

بررسی ایده و ارزیابی منابع مالی

بعد از نوشتن طرح تجاری، آن را برای افراد حوزه موردنظر می‌فرستید. آن‌ها تمام جزئیات و اطلاعات این طرح را بررسی می‌کنند؛ زیرا هر کدام از روش‌های سرمایه گذاری در کانادا به منابع مالی نیاز دارند و لازم است بررسی شود که آیا شما می‌توانید به‌درستی از عهده این روش کاری بربیایید یا خیر.

آماده‌سازی مدارک برای ویزا

اگر با طرح شما موافقت شود، به یک مرحله دیگر می‌روید. در این قسمت لازم است مدارک لازم برای ویزا را آماده کنید. شما بدون همراه داشتن ویزا نمی‌توانید به کانادا بروید؛ به همین دلیل، باید تمام اطلاعاتی را که برای گذراندن این مرحله نیاز دارید، به‌درستی و به‌طور کامل آماده‌ کنید و بعد از بررسی‌های چندباره، آن را ارسال کنید. اگر هیچ مدرکی ناقص نباشد، به مصاحبه در سفارت کشور کانادا دعوت می‌شوید. در این زمان، باید افسر مهاجرت را قانع کنید که شما و روش سرمایه‌گذاری‌تان انتخاب‌های مناسبی برای کشور کانادا هستید. مدارکی که برای این روش نیاز دارید، موارد زیر هستند.

• گذرنامه
• عکس پرسنلی
• مدارک نشان‌دهنده تمکن مالی
• آخرین مدرک تحصیلی ترجمه‌شده
• مدارک تشخیص هویت مانند کارت ملی و شناسنامه معتبر

راه‌اندازی روش سرمایه‌گذاری شما

در این مرحله لازم است که کار خود را شروع کنید تا ببینید این روش سرمایه‌گذاری تایید می‌شود یا خیر. این دوره طولانی است و لازم است صبور باشید. معمولا بین ۶ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد تا نتیجه مشخص شود. در این مدت، میزان موفقیت و پیشرفت کار بررسی می‌شود. اگر همه چیز به ‌درستی پیش رود، اقامت موقت این کشور را از طریق سرمایه‌گذاری در آن به‌دست می‌آورید.

هزینه سرمایه گذاری در کانادا

مقدار هزینه سرمایه گذاری در کانادا یک عدد مشخص نیست و به روشی بستگی دارد که انتخاب کرده‌اید. هر کدام از این روش‌ها هم با توجه به این‌که می‌خواهید روی کدام بیزینس اجرا کنید، با هم فرق دارد. همین‌طور، گاهی اوقات یک روش در ایالات مختلف این کشور با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما معمولا حداقل مقدار برای هزینه‌ها ۱۰۰ هزار دلار کشور کانادا است.

فرصت‌های سرمایه گذاری در کانادا

کانادا کشوری است که در سال‌های اخیر اقتصاد موفقی داشته ‌است و تلاش کرده که بهترین نیروهای کار را به این کشور بیاورد. همینطور، نظر سرمایه‌گذاران مختلف را به سمت خود جلب کرده‌ است. به همین خاطر، در تمامی حوزه‌ها پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه کرده‌ است.

حوزه‌های پرطرفدار و سودآور برای سرمایه گذاری در کانادا

اگر نمی‌دانید که سرمایه گذاری در کدام مسیر حتما جواب می‌دهد و با آن به در بسته نمی‌خورید، بهتر است به دنبال فرصت‌های فعال باشید. در چند سال اخیر توجه به برخی شاخه‌ها در کانادا بیشتر از بقیه است. شما هم می‌توانید وارد این مسیر شوید و در این بخش‌ها فعالیت کنید. بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

• معدن
• فناوری
• کشاورزی
• ساخت‌وساز
• فنی‌وحرفه‌ای
• صنایع غذایی

دریافت اقامت پس از سرمایه گذاری در کانادا

یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم کشور کانادا، سرمایه گذاری در این کشور است. البته غیر از روش‌های سرمایه ‌گذاری که در این صفحه بیان شد، روش‌های دیگری هم وجود دارد؛ هرچند به شروط دیگری هم برای رسیدن به آن نیاز دارید. کسب‌وکاری که در کانادا به راه انداخته‌اید، باید برای حداقل یک شهروند این کشور شغل ایجاد کند. قبل از اقامت دائم، شما با اجازه کار به‌طور موقت و به‌صورت مهمان در این کشور حضور دارید. اگر تمام شروط راه‌اندازی را رعایت کنید، می‌توانید به دولت فدرال یا استانی که در آن هستید (با توجه به روش مهاجرت) درخواست دهید. زمانی‌که در بررسی‌ها هیچ مساله‌ای برایتان وجود نداشته ‌باشد، می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

 

دریافت اقامت پس از سرمایه گذاری در کانادا

برای دریافت پاسپورت کانادایی هم باید مساله اقامت دائم شما در این کشور حل شده‌ باشد. همین‌طور، حداقل ۳ سال از ۵ سال اخیر، شما در کانادا زندگی کرده ‌باشید. سپس، با پرداخت مالیات در امتحانی شرکت می‌کنید که براساس قوانین شهروندی این کشور نوشته ‌شده است. اگر بتوانید این آزمون را هم با موفقیت پشت سر بگذارید و مهارت زبان انگلیسی شما در شرایط خوبی باشد، پاسپورت این کشور را دریافت می‌کنید.

مشاوره سرمایه گذاری در کانادا با موسسه ویزموندو

در این صفحه روش‌های سرمایه گذاری در کانادا توضیح داده شد و اطلاعات کاملی در مورد مزایا و معایب مهاجرت به کشور کانادا از این طریق را دریافت کردید. ضمن اینکه توضیحی در مورد برخی از صنایعی که در این کشور آینده روشنی دارند، دریافت کردید.

اگر شما هم می‌خواهید از این طریق راهی کانادا شوید، بهتر است قدم‌های اول خود را محکم بردارید؛ چون مسیر طولانی است و ممکن است بعد از گذشت فرایند بررسی، متوجه شوید که مسیر شما از این طریق نیست و نمی‌توانید از طریق آن مهاجرت کنید. بهترین اقدام این است که در همان ابتدای مسیر، با افراد خبره و باتجربه در حوزه مهاجرت و دریافت ویزای کانادا مشورت کنید و با توجه به شرایط خودتان بهترین انتخاب را انجام دهید. موسسه ویزموند در این زمینه همراه شما است. شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه ویزموند در ارتباط باشید تا به توجه به شرایط خودتان به بهترین شکل راهنمایی شوید.

باعث افتخار است که ما را انتخاب کردید! به زودی با شما تماس می گیریم.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *