موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا از آن دسته ویزاهایی است که به دلیل بالابودن سطح مراکز آموزشی این کشور در میان کشورهای پیشرفته، بیش‌تر تقاضا را از سراسر جهان برای تحصیل دانش آموزان به خود اختصاص داده است. زیرا خانواده‌ها تمایل دارند تحصیلات فرزندانشان در بهترین مراکز آموزشی دنیا انجام شود. این در حالی است که به دلیل افزایش متقاضیان ویزای کانادا، این کشور قوانین خود را اندکی نسبت به قبل تغییر داده و سخت‌گیری‌های بیش‌تری اعمال کرده است. در حالت کلی می‌توان گفت که شرایط ویزای دانش آموزی کانادا نسبت به قبل سخت‌تر شده است و به‌راحتی قابل اخذ نیست؛ در این صفحه با بررسی شرایط، مدارک و مراحل لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی کشور کانادا راهنمای کاملی در مورد روند دریافت ویزای تحصیلی ارائه شده است تا با آگاهی بیشتری نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید.
ویزای دانش آموزی کانادا
امیرحسین پیشگویی

امیرحسین پیشگویی

کارشناس مهاجرت

زمان مطالعه : 20 دقیقه

فهرست مطالب
فهرست مطالب

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

برای دریافت ویزای دانش‌آموزی باید شرایط ذکر شده توسط اداره مهاجرت کانادا را داشته باشید تا بدون مشکل و راحت‌تر مسیر دریافت ویزا را طی کنید. به طور کلی شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا به طور صورت زیر است:

 ابتدا باید به این نکته توجه کنید که گذراندن مقطع تحصیلی در کانادا و شهرهای مختلف آن اجباری است و کودکان باید مهدکودک تا دبیرستان را بگذرانند. البته این قانون در استان‌های مختلف متفاوت است و وابسته به قوانین و برنامه‌های استان محل سکونت متقاضیان دارد. برای مثال در برخی استان‌ها مهدکودک یک گزینه انتخابی است و کودک باید 7 تا 16 سال را در مدرسه به تحصیل بپردازد. در برخی هم مانند انتاریو و مناطق شمال غربی کودکان باید مهدکودک را بگذرانند و تا 18 سالگی تحصیل اجباری دارند؛ بنابراین شهر انتخابی در تحصیلات دانش‌آموز تأثیرگذار خواهد بود.

نظام آموزشی کانادا چه خصوصی و چه دولتی به سه دوره اولیه، ثانویه (متوسطه) و فوق متوسطه تقسیم می‌شود. ابتدایی که همان دوره ابتدایی در ایران است، از سنین 6 یا 7 شروع شده و تا سن 13 الی 14 سالگی که مهدکودک تا کلاس 8 است، ادامه می‌یابد.

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

آموزش ثانوی یا متوسطه که همان دوره دبیرستان در ایران است نیز از 14، 15 سالگی شروع شده و تا 17، 18 سالگی که کلاس 9 تا 12 را تشکیل می‌دهد، ادامه دارد. البته ناگفته نماند که در کبک دانش‌آموزان تحصیلات اجباری خود تا دبیرستان را در سن 16 سالگی به اتمام می‌رسانند و تا 18 سالگی به مدت دو سال در کالج‌های دوساله که برای دریافت دیپلم و آمادگی قبل از دانشگاه است و اجباری به گذراندن آن نیست، شرکت می‌کنند.

پس از آن به دانشگاه وارد می‌شوند که باز هم اجباری نیست و تحصیل مهاجران در این دوره تحصیلی ربطی به ویزای دانش‌آموزی ندارد و برای آن باید برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند. اما شرایط دریافت ویزا:

 

  • داشتن یک برنامه استراتژیک از بودجه و مشخصات متقاضی برای تحصیل در کانادا طبق هدف نهایی او از تحصیل در مدارس کانادا
  • نامه پذیرش (LOA) از مدارس دولتی یا خصوصی کشور کانادا در یکی از مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و ثبت درخواست مجوز مطالعه؛ برای این کار والدین باید درخواست پذیرش خود را به یکی از مؤسسات کانادایی ارائه دهند. دانش‌آموز باید پاسپورتی با اعتبار کافی برای تحصیل در کانادا داشته باشد و محکومیت کیفری و ممنوعیت مهاجرتی در پرونده او ثبت نشده باشد. ضمن اینکه باید افسران مهاجرت را با دلیل و مدرک متقاعد کند که پس از اتمام تحصیل، کانادا را ترک کرده و به کشورش بازمی‌گردد.
  • داشتن سن حداکثر 17 سال و حداقل 5 سال
  • همراهی یکی از والدین یا داشتن سرپرست در صورت عدم همراهی والدین (کاستودین در صورت عدم همراهی والدین که باید این کاستودین شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک‌ساله و هزینه تحصیلات و پرداخت شهریه
  • نداشتن بیماری خاص و گواهی سلامت
  • نداشتن سابقه کیفری در کشور محل زندگی
  • تکمیل بودن تمامی مدارک لازم و اصلی بودن آن‌ها

 

نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید، این است که دانش‌آموزان دوره ابتدایی به‌تنهایی اجازه ورود به کانادا و شرایط دریافت ویزا را ندارند و حتماً باید همراه پدر، مادر یا قیم قانونی خود وارد کانادا شوند. از طرفی اگر یکی از والدین دانش‌آموز زیر 18 سال در کانادا مشغول به تحصیل باشد، نیازی به اخذ ویزای دانش آموزی کانادا نیست و دانش‌آموز می‌تواند از طریق ویزای توریستی وارد کانادا شده و از طریق آن اجازه تحصیل در این کشور را بگیرد.

مدارک لازم اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

پس از شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا نوبت به بررسی مدارک لازم می‌رسد که خود یکی از شرایط دریافت ویزا است. مدارک ویزای دانش آموزی کانادا باید کامل و بدون نقص باشد که عبارت‌اند از:

 

  • اسکن پاسپورت اصلی و معتبر به همراهی تمامی صفحات مهردار و صفحات دارای لیبل از ویزاهای قبلی در صورت موجود
  • اسکن شناسنامه ترجمه‌شده به همراه کپی فارسی
  • عکس پرسنلی با سایز 3.5 × 4.5 که به طور واضح، زمینه سفید و از روبه‌رو گرفته شده و حداکثر برای 6 ماه اخیر باشد
  • اسکنی از ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات 3 سال اخیر
  • اسکن ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت اشتغال به تحصیل دانش‌آموز
  • نامه پذیرش از طرف مدارس و مؤسسات دولتی و خصوصی کانادا
  • اسکن از ترجمه نامه اجازه والدین برای خروج از کشور در صورت عدم همراهی پدر و مادر دانش‌آموز
  • اسکن ترجمه گواهی حضانت در صورت داشتن قیم قانونی دانش‌آموز یا جدایی پدر و مادر او
  • نامه محضری برای کاستودین در صورت عدم همراهی والدین
  • مدرک ثبت‌نام دانش‌آموز در خوابگاه‌های دانش‌آموزی یا هوم استی (هوم استی یعنی زندگی‌کردن افراد غیربومی به‌جای خوابگاه و هتل کانادایی در منزل افراد بومی کانادا که شهروند یا خانواده کانادایی هستند. این روش ارزان و راحت‌تر بوده و به این دلیل طرف‌داران بیش‌تری دارد)، در صورت عدم همراهی والدین دانش‌آموز
  • ارائه نامه استادی پلن
  • نامه دفاعیه وکیل در صورت داشتن وکیل در پرونده
  • فرم‌های تکمیل شده مربوط به ویزای دانش آموزی کانادا
  • انجام انگشت‌نگاری برای دانش‌آموزان بالای 14 سال

 

توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان الزامی نیست و ویزای دانش آموزی کانادا بدون مدرک زبان نیز صادر می‌شود. اما سطح زبان دانش‌آموز انگلیسی یا فرانسه برای تحصیل در کانادا از طریق مراجعه حضوری یا روش‌هایی مانند تماس تصویری ارزیابی می‌شود که باید در حد تحصیل در مدرسه باشد و مانعی برای تحصیل نباشد.

مدارک لازم اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

تمکن مالی ویزای دانش آموزی کانادا

تمکن مالی به‌منظور اثبات توانایی شخص برای گذران زندگی و تحصیل در کشور کاناداست. درخواست‌کننده باید به مأمورین سفارت اثبات کند که در مدت‌زمان اقامتش در کشور کانادا به‌راحتی از پس هزینه‌های خوراک، مسکن و شهریه مدرسه خود برمی‌آید و بدون مشکل مالی می‌تواند مدت‌زمان اقامت خود را بدون مشکلی طی کند.

البته در اخذ ویزای دانش آموزی کانادا ازآنجایی‌که سن دانش‌آموزان کم و متکی به خانواده است، اثبات تمکن مالی خانواده، قیم یا ساپورتر دانش‌آموز مهم است. مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی عبارت‌اند از:

 

  • اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های فرزند یا دانش‌آموز تحت حمایت قیم برای گذراندن زندگی و تحصیلات یک‌ساله در کانادا
  • ارائه ریزگردش مالی 4 ماه اخیر ولی یا قیم دانش‌آموز (موجودی حساب کافی نبوده و باید گردش مالی ولی نیز کافی و مناسب برای مهاجرت یک‌ساله دانش‌آموز باشد)
  • تمکن مالی بیش‌تر، گردش مالی بیش‌تر و موجودی کافی در صورت همراهی والدین یا قیم دانش‌آموز برای مخارج زندگی آن‌ها در کانادا
  • ارائه مدارک اثبات مالیکیت ملک یا زمینِ باارزش که به‌واسطه آن دانش‌آموز و ولی او، دلیلی برای برگشت به کشورش داشته باشند. لازم ایت که این مدارک ترجمه شود. همچنین اسناد مربوط به ثبت شرکت در صورت موجود نیز ارائه شود.
  • ترجمه‌ نامه تمکن مالی از بانک
  • ترجمه اسناد دیگری مانند سند ماشین، طلا و… که توانایی مالی اسپانسر را نشان می‌دهد.
  • ترجمه نامه شغلی و قراردادهای کاری اسپانسر در صورت موجود
  • ­ترجمه فیش حقوقی چند ماه اخیر در صورت حقوق‌بگیر بودن اسپانسر و ولی دانش‌آموز
  • ترجمه سوابق بیمه موجود
  • اسکن پاسپورت امضاشده و دارای اعتبار به همراه ترجمه شناسنامه
  • ترجمه تعهد محضری
  • رسید پرداخت دیپازیت مدرسه در صورت موجود

مراحل دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

بعد از فراهم‌شدن شرایط و آماده‌سازی مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا، نوبت به مراحل دریافت ویزای دانش آموزی کانادا می‌رسد. دریافت ویزا کار راحتی نیست و باید طبق قوانین و مقرراتی که دولت کانادا وضع کرده است پیش بروید و قوانین حاکم در سفارت این کشور را رعایت کنید. یکی از این قوانین، پیمودن مراحل دریافت ویزا است که باید دقیق و گام‌به‌گام پیش بروید و هیچ مرحله‌ای را فراموش یا در انجام آن سهل‌انگاری نکنید. اما قبل از هر کاری بعد از آماده‌سازی شرایط، ارسال درخواست ویزا برای دانش‌آموز و والدین در صورت همراهی به سفارت و اپلای است. برای ارسال درخواست می‌توانید از مسیری که در ادامه توضیح داده شده است، استفاده کنید.

  1. در ابتدای کار، وارد سایت cic.cg.ca شوید. این سایت اداره مهاجرت کانادا است.
  2. در قسمت انواع ویزا، ویزاهای مختلفی را مشاهده خواهید کرد که شما باید ویزای study را انتخاب کنید.
  3. پس از انتخاب آن، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید روی گزینه Get a study permit کلیک کنید.
  4. با کلیک بر این گزینه نیز صفحه جدید باز می‌شود که در آنجا هم باید روی گزینه How to Apply کلیک کنید.
  5. سپس در صفحه جدید، در قسمت Apply Online به سؤالاتی که مطرح شده است بادقت و صداقت پاسخ دهید.
  6. بعد از آن، وارد قسمت Creat an account ‌می‌شوید که برای ساخت اکانت و واردکردن اطلاعات، لازم است.
  7. دوباره با سؤالاتی روبه‌رو خواهید شد که باید حتما بادقت و صداقت به همه آن‌ها پاسخ دهید.
  8. در قسمت بعدی، تمامی مدارک لازم و خواسته‌شده را آپلود و ارسال کنید.
  9. پس از آپلود مدارک، اگر دانش‌آموز موردنظر بالای 14 سال سن دارد، باید درخواست انگشت‌نگاری را تیک بزنید. اگر زیر 14 سال است یا قبلاً در مراکز درخواست ویزای کانادا (VAC) انگشت‌نگاری کرده است، نیازی به درخواست انگشت‌نگاری مجدد نیست و تیک آن را غیرفعال بگذارید.
  10. بعد از این مرحله، نوبت به واردکردن اطلاعات بانکی جهت پرداخت هزینه اپلیکیشن و هزینه انگشت‌نگاری است.
  11. بعد از پرداخت هزینه، باید در یکی از دفاتر VAC کانادا در کشورهای همسایه مانند امارات، ترکیه، ارمنستان و… وقت انگشت‌نگاری گرفته و در زمان تعیین شده به این دفاتر مراجعه و انگشت‌نگاری را انجام دهید.
  12. اگر دانش‌آموزی قرار است همراهی داشته باشد و او نیز قبلاً انگشت‌نگاری نکرده است، باید برای همراه هم انگشت‌نگاری طبق همین مراحل انجام شود.
  13. پس از مدتی از سابمیت پرونده، نامه انگشت‌نگاری دانش‌آموز و همراه به آدرس ثبت‌شده ارسال خواهد شد.
  14. بعد از دریافت نامه، در زمان دقیق معین شده از طرف دفتر VAC باید به همراه نامه و مدارک شناسایی به دفتر VAC مربوطه مراجعه کرده و انگشت‌نگاری انجام شود.
  15. درنهایت پاسپورت دانش‌آموز و پاسپورت همراه را برای درج لیبل ویزا به سفارت کشور کانادا در یکی از کشورهای همسایه ارسال کنید. باز هم انتخاب کشور همسایه به عهده خودتان است.
نحوه گرفتن ویزای همراه دانش آموزی کانادا

نحوه گرفتن ویزای همراه دانش آموزی کانادا

دولت کانادا به خانواده و در کنار هم بودن اعضای آن اهمیت زیادی می‌دهد و همیشه در حال پیاده‌سازی برنامه‌های خاص برای خانواده‌هاست. از این رو با برنامه‌های مختلف نیز سعی دارد به حمایت از والدین و اعضای خانواده افراد مهاجر بپردازد.

از طرفی ازآنجایی‌که دانش‌آموزان زیر 18 سال برای دریافت ویزا و اجازه و ورود به خاک کشور کانادا نیازمند همراهی پدر، مادر یا قیم خود هستند، دولت آمریکا برای این افراد هم برنامه مناسبی تدارک دیده و ویزای همراه دانش آموزی کانادا را برای آن‌ها تدارک دیده است. این افراد می‌توانند با دریافت ویزای توریستی، همراه دانش‌آموز به کانادا مهاجرت کنند و در مدت‌زمان تحصیل در کنارش باشند.

برای دریافت ویزای توریستی، والدین یا قیم می‌توانند هم‌زمان با دانش‌آموز اقدام کرده یا پس از دریافت ویزای دانش‌آموز برای دریافت ویزای توریستی خود اقدام کنند. اما باید والدین یا قیم هم، تمکن مالی خود را اثبات کنند و بتوانند با تمکن مالی که دارند، در این کشور و در مدت‌زمان معین شده به‌راحتی امرارمعاش کنند. همراه دانش‌آموز در کنار اینکه باید خانه‌ای را در کانادا اجاره یا خریداری کنند، حق تحصیل یا کار ندارد.

هزینه لازم گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا

برای گرفتن ویزای دانش آموزی هزینه‌های زیادی صرف مواردی مانند نامه پذیرش از مؤسسه کانادایی، هزینه اپلیکیشن درخواست ویزا، هزینه انگشت‌نگاری و هزینه خود ویزا می‌شود.

متاسفانه هزینه دقیق و مشخصی نمی‌توان برای هزینه ویزای دانش آموزی کانادا بیان کرد؛ چون در زمان اقدام، امکان تغییر هزینه‌ها وجود دارد و ممکن است مبلغ دریافتی با مبلغ فعلی متفاوت باشد؛ زیرا هزینه‌ها روزبه‌روز تغییریافته و این بستگی به تورم و دولت کانادا دارد که چه مبلغی را برای این موارد مشخص می‌کند؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که هر زمان تصمیم به اقدام برای دریافت ویزای دانش‌آموزی گرفتید، با مراجعه به سایت مؤسسات مختلف و پرسش از متخصصان این زمینه از هزینه‌های ویزا به نرخ روز مطلع شوید.

مدت زمان اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا مانند ویزاهای دیگر، زمان‌بر است. این زمان صرف بررسی مدارک و اسناد شما و صحت درستی آن‌ها می‌شود. از طرفی تقاضا برای انواع ویزای کانادا و ویزای دانش‌آموزی افزایش پیدا کرده و افراد زیادی در صف نوبت قرار دارند.

برای همین پاسخ دقیق به این سؤال دشوار است؛ اما می‌توان پاسخی نسبی برای آن بیان کرد. زمان صدور ویزای دانش‌آموزی برای کانادا بسته به شرایط سفارت 2 تا 6 ماه طول می‌کشد و حتی در برخی مواقع تا 1 سال هم زمان می‌برد.

درحالی‌که ممکن است در برخی شرایط، این زمان خیلی کوتاه‌تر شود. توصیه می‌کنیم برای تسریع در روند کارها، مدارک و اسناد خود را دقیق و کامل در اختیار مأموران سفارت قرار دهید و از این طریق از بروز هرگونه مشکل و اتلاف وقت جلوگیری کنید.

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش‌آموز به دلایل مختلفی می‌تواند رد شود و درخواست متقاضی قبول نشود. دلایل مختلفی باعث ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا می‌شود که هر کدام برای متقاضی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. مثلاً یکی از دلایل آن نداشتن شرایط کافی دانش‌آموز، نقص یا ایراد در مدارک ارائه شده است. از طرفی اگر یکی از مدارک جعلی باشد و این مورد از طرف سفارت تأیید شود، ویزای دانش‌آموز ریجکت خواهد شد.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دانش‌آموزی کانادا نامه پذیرش از مؤسسه معتبر است. دولت کانادا در هر شهری مدارس و مؤسسات دولتی و خصوصی مشخصی را معرفی کرده است و فقط از طریق همان مدارس می‌توان برای دانش‌آموز نامه پذیرش دریافت کرد. این مؤسسات آموزشی به‌عنوان DLI شناخته می‌شوند که مخفف کلمه Designated Learning Institute  به معنی مؤسسه آموزشی تعیین‌شده است. اگر نامه پذیرش دانش‌آموز از مؤسسات DLI نباشد، درخواست ویزای او برای تحصیل در کانادا ریجکت خواهد شد.

مشاوره جهت دریافت ویزای دانش آموزی کانادا با مؤسسه ویزموندو

گرفتن ویزای کانادا به دلیل مدارک، شرایط و قوانینی که اخیراً از سمت دولت کانادا تغییریافته است، سخت‌تر شده و نیاز به آگاهی بیش‌تری دارد؛ بنابراین مؤسسات مختلفی برای راهنمایی این افراد و کمک به دریافت ویزای کانادا تأسیس شدند.

یکی از این مؤسسات ویزموندو است که به دلیل سابقه کاری موفق و درخشان، افراد متخصص و مشاورین باتجربه در زمینه اخذ ویزا و ویزای دانش‌آموزی برای کشور کانادا، شما را راهنمایی خواهد کرد. از بزرگ‌ترین مزایای مراجعه به ویزموندو، می‌توان به مشاوره رایگان اشاره کرد که توسط مشاورین متخصص و کاربلد ما ارائه می‌شود.

کارشناسان ما بادقت و حوصله کافی، به‌تمامی سؤالات شما پاسخ می‌دهند و شما را در مسیر اخذ هر نوع ویزا کمک خواهند کرد. در صورت تمایل هم می‌توانید تمامی کارهای دریافت ویزای خود را به ما سپرده و دراسرع‌وقت کارهای خود را پیش ببرید.

مشاوره رایگان ویزای دانش آموزی کانادا

باعث افتخار است که ما را انتخاب کردید! به زودی با شما تماس می گیریم.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

سوالات متداول

گزینه #1

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ویزای سینگل

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه
  • یکبار اجازه ورود به این کشور
  • شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاص
  • ویزای سینگل صادر
  • اقدام اخذ مجدد ویزا به این کشور

ویزای مولتی

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه
  • یکبار اجازه ورود به این کشور
  • شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاص
  • ویزای سینگل صادر
  • اقدام اخذ مجدد ویزا به این کشور

سوپر ویزا

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه
  • یکبار اجازه ورود به این کشور
  • شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاص
  • ویزای سینگل صادر
  • اقدام اخذ مجدد ویزا به این کشور

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *