موسسه مشاوره مهاجرتی و سرمایه گذاری آکو مهاجر ویرا (ثبت: ۵۴۳۴۷)

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری آکو

تحصیل در آلمان

مهاجرت به آلمان برای آموزش عالی، به شما کمک می‌کند تا در آینده شغلی خود موفق شوید. نه‌تنها با دوست‌یابی و معاشرت با دانشجویان دیگر زبان جدیدی یاد می‌گیرید، بلکه مدت زمان تحصیل در آلمان را برای همیشه به یاد خواهید آورد. آلمان دانشگاه‌های زیادی دارد که برای دانشجویان خارجی شهریه رایگان یا فوق‌العاده ارزان ارائه می‌کنند. پس اگر می‌خواهید در آینده مهندس، دکتر، معمار یا یک مدیر کسب‌وکار موفق در سطح جهانی شوید، آلمان یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل شما است.
تحصیل در آلمان
امیرحسین پیشگویی

امیرحسین پیشگویی

کارشناس مهاجرت

زمان مطالعه : 20 دقیقه

فهرست مطالب
فهرست مطالب

مزایای تحصیل در آلمان

شهریه کم یا رایگان

دانشگاه‌های با رتبه برتر

آینده شغلی تضمین شده

تنوع رشته و دانشگاه

امکان سفر به سرتاسر اروپا

فرصت کار در حین تحصیل

آلمان اخیرا به یک آهنربا برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است. بر اساس آخرین آمارهای رسمی، بیش از 357.000 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در آلمان هستند و این تعداد به طور پیوسته در حال افزایش است. بیایید به بررسی برخی از مهم‌ترین دلایل دانشجویان برای انتخاب این کشور شگفت‌انگیز به عنوان مقصد تحصیلی خود بپردازیم.

 

شهریه کم یا رایگان

آلمان تنها مقصد تحصیلی برتر جهان است که دانشگاه‌های آن هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند. طبق قانونی که در اکتبر 2014 به اجرا درآمد، تمام دانشجویان خارجی پذیرفته شده در یک دانشگاه دولتی آلمان، از پرداخت شهریه معاف هستند. آن‌ها فقط باید هزینه‌های اداری مانند سهم دانشجویی، هزینه اتحادیه دانشجویی و بلیت حمل‌ونقل عمومی را بپردازند. مجموع این هزینه‌ها حدود 250 یورو در هر ترم است.

 

دانشگاه‌های با رتبه برتر

دانشگاه‌های برتر آلمان به طور مداوم در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. این دانشگاه‌ها به دلیل کیفیت آموزش، تجربیات عملی، فرصت‌های پیشرفت تحصیلی و از همه مهم‌تر، محیط امن و دوستانه خود ارزش دارند. برخی از دانشگاه‌های آلمان علاوه بر اینکه جزء بهترین‌ها هستند، از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا نیز به شمار می‌روند.

 

امکان سفر به سرتاسر اروپا

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که خواهان تحصیل در آلمان هستند، باید برای ویزای دانشجویی این کشور اقدام کنید. این ویزا به شما امکان می‌دهد تا بیش از 90 روز در آلمان اقامت داشته باشید. همچنین اجازه خواهید داشت بدون ویزا در کل منطقه شینگن سفر کنید. این امر، فرصت فوق‌العاده‌ای برای بازدید از کشورهای اروپایی در چارچوب زمانی تحصیل ایجاد می‌کند.

 

فرصت کار در حین تحصیل

قانون آلمان به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد به کار پاره‌وقت تا 20 ساعت در هفته یا 120 روز کامل در سال مشغول شوند. در حال حاضر، بیش از 60 درصد از دانشجویان خارجی در حین تحصیل خود در آلمان به صورت پاره‌وقت کار می‌کنند. این امکان علاوه بر درآمد اضافه، یک رزومه برای شما است که پس از فارغ‌التحصیلی یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود.

 

آینده شغلی تضمین شده

مدارک تحصیلی آلمان در سرتاسر جهان بسیار محترم و ارزشمند هستند. بنابراین فارغ‌التحصیلان کشور آلمان از قابلیت استخدام بالایی در بازار کار جهانی برخوردار خواهند بود. درواقع بسیاری از کارفرمایان با پیشنهادهای جذاب خود برای استخدام به سراغ شما خواهند آمد. به طور کلی، مدرک آلمانی به شما کمک می‌کنند تا شغلی با درآمد بالا و مزایای عالی داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان روندی رو به رشد دارد و در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد از سراسر جهان به دلیل دانشگاه‌های مشهور، سیستم آموزشی با کیفیت بالا و فرصت‌های متعدد برای تحقیق و توسعه شغلی، برای تحصیل به آلمان می‌روند.

دانشگاه‌های معتبر آلمان یکی از جاذبه‌های اصلی مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند. آلمان بیش از 400 دانشگاه دولتی و خصوصی دارد که طیف گسترده‌ای از دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند.

این مؤسسات دارای استانداردهای آموزشی بالا و در سطح جهانی هستند. علاوه بر این، هزینه تحصیل در آلمان به‌ویژه در دانشگاه‌های دولتی، در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته، نسبتا پایین‌تر است. بنابراین به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر برای دانشجویان خارجی تبدیل می‌شود.

تعهد آلمان به تحقیق و نوآوری، دانشجویان را قادر می‌سازد در پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شرکت کنند. همچنین تجربیات عملی ارزشمندی کسب کنند که دستیابی به فرصت‌های شغلی بهتر را پس از فارغ‌التحصیلی در پی دارد. بنابراین، مهاجرت تحصیلی به آلمان یک فرصت عالی برای افرادی است که به دنبال تحصیل در سطح جهانی و ارتقای شغلی خود در آینده هستند.

پذیرش تحصیلی آلمان

پیدا کردن دانشگاه و انتخاب رشته تحصیلی متناسب با علایق شما، اولین قدم برای پذیرش تحصیلی آلمان است. این مرحله چندان دشوار نیست؛ زیرا دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی بی‌شماری در آلمان در دسترس هستند.

در مرحله بعد باید تمام شرایط پذیرش رشته و دانشگاه مورنظر را بررسی کنید. بدین منظور باید به بررسی سایت رسمی دانشگاه و قسمت شرایط پذیرش آن‌ها بپردازید. اگر ابهاماتی دارید، هرگز در تماس مستقیم با دانشگاه تردید نکنید. شرایط پذیرش به دانشگاه و نوع رشته انتخابی شما بستگی دارد؛ بنابراین تمام مدارک و اسناد لازم را گردآوری کنید.

حالا زمان آن رسیده است که درخواست پذیرش خود را برای تحصیل در آلمان ارسال کنید. این کار را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد، اما برخی دانشگاه‌ها ممکن است درخواست‌ها را فقط به صورت حضوری یا از طریق پست بپذیرند. پس برای اطلاع از نحوه ارسال درخواست، با دانشگاه خود تماس بگیرید. اکثر دانشگاه‌های آلمان از یک پلتفرم آنلاین موسوم به UniAssist استفاده می‌کنند. اما برخی از دانشگاه‌ها نیز پورتال مخصوص به خود را دارند.

هرساله درخواست‌های پذیرش زیادی به دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شوند و کمیته‌های پذیرش آن‌ها بسیار پرکار هستند. به همین دلیل، درخواست خود را در اسرع وقت بفرستید تا از قافله عقب نمانید. موسسه ویزموندو با مشاوره رایگان در زمینه پذیرش تحصیلی آلمان، در خدمت شما عزیزان است.

رویای تحصیل و زندگی در آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان، برای شما محقق می‌شود.

لیست بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل

زمانی که نوبت به انتخاب بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل می‌رسد، نام‌های درخشانی به چشم می‌خورند. دانشگاه فنی مونیخ یکی از این موسسات معتبر است که به خاطر هیئت علمی استثنایی خود در رشته‌های مهندسی و فناوری شهرت دارد. دانشگاه هایدلبرگ نیز یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان و اروپا است که محیطی مساعدی را برای رشد دانشجویان فراهم می‌کند. لیست بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل و رتبه جهانی آن‌ها در QS سال 2024 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
دانشگاهرتبه جهانی QS در سال 2024
دانشگاه فنی مونیخ30
دانشگاه LMU مونیخ38
دانشگاه هایدلبرگ47
دانشگاه هومبولت برلین87
دانشگاه RWTH آخن90
دانشگاه بن91
دانشگاه Charité برلین94
دانشگاه توبینگن95
دانشگاه برلین102
دانشگاه گوتینگن111

آلمان به دلیل سیستم آموزشی باکیفیت خود مشهور است و رشته‌های تحصیلی را با کیفیت بسیار عالی ارائه می‌دهد. در این میان، مهندسی به دلیل بنیه صنعتی قوی آلمان و تاکید بر نوآوری‌های فناورانه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. موسسات مشهوری مانند دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه RWTH آخن بهترین مدارک مهندسی را در جهان ارائه می‌دهند.

تحصیل در آلمان در زمینه‌های ریاضیات و علوم طبیعی در موسسات معتبری مانند دانشگاه هایدلبرگ نیز بسیار توصیه می‌شود. رشته‌هایی مانند پزشکی و مدیریت بازرگانی نیز با موسسات مشهوری مانند Charité – Universitätsmedizin برلین و دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت، چشم‌اندازهای شغلی امیدوارکننده‌ای دارند. لیست بهترین رشته های تحصیلی در آلمان را در جدول زیر پیدا کنید.

بهترین رشته‌های تحصیلی در آلمان
بهترین دانشگاه‌ها برای رشته تحصیلی
مهندسی
دانشگاه صنعتی مونیخ
دانشگاه RWTH آخن
دانشگاه کارلسروهه
شیمی
دانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه اشتوتگارت
دانشگاه RWTH آخن
دانشگاه فنی کارلسروهه
مدیریت بازرگانی
دانشگاه مانهایم
دانشگاه لودیگ ماکسی میلی‌اس مونیخ
دانشگاه RWTH آخن
دانشگاه فنی مونیخ
علوم انسانی (اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی و علوم سیاسی)
دانشگاه همبولت برلین
دانشگاه فرای برلین
دانشگاه لودویگ ماکسی میلیون برلین
دانشگاه روپرشت کارلز هایدبرگ
دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن
ریاضیات و کامپیوتر
دانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه فنی برلین
موسسه KIT کارلسروهه
دانشگاه لودویگ ماکسی میلیونی مونیخ
دانشگاه RWTH آخن راینیش فردیش ویلیام بن
دانشگاه همبولت برلین
هنر
دانشگاه فنی برلین
دانشگاه هنر برلین

شرایط تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان بر اساس عوامل مختلفی مانند مدارک تحصیلی، مهارت زبان و منابع مالی تعیین می‌شود. اگر مایل به تحصیل در یک دانشگاه آلمانی هستید، به «مدرک ورود به دانشگاه» یا “Hochschulzugangsberechtigung” نیاز دارید. این مدرک همان دیپلم است که پس از پایان دبیرستان دریافت می‌شود.

مدرک ورودی دانشگاه شما باید در آلمان مورد قبول باشد. بنابراین باید به پایگاه اینترنتی «Uni-Assist» یا «Anabin» مراجعه کنید. سپس اطلاعات مدرک خود را وارد کنید. این پایگاه‌های داده به شما نشان می‌دهند که آیا مدرک تحصیلی شما در آلمان به رسمیت شناخته می‌شود یا خیر.

توجه داشته باشید که هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را هم دارد. شرایطی که شامل کسب حداقل نمرات در دروس خاص دوره متوسطه یا مقطع قبلی است. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌ها آزمون ورودی مانند Test for Academic Studies یا TestAS را برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند.

انتخاب دانشگاه و رشته، نوشته رزومه و انگیزه نامه و دریافت معرفی نامه استاد،

در تمامی مراحل تحصیل در آلمان شما را همراهی میکنیم.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های آلمان

اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های آلمان مستلزم ارائه چند مدرک است. این مدارک شامل فرم درخواست، مدارک تحصیلی، مدارک مهارت زبان، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه‌ها، اثبات تمکن مالی و پوشش بیمه درمانی هستند. دانشجویان باید تمام مدارک لازم را آماده کنند تا شانس پذیرش خود را افزایش دهند.

مدارک تحصیلی

تمکن مالی

مهارت زبان

انگیزه نامه

پوشش بیمه درمانی

توصیه نامه

فرم درخواست

فرم درخواست

دانشجویان باید در فرم درخواست استاندارد، جزئیات شخصی و تحصیلی خود را ارائه دهند. پر کردن دقیق فرم و ارائه اطلاعات صحیح، بسیار مهم است. زیرا هرگونه اختلاف و تناقض فرم درخواست با مدارک، به رد درخواست منجر می‌شود.

مدارک تحصیلی

در کنار فرم درخواست، دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را هم ارائه کنند. این مدارک شامل ریز نمرات و سوابق تحصیلی قبلی مانند مدرک دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس است. این مدارک به عنوان آمادگی تحصیلی و واجد شرایط بودن دانشجو برای پذیرش ارائه می‌شوند.

مهارت زبان

دانشجویان خارجی با توجه به رشته و خط مشی زبان در دانشگاه خود باید مهارت کافی خود در زبان آموزشی (معمولا آلمانی یا انگلیسی) را نشان دهند. این مهارت را می‌توان از طریق ارائه نتایج آزمون مهارت زبان، مانند TestDAF برای زبان آلمانی یا تافل و آیلتس برای زبان انگلیسی اثبات کرد.

انگیزه نامه

انگیزه نامه یکی دیگر از مدارک ضروری برای اخذ پذیرش و تحصیل در آلمان است. متقاضیان باید در این نامه اشتیاق خود را نسبت به رشته انتخابی ابراز کنند. همچنین اهداف آکادمیک و شخصی خود را اعلام دارند و توضیح دهند که چرا کاندیدای مناسبی برای پذیرش هستند. یک انگیزه نامه قوی با نگارش خوب می‌تواند شانس پذیرش فرد را تا حد زیادی افزایش دهد.

توصیه‌نامه

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان از دانشجویان توصیه‌نامه هم می‌خواهند. این سند توسط معلم، استاد یا کارفرما تنظیم می‌شود و توانایی‌ها و شخصیت متقاضی را ضمانت می‌کند. توصیه‌نامه‌ها شناخت ارزشمندی در مورد اخلاق کاری، نظم و انضباط و پتانسیل موفقیت دانشجو در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهند.

تمکن مالی

اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل در آلمان کاملا ضروری است. این کار می‌تواند از طریق ارائه صورتحساب بانکی شخص متقاضی یا فرد حامی او باشد. مقامات و دانشگاه‌های آلمان باید اطمینان حاصل کنند که دانشجویان منابع مالی لازم را در طول تحصیل خود در اختیار دارند.

پوشش بیمه درمانی

قانون الزام می‌کند که همه ساکنان آلمان ازجمله دانشجویان باید برای پوشش هزینه‌های پزشکی خود دارای بیمه درمانی معتبر باشند. دانشجویان می‌توانند مدرک بیمه درمانی را پس از ورود به آلمان خریداری کنند.

مشاوره پذیرش تحصیلی آلمان با ویزموندو

با مشاوره تخصصی و رایگان ویزموندو برای تحصیل در آلمان راه خود را هموارتر کنید. هدف ما راهنمایی و حمایت از افرادی است که به دنبال تحصیلات عالی در این کشور با درجه علمی بالا هستند.

مشاوران متخصص ویزموندو اظلاعات گسترده‌ای در مورد دانشگاه‌های آلمان، روش‌های درخواست پذیرش و ویزا و تفاوت‌های فرهنگی دارند. آن‌ها راهنمایی‌های متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر دانشجو را ارائه می‌دهند.

مشاوره رایگان تحصیل در آلمان

باعث افتخار است که ما را انتخاب کردید! به زودی با شما تماس می گیریم.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

سوالات متداول

اگر آلمانی بلد نباشم، باز هم می‌توانم در آلمان تحصیل کنم؟

بله برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نیازی به صحبت به زبان آلمانی ندارید. با این حال، اگر فقط رشته‌هایی را در نظر بگیرید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، گزینه‌های کمتری خواهید داشت.

بله دانشجویان خارجی در آلمان می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته یا 120 روز کامل در آلمان به کار پاره‌وقت بپردازند. با این حال، کسب رضایت دانشگاه و عدم افت تحصیلی برای این کار لازم است.

زندگی و فرهنگ دانشجویی در آلمان ترکیبی از رشد علمی، تنوع فرهنگی و تجربیات هیجان‌انگیز مانند مشارکت در کلوپ‌های دانشجویی، شرکت در رویدادهای فرهنگی و فعالیت‌های خارج از منزل است.

ویزای سینگل

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه
  • یکبار اجازه ورود به این کشور
  • شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاص
  • ویزای سینگل صادر
  • اقدام اخذ مجدد ویزا به این کشور

ویزای مولتی

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه
  • یکبار اجازه ورود به این کشور
  • شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاص
  • ویزای سینگل صادر
  • اقدام اخذ مجدد ویزا به این کشور

سوپر ویزا

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه
  • یکبار اجازه ورود به این کشور
  • شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاص
  • ویزای سینگل صادر
  • اقدام اخذ مجدد ویزا به این کشور

پاسخ به سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *